Backup αρχείων υπολογιστή
Μια πολύ σημαντική διαδικασία που πρέπει να ακολουθεί κάθε χρήστης είναι το backup των αρχείων του υπολογιστή του. Συνήθως, βέβαια, οι περισσότεροι παραμελούν αυτή τη διαδικασία μέχρι να τους συμβεί ένα «ατύχημα», όπως για παράδειγμα η διακοπή ηλεκτροδότησης, και να χάσουν ένα μέρος των αρχείων τους που δεν μπορούν μετά να το ανακτήσουν. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο η αποθήκευση των αρχείων (φωτογραφίες, βίντεο, παρουσιάσεις, εργασίες, word, excel) για αποφυγή τυχόν «ατυχημάτων», ενώ υπάρχουν διάφορες μέθοδοι αποθήκευσης που μπορεί να επιλέξει κάποιος.
Μια από τις πιο διαδεδομένες μεθόδους αποθήκευσης είναι ο εξωτερικός σκληρός δίσκος, όπου είναι μια εύκολη διαδικασία, καθώς χρειάζεται μόνο η σύνδεση του δίσκου με τον υπολογιστή μέσω USB, Firewire ή eSata για να ακολουθήσει η αντιγραφή των δεδομένων. Η χωρητικότητα των εξωτερικών σκληρών δίσκων μπορεί να φτάσει το 1ΤΒ, που σημαίνει ότι μπορούν να αποθηκευτούν ταινίες, μουσική, φωτογραφίες και προσωπικά στοιχεία.
Μια, επίσης, γνωστή μέθοδος είναι το USB Flash Drive, το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως για τη μεταφορά δεδομένων από τον έναν υπολογιστή σε έναν άλλον, λόγω τις ευκολίας που προσφέρει εξαιτίας του μικρού μεγέθους του. Η χωρητικότητά του μπορεί να φτάσει τα 128 GB, ενώ πολλοί χρήστες το χρησιμοποιούν και για backup εκτός από τη μεταφορά αρχείων.
Πολύ διαδεδομένη μέθοδος, τα τελευταία χρόνια, είναι το Cloud Backup, καθώς το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει είναι η δυνατότητα πρόσβασης στα δεδομένα από οποιονδήποτε υπολογιστή, smartphone, tablet αρκεί να υπάρχει πρόσβαση στο internet. Μερικές από τις cloud υπηρεσίες είναι το Dropbox, το SkyDrive, το Google Drive, κ.ά.
Ένας εναλλακτικός τρόπος αποθήκευσης δεδομένων είναι το NAS (Network Attached Storage) και αφορά κυρίως χρήστες που διαθέτουν διαφορετικούς υπολογιστές, smartphones και tablets και θέλουν να αποθηκεύσουν τα αρχεία τους σε μια κεντρική τοποθεσία. Η διαδικασία πραγματοποιείται μέσω ενός εξωτερικού σκληρού δίσκου ή ενός υπολογιστή με το αντίστοιχο λογισμικό στο δίκτυο.