H ΕΕ καθορίζει τα νέα συστήματα ασφάλειας των αυτοκινήτων: Τεχνολογία που ξυπνά τον οδηγό και ελέγχει την ταχύτητα
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας θα αποτρέπονται οι οδηγοί να υπερβούν το όριο ταχύτητας - Η Βρετανία που δεν ξέρει ακόμα αν θα παραμείνει στην ευρωπαϊκή οικογένεια, ανακοίνωσε ότι είτε μείνει είτε φύγει, θα υιοθετήσει τα νέα μέτρα
Eπιστρατεύοντας την προηγμένη τεχνολογία για την ασφάλεια των οδηγών, η Κομισιόν αναλαμβάνει ένα φιλόδοξο σχέδιο για το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.
Με στόχο την αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων στην άσφαλτο, η Ευρωπαϊκή Ενωση σχεδιάζει να ζητήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν τα νέα μοντέλα τους με προηγμένα συστήματα ασφάλειας από το 2022.
Η Βρετανία που δεν ξέρει ακόμα αν θα παραμείνει στην ευρωπαϊκή οικογένεια, ανακοίνωσε ότι είτε μείνει είτε φύγει, θα υιοθετήσει τα νέα μέτρα.
Από το 2022, η χρήση νέων τεχνολογιών ασφάλειας θα καταστεί υποχρεωτική σε ευρωπαϊκά οχήματα, με στόχο την προστασία των επιβατών και των πεζών.
Η πρωτοβουλία αυτή θα συμβάλει στη διάσωση πάνω από 25.000 ανθρώπων στη γηραιά ήπειρο έως το 2038, αλλά και σε 140.000 λιγότερους τραυματίες σε αυτό το χρονικό διάστημα.
Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί.
Σύμφωνα με το νέο Κανονισμό Γενικής Ασφάλειας, θα πρέπει να τοποθετούνται τα εξής χαρακτηριστικά ασφαλείας στα καινούργια αυτοκίνητα:
1. Τεχνολογία που προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση υπνηλίας ή απόσπασης της προσοχής, για παράδειγμα όταν χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση.
2. Τεχνολογία έξυπνης ταχύτητας, η οποία θα αποτρέπει αυτόματα τους οδηγούς να υπερβούν το όριο ταχύτητας, χρησιμοποιώντας κάμερες αναγνώρισης οδικών σημάτων και βάσεις δεδομένων ορίων ταχύτητας που συνδέονται με το GPS. Πολλά από τα νέα χαρακτηριστικά ήδη υπάρχουν στα οχήματα υψηλής τεχνολογίας.
Με την προσπάθεια αυτή, όπως εξηγεί η Κομισιόν, θα μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των ατυχημάτων στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.
«Οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας θα μπορούσαν να έχουν το ίδιο αντίκτυπο όπως και όταν εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά οι ζώνες ασφαλείας», υποστήριξε σε δήλωσή της η επίτροπος της Ε.Ε για την Βιομηχανία, Ελζμπιέτα Μπιενκόβσκα.
«Πλέον ανεβάζουμε συνολικά τον πήχη της ασφάλειας», προσθέτει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τον Μάιο του 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να καταστούν υποχρεωτικά ορισμένα μέτρα ασφάλειας των οχημάτων, μεταξύ άλλων, οι τεχνολογίες που προειδοποιούν τον οδηγό σε περίπτωση υπνηλίας ή διάσπασης της προσοχής.
Πηγή: protothema.gr
Δείτε περισσότερα τεχνολογικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/tehnologia