Internet: το “φυσικό” αγαθό!
Αποτελέσματα μελέτης που ανακοινώθηκαν από τη Cisco, έδειξαν ότι το Internet έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και αποτελεί βασικό “αγαθό”, όπως το νερό, ο αέρας, η τροφή και η στέγη. Μπορεί για μερικούς να θεωρείται υπερβολικό, είναι όμως ευρέως αποδεκτό ότι τα αποτελέσματα αυτά φανερώνουν την εικόνα της σημερινής κοινωνίας και τον τρόπο σκέψης της νέας γενιάς.
Μερικά από τα σημαντικά αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι:
Το Internet αποτελεί πηγή ζωής. Ένα στους τρεις που έλαβαν μέρος στην έρευνα, πιστεύει ότι είναι εξίσου σημαντικό όσο το νερό, ο αέρας, η τροφή και η στέγη. Αποτελεί πλέον τμήμα της καθημερινότητάς του. Είναι η “καθημερινή τροφή”. Σχεδόν το 50% δήλωσε ότι δεν μπορεί να “ζήσει” χωρίς αυτό. Είναι ο νέος τρόπος να “κυκλοφορείς”. Τα 2/3 προτιμά τη σύνδεση με το Internet αντί για το αυτοκίνητο. Αποτελεί το νέο τρόπο κοινωνικοποίησης. Αντικαθιστά όμως την Αγάπη και τη Φιλία; Μικρό μεν ποσοστό, δήλωσε ότι το Internet είναι πιο σημαντικό από το ραντεβού, την έξοδο με φίλους ή τη μουσική. Επιπλέον, η πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία έχει αντικατασταθεί με την online επικοινωνία. 1 στους 4 δήλωσε ότι προτιμούν να είναι συνδεδεμένοι στο Facebook, από το να πηγαίνουν σε πάρτι, να βγαίνουν ραντεβού ή με φίλους.
Το Internet και οι κινητές συσκευές είναι η νέα τηλεόραση και εφημερίδα; Η τηλεόραση έχει χάσει την πρώτη θέση στα τεχνολογικά επιτεύγματα, και έχει αντικατασταθεί από τη φορητή συσκευή κάθε είδους (laptop, smartphone, tablet). Τα smartphones χρησιμοποιούνται καθημερινά, δημιουργώντας έτσι έντονες συζητήσεις κατά πόσο πλέον είναι αναγκαία η ύπαρξη γραφείου ή η δυνατότητα εργασίας από το σπίτι ή από δημόσιους χώρους, χωρίς να μειώνεται η παραγωγικότητα των εργαζομένων. Επιπλέον, και η έντυπη ενημέρωση έχει πληγεί από τα “έξυπνα” τηλέφωνα. Από την άλλη πλευρά όμως, το θετικό της εξέλιξης αυτής είναι η μεγάλη εξοικονόμηση των δέντρων.
Τέλος, η online επικοινωνία έχει φέρει πιο κοντά την κοινωνικοποίηση με την εργασία, αφού πολύ συχνά οι εργαζόμενοι γίνονται “φίλοι” ή “ακολουθούν” τους managers και τους συναδέλφους τους μέσω Facebook και Twitter.