Πανελλαδικές εξετάσεις: Από τι θα εξαρτηθεί πότε θα διεξαχθούν – Όλα τα σενάρια
Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, λόγω της κατάστασης με την αντιμετώπιση του κορωνοϊου. Τα σχολεία είναι κλειστά και το ενδεχόμενο να παραταθεί το αναγκαίο «λουκέτο» είναι όλο και πιο πιθανό. Φαίνεται, μάλιστα, πως πολύ δύσκολα θα ανοίξουν τα σχολεία για μια εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα. Έτσι, το υπουργείο Παιδείας εξετάζει τις λύσεις, ανάλογα πάντα και με τις εξελίξεις στον τομέα της υγείας και της πρόληψης για τον κορωνοϊό.
Η διαβεβαίωση της υπουργού Παιδείας, Ν. Κεραμέως από την πρώτη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία είναι ότι δεν θα χαθεί η σχολική χρονιά. Πρόσθεσε,δε, όλα τα σενάρια έχουν ληφθεί υπόψη. Η διεξαγωγή των πανελλαδικών αποτελεί ένα ειδικό θέμα για το υπουργείο Παιδείας. Οι ημερομηνίες διεξαγωγής τους θα εξαρτηθούν από το χρόνο που θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία, γεγονός που θα επηρεάσει και τα μέτρα που θα ληφθούν. Συγκεκριμένα:
1.Μείωση της διδακτικής ώρας – Αύξηση ωραρίου
Ανάλογα με το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, η μείωση της διδακτικής ώρας από τα 45 λεπτά στα 35, μαζί με την απαραίτητη αναμόρφωση ωραρίου, είναι ένα πρώτο ισχυρό σενάριο, στο οποίο μπορεί να προστεθεί και το ενδεχόμενο αύξησης του ωραρίου κατά μια ώρα.Στη Γ’ Λυκείου οι μαθητές διδάσκονται ανά εβδομάδα έξι ώρες των πανελλαδικών μαθημάτων. Να σημειωθεί εδώ ότι φέτος έχουν να αντιμετωπίσουν και νέα ύλη σε σχέση με άλλες χρονιές.
2.Μαθήματα στις διακοπές του Πάσχα
Εάν εκτιμηθεί ότι τα σχολεία μπορούν να ανοίξουν πριν την έναρξη των διακοπών του Πάσχα, εξετάζεται η περίπτωση αναπλήρωσης κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων των διακοπών. Ένας τέτοιος σχεδιασμός αναπλήρωσης θα φέρει τους μαθητές στα θρανία για δύο ή και τρεις μέρες στην κάθε εβδομάδα των διακοπών του Πάσχα.
3. Αλλαγή και μείωση της ύλης
Η αλλαγή και μείωση της ύλης είναι ένα σενάριο που δεν είναι τόσο απλό για το υπουργείο Παιδείας, αφού οι πανελλαδικές εξετάσεις στηρίζονται σε συγκεκριμένα δεδομένα. Αν όμως υπάρξει μεγάλη παράταση στο κλείσιμο των σχολείων είναι κάτι που αναγκαστικά εξετάζεται. Να σημειωθεί ότι κάτι τέτοιο επηρεάζει μια σειρά ζητήματα: Αναταραχή στην προετοιμασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, δυσκολία στη δίκαιη διαχείριση της ύλης για τις πανελλαδικές κ.α.
4. Τηλε-μαθήματα
Τα τηλε-μαθήματα για τα σχολεία είναι κάτι που έχει περιγράψει τόσο η ίδια η υπουργός Παιδείας, όσο και ο πρωθυπουργός. Σημειώθηκε, δε, ότι θα δοθεί προτεραιότητα στη Γ’ Λυκείου. Μάλιστα, ήδη γίνονται δοκιμαστικά αναφορικά με τη χρήση δικτύων για να μπορέσουν να συνεχιστούν τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μέσω διαδικτύου.
Στο θέμα των τηλε-μαθημάτων υπάρχουν πολλά «αγκάθια» αφού, σε αντίθεση με τα πανεπιστήμια, στα σχολεία δεν υπάρχει εξοικείωση ούτε για τους μαθητές, αλλά ούτε και για τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, ένα ακόμα θέμα αποτελεί η σύνδεση των δικτύων και ο εξοπλισμός για απομακρυσμένες περιοχές, παράλληλα με την οικονομική δυνατότητα να έχουν όλοι οι μαθητές τα απαραίτητα. Το θέμα των τεχνικών μέσων και της τεχνογνωσίας δεν είναι απλό. Αρκετά ιδιωτικά σχολεία έχουν τέτοιου είδους πλατφόρμες κάτι που δεν ισχύει όμως για πολλά δημόσια σχολεία, στα οποία θα αξιοποιηθούν τεχνικά μέσα από πανεπιστήμια (π.χ: το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο έχει δηλώσει διαθέσιμο). Στην περίπτωση σύναψης συμφωνιών με ιδιωτικές εταιρείες αυτό σημαίνει και το ανάλογο κόστος.
5. Παράταση της σχολικής χρονιάς
Η περίπτωση της παράτασης της σχολικής χρονιάς, κάτι που θα επηρεάσει θα επηρεάσει σαφώς τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, είναι το πιο δύσκολο σενάριο για το υπουργείο Παιδείας. Η προετοιμασία των μαθητών και εκπαιδευτικών κι εδώ παίζει σημαντικό ρόλο. Οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν έναν ολόκληρο μηχανισμό προετοιμασίας και διεξαγωγής. Να σημειωθεί, δε, ότι παράταση της σχολικής χρονιάς δεν σημαίνει πανελλαδικές τον Ιούλιο μόνο, αλλά και ενδεχομένως τον Σεπτέμβριο.
Η κάθε περίπτωση έχει τα δικά της ζητήματα διαχείρισης. Στην περίπτωση του Ιουλίου χρειάζεται παράταση σε όλα, κάτι που σημαίνει και αναταραχή και κόστος (απασχόληση εκπαιδευτικών που θα ασχοληθούν με τις πανελλαδικές). Στην περίπτωση του Σεπτεμβρίου θα υπάρχει παράλληλα η έναρξη της σχολικής χρονιάς, με ό,τι αυτό σημαίνει, και η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο. Επίσης, το σενάριο του Σεπτεμβρίου θα φέρει τους νέους φοιτητές αργότερα στα πανεπιστήμια, κάτι που επηρεάζει και το ακαδημαϊκό έτος.
6. Φροντιστήρια
Παράλληλο πρόβλημα στη διεξαγωγή των πανελλαδικών είναι και η λειτουργία των φροντιστηρίων, αφού εάν θέλουμε να δούμε την πραγματικότητα συνδέονται με τις εξετάσεις. Αυτή τη στιγμή είναι κλειστά και το πότε θα ανοίξουν είναι άγνωστο. Ορισμένα αναζητούν τεχνικές λύσεις για τηλε-μαθήματα, ώστε να μην χαθεί χρόνος. Χρειάζεται να σημειωθεί ότι σε περίπτωση παράτασης της σχολικής χρονιάς αυτό θα σημάνει και αύξηση του κόστους για τους μαθητές και τις οικογένειες τους που δίνουν πανελλήνιες. Πολλές είναι οι περιπτώσεις, άλλωστε, που οι γονείς έχουν προπληρώσει το φροντιστήριο. Η οικονομική αναπροσαρμογή είναι κάτι που δεν αφήσει ανεπηρέαστα τα μαθήματα στα φροντιστήρια.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea