Απολογισμός Πράξης: «Γραφείο Διασύνδεσης Πανεπιστημίου Μακεδονίας»
«Θα έπρεπε όλοι οι φοιτητές να γνωρίζουν, να αλληλοεπιδρούν και να δέχονται βοήθειας από το Γραφείο Διασύνδεσης, καθώς ελάχιστοι είναι αυτοί που γνωρίζουν το "μετά ΠΑΜΑΚ" μέλλον τους με ακρίβεια. Δυστυχώς, όμως, θεωρώ πως δεν έχει καταδειχθεί η πολύτιμη σημασία του».
«Η ποιότητα των υπηρεσιών του Γραφείου Διασύνδεσης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και θα τις συνιστούσα ανεπιφύλακτα. Αυτές οι υπηρεσίες πρέπει να υπάρχουν σε ένα σύγχρονο περιβάλλον εκπαίδευσης».
Οι ανωτέρω απόψεις φοιτητών και αποφοίτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αναδεικνύουν τη σπουδαιότητα και χρησιμότητα των υπηρεσιών του Γραφείου Διασύνδεσης, όπως αυτές παρασχέθηκαν στο πλαίσιο της Πράξης «Γραφείο Διασύνδεσης Πανεπιστημίου Μακεδονίας» από εξωτερικούς συνεργάτες (σύμβουλους σταδιοδρομίας, υπεύθυνο σύνδεσης με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κ.α.) και μόνιμο προσωπικό του Πανεπιστημίου, με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και του Υπουργείου Παιδείας (ΕΣΠΑ 2007-2013).
«Δεν γνωρίζω με τι θα ήθελα να ασχοληθώ επαγγελματικά», «Πώς μπορώ να προβάλω αποτελεσματικά τις γνώσεις και δεξιότητές μου στην αγορά εργασίας;», «Πώς θα επιλέξω μεταπτυχιακές σπουδές;», «Πως θα βρω δουλειά;» είναι μερικά από τα ερωτήματα, δυσκολίες και ανησυχίες φοιτητών και αποφοίτων, αναφορικά με τη σταδιοδρομία τους, τα οποία αποτέλεσαν το επίκεντρο διαφόρων δράσεων, εκδηλώσεων καθώς και των υπηρεσιών συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, στις οποίες δίνονταν έμφαση στην ενίσχυση της αυτογνωσίας των ατόμων, στην ανάδειξη των δεξιοτήτων και των προσωπικών τους χαρακτηριστικών, στον προσδιορισμό των εκπαιδευτικών και εργασιακών τους στόχων, καθώς και στη δημιουργία νέων προβληματισμών ως προς το πώς θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το χρόνο των σπουδών τους για να αποκτήσουν χρήσιμες εργασιακές και μαθησιακές εμπειρίες.
Στα πέντε χρόνια λειτουργίας της Πράξης (1/9/2010-31/10/2015)
- εξυπηρετήθηκαν 22.483 αιτήματα φοιτητών και αποφοίτων του Πανεπιστημίου και συνεργαζόμενων επιχειρήσεων και φορέων, που αφορούσαν την πληροφόρηση για μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και υποτροφίες, την ανάρτηση θέσεων εργασίας, την επιχειρηματικότητα και τη συνεργασία με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας και την προετοιμασία για την ένταξη στην αγορά εργασίας, κ.α.
- υλοποιήθηκαν 54 εκδηλώσεις για θέματα απασχόλησης, εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης με 6.368 συμμετοχές, 81 ενημερώσεις σε μαθητές Γυμνασίων-Λυκείων αναφορικά με τις σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με 8.196 συμμετοχές, καθώς και 4 εκδηλώσεις με τίτλο «Μαθαίνω πριν σπουδάσω», σε συνεργασία με τα Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού του Νομού Θεσσαλονίκης, στις οποίες μετείχαν 4.000 μαθητές Λυκείων της περιοχής
- πραγματοποιήθηκαν 123 εργαστήρια συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, με 1.167 συμμετοχές, με στόχο την προετοιμασία για την ένταξη στην αγορά εργασίας, την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και τη διαχείριση της σταδιοδρομίας, με βιωματικές και ενεργητικές τεχνικές εκπαίδευσης (ομαδικές εργασίες, role play, επίλυση προβλημάτων, κ.α.)
- αναπτύχθηκαν νέα εργαλεία και μεθοδολογίες συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, τα οποία αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Γραφείου, ώστε να αξιοποιηθούν από όσο το δυνατό περισσότερους ωφελούμενους (π.χ. πως μπορώ να αξιοποιήσω τις σπουδές, να αποκτήσω εργασιακή εμπειρία, να διαχειριστώ τη σταδιοδρομία μου, κ.α.)
- λειτούργησαν δύο Γραφεία-Κόμβοι στην Έδεσσα και τη Νάουσα για τα τμήματα Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργιών (ΜΔΛ) και Διοίκησης Τεχνολογίας (ΔΤ)
- αναρτήθηκαν 1.800 θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα επεκτάθηκε το δίκτυο συνεργαζόμενων επιχειρήσεων με 550 επιχειρήσεις
- εμπλουτίστηκαν οι υπηρεσίες του Γραφείου με την οργάνωση νέων υπηρεσιών προς όφελος των φοιτητών και αποφοίτων (e-counseling, μέντορινγκ σταδιοδρομίας, CounselEdu, χρήση ψυχομετρικών εργαλείων στη συμβουλευτική σταδιοδρομίας, κ.α.)
- αναρτήθηκε πλήθος πληροφοριών στην ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Γραφείου, γενικών και εξειδικευμένων για φοιτητές και αποφοίτους των τμημάτων ΜΔΛ και ΔΤ, μαθητές και Καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Άτομα με Αναπηρία, κ.α.
- αποκτήθηκε Πιστοποίηση για το Σύστημα Διαχείρισης της Πράξης κατά EN ISO 9001:2008 από τον φορέα TUV Austria Hellas
- προβλήθηκαν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και δράσεις σε 40 εκδηλώσεις άλλων φορέων και μέσω 30 συνεντεύξεων/άρθρων
Για να διαβάσετε περισσότερα πατήστε ΕΔΩ.
Δείτε περισσότερα Δελτία Τύπου: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/features/deltia-typou-ekpaideftika