Η τεχνολογία στην υπηρεσία του πολίτη
Σε μια εποχή που οι ατελείωτες ουρές στις δημόσιες υπηρεσίες φαντάζουν πιο τρομακτικές από ποτέ, χιλιάδες πολίτες στρέφονται στην ασφάλεια αλλά και την ευκολία που προσφέρει η ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου. Στο gov.gr που λειτουργεί από τις 23 Μαρτίου, παρέχονται συνολικά 522 ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες. Αρκετές από αυτές προστέθηκαν πρόσφατα και υπό την πίεση του κορονοϊού, ωστόσο, φαίνεται πως, ήδη, έχουν μπει στην καθημερινότητά μας.
Είναι ενδεικτικό ότι σε μόλις έναν μήνα λειτουργίας, η άυλη συνταγογράφηση, μέσω του gov.gr, κατέλαβε το 10% της ημερήσιας συνταγογράφησης ενώ σε λιγότερο από 10 μέρες, εκδόθηκαν ψηφιακά περίπου 225 χιλιάδες υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις.
«Οι νέες υπηρεσίες παρέχονται με κριτήριο το εάν είναι χρήσιμες για τους πολίτες δηλαδή κατά πόσο αξιοποιούνται. Ένα κύριο μέλημα που έχουμε είναι να μη χρειάζεται ο πολίτης να επισκεφτεί το δημόσιο αν μερικές δουλειές μπορούν να γίνουν χωρίς αυτόν», μας λέει o Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. «Πολλές δράσεις έγιναν γιατί το υπουργείο έπρεπε να μεριμνήσει προκειμένου να δοθούν νέες υπηρεσίες προς τον πολίτη για να ενισχυθεί η δυνατότητα του να μένει στο σπίτι. Ωστόσο” σημειώνει ο κ. Αναγνωστόπουλος «πολλές δράσεις ήταν προγραμματισμένες και επισπεύσθηκαν λόγω κορονοϊού».
Ιατρικές συνταγές στο κινητό μέσω gov.gr
Περισσότεροι από 314 χιλιάδες πολίτες έχουν εγγραφεί έως σήμερα στην εφαρμογή του υπουργείου για την άυλη συνταγογράφηση. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να λαμβάνουν επαναλαμβανόμενες ή μη ιατρικές συνταγές στο κινητό ή το email τους χωρίς την ανάγκη αυτοπρόσωπης παρουσίας στο φαρμακείο ή το ιατρείο.
Ψηφιακή έκδοση πιστοποιητικών από τα δικαστήρια
Περίπου δύο εβδομάδες λειτουργίας μετρά η πύλη solon.gov.gr. Εδώ, μπορεί να λάβει κάποιος ψηφιακά πιστοποιητικά κληρονομιάς από 19 Ειρηνοδικεία και 4 Πρωτοδικεία σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα, τα οποία καλύπτουν τον μεγαλύτερο αριθμό αιτήσεων. Σταδιακά, στην πλατφόρμα θα ενταχθούν όλα τα δικαστικά καταστήματα της χώρας και το σύνολο των πιστοποιητικών που εκδίδουν.
Μητρώο Πολιτών: διασύνδεση με ΑΜΚΑ και e-ΕΦΚΑ
Αν και η ψηφιακή πύλη Ερμής του gov.gr λειτουργεί λιγότερο από 10 μέρες, το «κατώφλι» της έχουν περάσει χιλιάδες πολίτες για να αιτηθούν και να παραλάβουν τα πιστοποιητικά περί αστικής κατάστασης που εκδίδουν οι δήμοι. Στο ίδιο πλαίσιο, η διαλειτουργικότητα του e-Εφκα με το Μητρώο Πολιτών του υπουργείου Εσωτερικών επιτρέπει την απευθείας παροχή στην Υπηρεσία ληξιαρχικών στοιχείων των πολιτών τα οποία πλέον δεν χρειάζεται να προσκομίσουν οι ίδιοι.
Ψηφιακή προσωρινή άδεια οδήγησης
Στο gov.gr και συγκεκριμένα στην κατηγορία «πολίτες και καθημερινότητα» με ένα κλικ στην υποκατηγορία «μετακινήσεις» να παραλαμβάνουν την προσωρινή άδεια οδήγησης, χωρίς μεσοδιάστημα αναμονής και χωρίς συνωστισμό στις σχολές οδήγησης και τις περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών.
Η ψηφιακή διακυβέρνηση του κράτους
Η πανδημία του κορονοϊού και η επακόλουθη επιβολή περιοριστικών μέτρων στη χώρα σηματοδότησε την έναρξη μιας πρωτόγνωρης κατάστασης. Ο νόμος 4681/27-03-2020 που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει «την αναστολή της υποβολής αιτήσεων χορήγησης ασύλου» είναι ο πρώτος νόμος στη χώρα μας που υπεγράφη ψηφιακά καθώς στις 24 Μαρτίου χορηγήθηκε ηλεκτρονική υπογραφή σε όλα τα μέλη της Κυβέρνησης και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε και η πρώτη τηλεδιάσκεψη του υπουργικού συμβουλίου μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων για το ευρύτερο δημόσιο e:Presence. Σήμερα μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας έχουν γίνει περισσότερες από 61.350 τηλεδιασκέψεις. Το διάστημα αυτό, λόγω των κλειστών σχολείων, οι συμμετοχές των μαθητών σε ψηφιακές “τάξεις” πλησίασαν τα δύο εκατομμύρια (έως τις αρχές Απριλίου) ενώ περίπου 10 χιλιάδες υπάλληλοι της δημόσιας διοίκησης συνέχισαν να εργάζονται με τηλεργασία.
«Τα θέματα που έχουν να κάνουν με την απομακρυσμένη εργασία θα πρέπει να συνεχιστούν» μας λέει ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος. «Να κρατήσουμε τα θετικά από την εξέλιξη αυτή, από αυτό το πείραμα που ήρθε ξαφνικά στον ελληνικό χώρο διότι δεν έχουμε πολύ μεγάλη εμπειρία τηλεργασίας ενώ αντιθέτως στις ΗΠΑ 26 εκ. εργαζόμενοι ήδη εργάζονται απομακρυσμένα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ψηφιακή Αλληλεγγύη
Τουλάχιστον 12 χιλιάδες συμπολίτες μας ανταποκρίθηκαν, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ethelontes.gov.gr, στο κάλεσμα για την ενίσχυση του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης. Επιπλέον, 140 κάτοχοι τρισδιάστατων εκτυπωτών εκδήλωσαν την πρόθεση να συμμετάσχουν στην παραγωγή του αναγκαίου εξοπλισμού και σύντομα αναμένεται να παραδοθούν 1200 ασπίδες προστασίας προσώπου.
Οι πολυάριθμες δράσεις και πρωτοβουλίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης όμως δεν σταματούν εδώ. Ήδη, βρίσκονται στα σκαριά και σύντομα θα παρουσιαστούν νέα πρότζεκτ που αποσκοπούν στη διευκόλυνση του πολίτη. «Δεν πρέπει να δοθεί η εντύπωση ότι είναι τόσο εύκολο να υλοποιήσει κανείς δράσεις στον χώρο της πληροφορικής. Χρειάζεται μελέτη, σχεδιασμός, υλοποίηση και δοκιμή ότι τα πράγματα γίνονται σωστά και μετά να είναι κάποιος σίγουρος ότι τα πράγματα λειτουργούν προκειμένου να δώσει στον κόσμο μία υπηρεσία με αξιόπιστη λειτουργία», σημειώνει ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πηγή: athina984.gr
Δείτε περισσότερα τεχνολογικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/tehnologia