Τα «Επόμενα 5 σε 5» από την IBM
Κάθε χρόνο η IBM ανακοινώνει ποιες θα είναι οι πέντε τεχνολογικές επαναστάσεις που θα πραγματοποιηθούν την επόμενη πενταετία, και τις χαρακτηρίζει τα «Επόμενα 5 σε 5». Οι προβλέψεις της αφορούν μεν κυρίως ερευνητικούς τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται γι’ αυτό πολλοί δεν θεωρούν τις προβλέψεις αντικειμενικές, αλλά δεν μπορεί κανείς να τις θεωρήσει άνευ σημασίας καθώς η IBM πρωτοπορεί όχι μόνο στην πληροφορική, αλλά και στη νανοτεχνολογία και βιοπληροφορική. Τα «Επόμενα 5 σε 5», λοιπόν, που ανακοίνωσε η εταιρεία είναι:
Ενέργεια από το λαό: Η πρόοδος που θα υπάρξει στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα επιτρέπει την αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας, όπως για παράδειγμα το περπάτημα όπου συσκευές κινητικής ενέργειας στις σόλες των παπουτσιών θα φορτίζουν το κινητό εν κινήσει, αλλά και η κυματική ενέργεια που προέρχεται από τους ωκεανούς.
Ο κωδικός είσαι εσύ: Δεν θα υπάρχουν οι κωδικοί πρόσβασης και η δυσκολία απομνημόνευσή τους θα αποτελεί παρελθόν. Πλέον ο κωδικός θα είναι ο ίδιος ο άνθρωπος καθώς τα ΑΤΜ, για παράδειγμα, θα αναγνωρίζουν τον πελάτη σαρώνοντας την ίριδά του ή αναλύοντας τη φωνή του. Η μοναδική βιολογική ταυτότητα του κάθε ανθρώπου θα αποτελεί τον κωδικό του πρόσβασης.
Με τη δύναμη της σκέψης: Ο χειρισμός των υπολογιστών θα γίνεται πλέον με νοητικές εντολές. Ήδη, συστήματα ηλεκτροεγκεφαλογραφίας που αναλύουν τα μοτίβα της εγκεφαλικής δραστηριότητας δοκιμάζονται για το χειρισμό υπολογιστών από άτομα με κινητικά προβλήματα, σε πειραματικό βέβαια επίπεδο.
Γέφυρα στο ψηφιακό χάσμα: Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια η αύξηση των κινητών τηλεφώνων θα είναι τόση ώστε η χρήση της θα φτάσει το 80% σε παγκόσμιο επίπεδο, γεγονός που θα βοηθήσει να μειωθεί το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα σε αυτούς που έχουν επαφή με την τεχνολογία και σε αυτούς που δεν έχουν. Για παράδειγμα, οι αγρότες θα μπορούν μέσω των κινητών τους τηλεφώνων να μαθαίνουν τις μετεωρολογικές προβλέψεις, αλλά και να ζητούν τις συμβουλές του γιατρού τους από το σπίτι τους.
Το τέλος του spam: Κατάλληλο λογισμικό ανάλυσης των προτιμήσεων και των συνηθειών του κάθε χρήστη θα επιτρέπει να λαμβάνονται μόνο οι πληροφορίες που είναι ενδιαφέρουσες και ελκυστικές για αυτόν, ενώ τα ανεπιθύμητα διαφημιστικά μηνύματα δε θα υπάρχουν καν.