Πανελλαδικές 2020: Πως θα υπολογιστούν φέτος τα μόρια -Τι άλλαξε με την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας
Δυο εβδομάδες απομένουν πλέον για την πολυαναμενόμενη εκκίνηση των Πανελλαδικών 2020.
Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει το αναλυτικό πρόγραμμα εξέτασης για τα ειδικά μαθήματα, ενώ λίγες ημέρες αργότερα δόθηκαν στη δημοσιότητα και οι πίνακες με τα 899 εξεταστικά κέντρα ανά Περιφέρεια.
Οι Πανελλαδικές 2020, ωστόσο, θα έχουν μια σημαντική διαφορά συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές, καθώς με τον νόμο 4610/2019 καταργήθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας. Ετσι, τα συνολικά μόρια προκύπτουν από τον μέσο όρο των βαθμών στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, πολλαπλασιαζόμενο επί 1.000. Ο αντίκτυπος που θα έχει αυτή η αλλαγή στις Πανελλαδικές 2020, αναλύθηκε από τον μαθηματικό – σύμβουλο σταδιοδρομίας κ. Στράτο Στρατηγάκη, ο οποίος προ ημερών μίλησε στο iefimerida.gr για τα δυο σενάρια που υπάρχουν για τη δυσκολία των θεμάτων.
Πανελλαδικές 2020: Πόσα μόρια δίνει κάθε μονάδα
Ο κ. Στρατηγάκης, σε σχετικό άρθρο του που δημοσιεύτηκε στη «Ναυτεμπορική», εξηγεί ότι πλέον «δεν υπάρχουν μαθήματα που δίνουν περισσότερα μόρια, όπως υπήρχαν μέχρι και το 2019 τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Έτσι κάθε μάθημα δίνει τώρα 250 μόρια σε αντίθεση με το 2019, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα.»
Πανελλαδικές 2020: Παραδείγματα με τις επιδόσεις υποψηφίων
Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει το συνολικό αριθμό μορίων που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές 2020, καθώς δεν γράφουν σε όλα τα μαθήματα τον ίδιο βαθμό. «Αν, δηλαδή, ένας υποψήφιος έγραφε και στα 4 μαθήματα 15, τότε θα συγκέντρωνε 15.000 μόρια είτε με το ένα σύστημα είτε με το άλλο. Όμως αυτό δεν συμβαίνει στην πράξη» σημειώνει.
Ο Στράτος Στρατηγάκης επισημαίνει, στο άρθρο του στη «Ναυτεμπορική», ότι «γενικά βλέπουμε ότι οι υποψήφιοι συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια με το νέο σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι στο Μάθημα 1 και το Μάθημα 2, που είναι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι υποψήφιοι γράφουν χαμηλότερους βαθμούς, γιατί είναι δυσκολότερα μαθήματα από τα άλλα, με αποτέλεσμα όταν έχουν αυξημένη βαρύτητα να οδηγούν τους υποψηφίους στη συγκέντρωση λιγότερων μορίων από όταν δεν έχουμε αυξημένη βαρύτητα στα μαθήματα με χαμηλότερες επιδόσεις.»
Στον πίνακα 2 αποτυπώνονται 4 παραδείγματα που δείχνουν τη διαφοροποίηση των μορίων ανάλογα με τις επιδόσεις των υποψηφίων:
Τι τάσεις δημιουργεί η κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας
Η εξέλιξη αυτή θα δημιουργήσει μια γενική τάση η οποία θα είναι η αύξηση των μορίων των υποψηφίων. «Η αύξηση αυτή δεν θα είναι ίδια σε όλη τη γκάμα των μορίων αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά των βαθμών από το μέσο όρο των βαθμών του υποψηφίου τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά μορίων μεταξύ του παλαιού και του νέου συστήματος» τονίζει ο έμπειρος εκπαιδευτικός αναλυτής και προσθέτει:
«Ο υποψήφιος 1 θα συγκέντρωνε τα ίδια μόρια και με τα δύο συστήματα, αλλά αυτό δεν είναι πραγματικό, γιατί κανείς υποψήφιος δεν γράφει τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα. Οι άλλοι υποψήφιοι είναι πιο πραγματικές περιπτώσεις και βλέπουμε ότι όσο μεγαλύτερη απόκλιση έχουν οι βαθμοί τους από το μέσο όρο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά των μορίων. Αυτό μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι θα έχουμε άνοδο των βάσεων των χαμηλόβαθμων σχολών, εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού μορίων. Δεν γνωρίζουμε βέβαια πως θα επηρεάσει τη διαμόρφωση των βάσεων η δυσκολία των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων στις εξετάσεις.»
«Δεν έχει νόημα να κοιτάζουν οι υποψήφιοι τις περυσινές Βάσεις»
Σύμφωνα με τον Στράτο Στρατηγάκη, «τους υποψηφίους καθόλου δεν τους ενδιαφέρει πόσα μόρια θα έβγαζαν με το ένα ή με το άλλο σύστημα. Η μελέτη αυτή είναι χρήσιμη για να καταλάβουν ότι δεν έχει κανένα νόημα να κοιτάζουν τις περσινές βάσεις, γιατί πέρα από τη διαφοροποίηση που θα υπάρχει από τις επιδόσεις των υποψηφίων, υπάρχει και η κρίσιμη διαφορά του διαφορετικού τρόπου υπολογισμού των μορίων, που επί της ουσίας κάνει πράξη χωρίς νόημα να κοιτάζει ο υποψήφιος τις περσινές βάσεις.»
Οπως αναφέρει, ο υποψήφιος νο 3 με το παλιό σύστημα συγκέντρωνε 9950 μόρια και αν υπήρχε η βάση του 10 θα κοβόταν ενώ με το νέο σύστημα θα συγκέντρωνε 10.250 μόρια και δεν θα κοβόταν. Άλλη μία απόδειξη ότι η βάση του 10 είναι ένα κινητό φράγμα χωρίς νόημα. «Συνεπώς δεν κοιτάζουμε τις περσινές βάσεις και δεν κάνουμε υπολογισμούς ότι για να πετύχουμε στη σχολή των ονείρων μας πρέπει να συγκεντρώσουμε τόσα μόρια, συνεπώς πρέπει να γράψουμε αυτή τη βαθμολογία» λέει καταλήγοντας ο Στράτος Στρατηγάκης.
Πηγή: iefimerida.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea