Παιδιά και τεχνολογία
Πολλοί θεωρούμε αδιανόητο την προτίμηση των παιδιών να τρέξουν να ανοίξουν τον υπολογιστή ή το iPhone, από το να πατήσουν το κουμπί της τηλεόρασης. Η τεχνολογική εξέλιξη τρέχει με ραγδαίους ρυθμούς και μαζί της πολύ άνετα τρέχουν και τα παιδιά και οι έφηβοι. Πλέον οι “καινούριες” τεχνολογικές συσκευές έχουν αντικαταστήσει την τηλεόραση και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να πείσει κανείς τη νέα γενιά να μην ασχολείται με αυτές γιατί είναι “κακό”, από τη στιγμή εξάλλου που εσύ ο ίδιος τις χρησιμοποιείς και καταναλώνεις πολύ χρόνο.
Τα παιδιά και οι έφηβοι αφομοιώνουν με μεγάλη ευκολία την ψηφιακή επικοινωνία και την έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους. Είναι βέβαιο λάθος λοιπόν να προσπαθήσει κάποιος να αποκλείσει το παιδί του από την τεχνολογία, αφού αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι στη ζωή όλων μας. Από την άλλη μεριά όμως, είναι απαραίτητο να υπάρχουν κάποια όρια ως προς το πόσο χρόνο μπορεί να “σπαταλήσει” ένα παιδί σε κάποιο παιχνίδι ή μέχρι σε τι βαθμό μπορεί να χρησιμοποιήσει το ίντερνετ. Ευδιάκριτα όρια μεταξύ εθισμού και προτίμησης, ακαταλληλότητας και σπατάλης χρόνου. Γιατί μπορεί το παιδί από τη μικρή ηλικία να μάθει να χρησιμοποιεί τα αγαθά της τεχνολογίας συνειδητά και με μέτρο. Μπορεί η τεχνολογία να γίνει “φίλη” του είτε στα πλαίσια της διασκέδασης (παιχνίδια με στρατηγικές ικανότητες, φαντασία και σκέψη), είτε στα πλαίσια της μάθησης (εκπαιδευτικά προγράμματα, σχολικές εργασίες). Έτσι, μπορεί ακόμα να φέρει και πιο κοντά γονείς και παιδιά.
Οι εποχές αλλάζουν συνεχώς, και δεν μπορεί κανείς να μείνει απλός παρατηρητής. Πάντα θα αναζητά την επικοινωνία με τα παιδιά του, τους φίλους του, τους συνανθρώπους του. Απλά, σε κάθε εποχή αφομοιώνει το καλύτερο μέσο για να τους προσεγγίσει. Από το χορό γύρω από τη φωτιά μέχρι τα “ψηφιακά αγαθά”.