Πανελλαδικές 2019: Οδηγός επιβίωσης υποψηφίων από αριστούχους μαθητές
Έγραψαν» ατέλειωτες ώρες διαβάσματος και προετοιμασίας, σπάζοντας τα κοντέρ και δικαιώθηκαν κατακτώντας τις πρώτες θέσεις εισαγωγής στις Σχολές της επιλογής τους. Επτά αριστούχοι τελειόφοιτοι μαθητές και πρωτοετείς σήμερα φοιτητές μιλούν στο ethnos.gr, δίνοντας τον δικό τους οδηγό επιβίωσης στους νέους υποψήφιους. Οι αριστούχοι αποτυπώνουν την «γεύση» που τους άφησε η περσινή χρονιά και αποκαλύπτουν μικρά μυστικά για τον τρόπο διαβάσματος, που -όπως λένε- εξασφαλίζει την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. «Μυστική συνταγή επιτυχίας δεν υπάρχει», ξεκαθαρίζουν και προσθέτουν ότι «η αυτοσυγκέντρωση, η υπομονή, η μεθοδικότητα, η καλή προετοιμασία, η προσήλωση αλλά και το μεράκι βοηθούν και φέρουν τους διαγωνιζόμενους πιο κοντά στο στόχο». «Είναι στο χέρι τους να πετύχουν», τονίζουν οι αριστούχοι στους φετινούς υποψήφιους στις πανελλαδικές 2019.
Ηλίας Πηλιανίδης: «Κλειδωνόμουν μέσα στο δωμάτιο»
«Όποιος έχει λύσει τις περισσότερες ασκήσεις μέσα στη χρονιά, αυτός θα πάει καλύτερα και στις πανελλήνιες», εκτιμά ο Ηλίας Πηλιανίδης πρώην μαθητής των εκπαιδευτηρίων E. Μαντουλίδη. Ο 18χρονος Ηλίας «έπιασε» 19.250 μόρια και πέρασε στην Ιατρική ΑΠΘ από τους πρώτους. Παρακολουθούσε τα σχολικά μαθήματα, δεν υπερφόρτωσε το πρόγραμμά του με πολλά φροντιστήρια και φρόντιζε να βρίσκει προσωπικό ωφέλιμο χρόνο για να βελτιώνει τις αδυναμίες του. «Όποιος έχει λύσει τις περισσότερες ασκήσεις μέσα στη χρονιά, αυτός θα πάει καλύτερα και στις πανελλήνιες», επαναλαμβάνει ο 18χρονος φοιτητής Ιατρικής. Καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας του, είχε τις περισσότερες ώρες απενεργοποιημένo το κινητό του τηλέφωνο. Παράλληλα, απέφευγε το… σερφάρισμα στο διαδίκτυο για να μην αποσπάται η προσοχή του. «Κλειδωνόμουν μέσα στο δωμάτιο και προσπαθούσα να συγκεντρωθώ. Η συγκέντρωση ήταν η μεγαλύτερη αδυναμία μου».
Αναστασία Τζίμα: «Παν μέτρον άριστον»
«Παν μέτρον άριστον», λέει στο ethnos.gr η αριστούχος μαθήτρια του Κολεγίου Ανατόλια, Αναστασία Τζίμα, η οποία πέρασε δεύτερη το κατώφλι του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ. Ένα χρόνο μετά, η ίδια νιώθει ανακουφισμένη που τέλειωσαν οι πανελλήνιες, αν και όπως σημειώνει, δεν έχει τόσο αρνητικά συναισθήματα όπως άλλοι συμμαθητές της από εκείνη την περίοδο. Όσο πλησιάζουν οι μέρες των εξετάσεων συστήνει στους μαθητές να κρατήσουν την καθημερινή τους ρουτίνα, να κάνουν υπομονή και να μην το παρακάνουν με το διάβασμα. «Το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στη συστηματική μελέτη. Δεν τα άφησα την τελευταία στιγμή. Ούτε είχα κενά και ξεκίνησα ουσιαστικά την προετοιμασία από τη Β’ Λυκείου», αναφέρει η Αναστασία. Ούτε όμως στερήθηκε τα πάντα καθ’ όλη τη διάρκεια των εξετάσεων. Έκανε κολύμπι για να χαλαρώσει τα Σαββατοκύριακα και προσπαθούσε να βρει χρόνο για να αποσυμπιεστεί. «Χρειάζεται μία ισορροπία και όχι υπερβολές», συμβουλεύει τους υποψηφίους.
Θεοδώρα Τζίμα: «Το πανεπιστήμιο θα τους αποζημιώσει»
Τον Γολγοθά των πανελλήνιων πέρασε και η 18χρονη Αναστασία παρέα με την δίδυμη αδερφή της, Θεοδώρα, μετατρέποντας το σπίτι σε… αναγνωστήριο. Αριστούχος μαθήτρια του Κολεγίου Ανατόλια πέρασε από τους πρώτες (αριστούχους) στο τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ. Ήδη μαθαίνει, παράλληλα με τις σπουδές της, αραβικά και εβραϊκά και σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της στο εξωτερικό. «Αξίζει το μαρτύριο που πέρασα αν και δεν θα ήθελα να το ξαναπεράσω», αναφέρει με τη σειρά της στο ethnos.gr η Θεοδώρα Τζίμα, προτρέποντας τους υποψήφιους να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να κάνουν λίγο ακόμη κουράγιο γιατί το πανεπιστήμιο θα τους αποζημιώσει με τον καλύτερο τρόπο.
«Μυστική συνταγή επιτυχίας δεν υπάρχει, είναι όμως λάθος μόνο το "διάβασμα-σχολείο-σπίτι" και μόνο αυτό», τονίζει. «Και αν αποτύχουν φέτος έχουν και δεύτερη ευκαιρία. Δεν θα τελειώσουν όλα αν δεν γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Ούτε τελειώνει η ζωή τους αν δεν μπουν στο πανεπιστήμιο. Μπορούν είτε να ξαναπροσπαθήσουν είτε να επιλέξουν ένα ιδιωτικό ανώτατο ίδρυμα αν έχουν την οικονομική δυνατότητα», λέει η 18χρονη Θεοδώρα.
Ραφαήλ Τσιάμης: «Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο»
Διέγνωσε» από μικρός την κλίση του στα Μαθηματικά, έβαλε στόχο να σπουδάσει σε ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια παγκοσμίως και τα κατάφερε. Ο 18χρονος Θεσσαλονικιός Ραφαήλ Τσιάμης είναι εδώ και λίγους μήνες πρωτοετής φοιτητής και υπότροφος του πανεπιστημίου Harvard των ΗΠΑ. Προτρέπει τους υποψήφιους να έχουν αυτοπεποίθηση σε όλα όσα έχουν μάθει αλλά και στον κόπο που έχουν καταβάλει, προσθέτοντας ότι πάνω απ’ όλα το μεράκι για να καταφέρεις κάτι, κάνει τη διαφορά.
«Την τύχη ή την ατυχία δεν μπορείς να την ελέγξεις. Η αφοσίωση όμως στο στόχο και η συστηματική μελέτη θα σε οδηγήσει εκεί που θέλεις να πας», είπε στο ethnos.gr ο πρώην μαθητής των Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη Ραφαήλ Τσιάμης. Σύμφωνα με τον ίδιο, τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Χρειάζεται όμως πάνω απ΄ όλα ψυχραιμία και έγκαιρα οι μαθητές να ανακαλύψουν τις κλίσεις τους για να μπορέσουν να τις αξιοποιήσουν από την Α΄ Τάξη του Λυκείου
Θράσος Οικονόμου: Δεν γίνονται… θαύματα τελευταία στιγμή
«Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών. Δίνουν μία πραγματική μάχη και ξεκινούν από διαφορετική και πιο δύσκολη αφετηρία», ανέφερε από την πλευρά του ο 18χρονος αριστούχος, Θράσος Οικονόμου, ο οποίος συγκέντρωσε 19.281 και εισήχθη από τους πρώτους στο τμήμα Ηλεκτρολόγων-Μηχανικών. Ωστόσο, όπως είπε, «μυστική συνταγή δεν υπάρχει. Ο καθένας έχει τη δική του. Σε κάθε περίπτωση όμως το συστηματικό διάβασμα από τα πρώτα χρόνια του Λυκείου δίνει ένα προβάδισμα στην επιτυχία».
«Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Το θέμα είναι ο καθένας να δει τις αδυναμίες του και να προσαρμόσει και να επικεντρώσει το πρόγραμμά του σε τέτοιο επίπεδο ώστε να έχει αποτέλεσμα. Κανείς δεν πρέπει να περιμένει να αλλάξει κάτι τις τελευταίες μέρες πριν τις εξετάσεις, αν δεν έχει προετοιμαστεί».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το σύστημα χρήζει αλλαγών και τροποποιήσεων για να γίνει πιο φιλικό στους εξεταζόμενους, χωρίς να τους περιορίζει, δίνοντάς τους την πραγματική δυνατότητα να έχουν και άλλες ασχολίες εκτός σχολείου.
Ζήνα Μπενουζίλιο: Είναι στο χέρι τους να πετύχουν οι υποψήφιοι
Έζησε τη χρονιά των πανελλήνιων η Ζήνα Μπενουζίλιο μπαίνοντας τέταρτη στην Κτηνιατρική Θεσσαλονίκης με 18.802 μόρια. Σύμφωνα με την ίδια, η πρώτη χρονιά αρχίζει τον Σεπτέμβριο και τελειώνει τον Φεβρουάριο και ο δεύτερος πιο εντατικός γύρος ξεκινά από τον Μάρτιο και ολοκληρώνεται με το τέλος των πανελληνίων. Συστήνει στους υποψηφίους ψυχραιμία στο μάθημα της έκθεσης, γιατί χρειάζεται δημιουργικότητα αλλά και έλεγχο του χρόνου στην Βιολογία για να προλάβουν να λύσουν τις ασκήσεις.
«Είναι στο χέρι τους να πετύχουν οι μαθητές. Αρκεί να έχουν όρεξη και να δείξουν ζήλο», τόνισε η Ζήνα Μπενουζίλιο. Η φοιτήτρια στην Κτηνιατρική Θεσσαλονίκης προτρέπει, μάλιστα, τους μαθητές να μείνουν κοντά στους φίλους τους και να μην τους ανταγωνίζονται. «Περνούν το ίδιο λούκι και καταλαβαίνουν. Σε αντίθεση με τους γονείς που αρκετές φορές είναι υπερβολικοί», σημειώνει η Ζήνα Μπενουζίλιο.
Σοφία-Ηλέκτρα Σάρρα: Στο χέρι τους να κάνουν το άγχος δημιουργικό
«Αγχώθηκα και μόλις είδα την άσκηση της Χημείας, είπα "αυτό δεν το θυμάμαι με τίποτα αν και ήταν κάτι το οποίο έβλεπα καθ’ όλη τη διάρκεια τη χρονιάς". Έλυσα τις υπόλοιπες ασκήσεις, πήρα τα πάνω μου, μου έφυγε το άγχος και λίγο αργότερα έδωσα απάντηση και στην άσκηση που είχα μπλοκάρει», θυμάται η 18χρονη Σοφία-Ηλέκτρα Σάρρα, η οποία συγκέντρωσε 19.219 μόρια, περνώντας από τους πρώτους στο τμήμα Ιατρικής του ΑΠΘ.
«Αν κάπου κολλήσουν οι εξεταζόμενοι, καλό είναι να σταματήσουν να επιμένουν και να προχωρήσουν». Σύμφωνα με την ίδια, οι μαθητές είναι καλό να ακολουθούν τη ροή του γραπτού και να μην ξεκινούν να απαντούν τα θέματα από τη μέση. «Μυστική συνταγή δεν υπάρχει», όπως είπε. «Αλλά και ακόμη και αν υπήρχε δεν θα είναι κάτι το οποίο θα κάνει ο εξεταζόμενος αυτές τις μέρες. Το όπλο της επιτυχίας το κρατά ο μαθητής και εξαρτάται από το πόσο σκληρά δουλεύει».
Η 18χρονη πρωτοετής φοιτήτρια Ιατρικής προτρέπει τους υποψήφιους να εκμεταλλευτούν το άγχος τους και να το αξιοποιήσουν δημιουργικά. Ιδιαίτερα για τις τελευταίες μέρες, πριν αρχίσουν οι εξετάσεις συμβουλεύει τους μαθητές να κάνουν ό,τι αισθάνονται πως θα τους βοηθήσει χωρίς να αποπροσανατολιστούν και χάσουν την αυτοσυγκέντρωσή τους.
Πηγή: ethnos.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea