Η Ευρώπη πιέζει για κοινό φορτιστή στις φορητές συσκευές
Την πίεση προκειμένου να υπάρξει ένας κοινός φορτιστής για όλες τις φορητές συσκευές συνεχίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τελευταίο δείγμα το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (με ευρεία πλειοψηφία της τάξεως του 582-40), σύμφωνα με το οποίο καλείται η Κομισιόν να καθορίσει κανόνες μέχρι το καλοκαίρι προκειμένου να υπάρξει κοινός φορτιστής από όλους τους κατασκευαστές.
Πρακτικά, η πίεση είναι προς την Apple, η οποία είναι ουσιαστικά ο μόνος κατασκευαστής που δεν έχει προτιμήσει για όλες τις φορητές συσκευές της το πρότυπο USB-Type C που χρησιμοποιείται σχεδόν στο σύνολο των Android smartphones που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί ότι η σχετική προσπάθεια από την πλευρά της ΕΕ έχει ξεκινήσει εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια. Όπως αναφέρεται και στο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, έχει υπάρξει σημαντική πρόοδος αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2009 υπήρχαν περίπου 30 διαφορετικοί τύποι φορτιστών, όταν το 2020 υπάρχουν πρακτικά τρεις: micro-USB, USB-Type C και Lightning (Apple). Με δεδομένο, όμως, ότι το micro-USB χρησιμοποιείται από τις παλαιότερες Android συσκευές και όλοι οι κατασκευαστές που χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα της Google έχουν υιοθετήσει το USB-Type C, ουσιαστικά μόνο η Apple είναι αυτή που «αρνείται» να υιοθετήσει και αυτή το συγκεκριμένο πρότυπο.
Σημειωτέον πάντως πως ο αμερικανικός κολοσσός έχει υιοθετήσει το USB-Type C στο iPad Pro αλλά και στους φορητούς υπολογιστές της. Αλλά δεν θέλει να το κάνει και για το iPhone, υποστηρίζοντας πως κάτι τέτοιο εμποδίζει την καινοτομία και θα δημιουργούσε και σημαντικό πρόβλημα ηλεκτρονικών «αποβλήτων» δεδομένης της δημοτικότητας του iPhone στην Ευρώπη. Αξίζει να επισημανθεί πως η ΕΕ υποστηρίζει πως ο κοινός φορτιστής θα βοηθήσει στη μείωση των ηλεκτρονικών «αποβλήτων» που έφθασαν τα 12,3 εκατ. τόνους το 2016. Ο λόγος είναι πως αν υπάρχει κοινός φορτιστής, τότε δεν θα χρειάζεται να έχει κάθε συσκευασία φορτιστή, καθώς οι καταναλωτές θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν τους φορτιστές από προηγούμενες συσκευές.
Η σκέψη αυτή δείχνει να έχει βάση αλλά υπάρχουν αρκετά ζητήματα. Με κυριότερο ότι αρκετοί από τους κατασκευαστές έχουν αρχίσει να τοποθετούν στις συσκευασίες των μεσαίων και ακριβών μοντέλων τους «γρήγορους» φορτιστές (25W ή και παραπάνω) προκειμένου να γίνεται πιο γρήγορα η φόρτιση. Χαρακτηριστικό που ζητούν όλο και περισσότεροι οι καταναλωτές.
Μία λύση για την Apple θα ήταν να έχει μέσα στις συσκευασίες των προϊόντων της έναν adaptor για τη «μετατροπή» από USB-Type C σε Lightining. Κίνηση που θα αποτελούσε μία «παράκαμψη» των όποιων οδηγιών εκδώσει η ΕΕ. Αλλά, αυτό θα είχε σημαντικό κόστος στην αλυσίδα παραγωγής. Συν ότι πολλοί υποστηρίζουν πως η Apple σχεδιάζει να καταργήσει τη θύρα Lightning! Σε αυτή την περίπτωση, η φόρτιση θα γινόταν μέσω ασύρματων φορτιστών (wireless chargers), οι οποίοι σταδιακά γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Μία τέτοια κίνηση θα είχε ως αποτέλεσμα το iPhone να είναι απόλυτα συμπαγές.
Το ζήτημα με την ασύρματη φόρτιση είναι πως προς το παρόν δεν υπάρχουν «γρήγοροι» φορτιστές. Το μάξιμουμ που συναντάται συνήθως στην αγορά είναι φορτιστές των 10W και μόλις πρόσφατα άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους και μοντέλα των 15W, ενώ μία τέτοια δυνατότητα θα πρέπει να υποστηρίζεται και από τη συσκευή.
Πάντως, είναι ενδιαφέρον πως το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ζητά να υπάρξουν κανόνες και για την ασύρματη φόρτιση.
Επίσης, ένα άλλο σημείο που χρήζει προσοχής έχει να κάνει με τους φορητούς υπολογιστές, οι φορτιστές των οποίων είναι συνήθως αρκετά μεγάλοι. Η τάση από τους μεγάλους κατασκευαστές είναι προς την υιοθέτηση του USB-Type C, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι σταδιακά μπορούμε να έχουμε ένα φορτιστή που να χρησιμοποιείται για να «γεμίσει» την μπαταρία τόσο του φορητού υπολογιστή όσο και του smartphone ή του tablet μας. Προς το παρόν, αυτό είναι μεν εφικτό αλλά σε ειδικές περιπτώσεις με αρκετούς περιορισμούς και προϋποθέσεις. Αν και αυτό θεωρείται βέβαιο ότι θα αλλάξει στο μέλλον.
Πηγή: cnn.gr
Δείτε περισσότερα τεχνολογικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/tehnologia