Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη θα κατακτήσουν τους αιθέρες στα επόμενα 15 χρόνια
Με βήμα, όχι ταχύ προχωρά η «επανάσταση» στις αερομεταφορές με τους παράγοντες του κλάδου, όπως ο πρώην επικεφαλής της Air France, Αλεξάντερ ντε Ζούνιακ, να εκτιμούν ότι μέσα σε 15 χρόνια, όπου αναμένεται να εγκαινιαστούν τα ηλεκτρικά αεροσκάφη στις εμπορικές πτήσεις, το τοποίο να είναι άκρως διαφορετικό.
Με τον σημερινό του ρόλο ως Διευθύνων Σύμβουλος της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η οποία αποτελείται από περίπου 300 αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο, ο κ. Ζούνιακ σημειώνει ότι οι τάσεις στις αερομεταφορές αλλάζουν γι αυτό και οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια η αεροναυπηγική βιομηχανία είναι αρκετές.
Η πρώτη και ουσιαστικότερη εξ αυτών θα προκύψει από την τεχνολογία, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο. «Από τεχνολογικής άποψης, οι αερομεταφορές αλλά και οι μεταφορές γενικότερα θα στραφούν σε πιο αποδοτικά μοντέλα λειτουργίας όπως τα ηλεκτρικά κι αθόρυβα αεροσκάφη. Το πρώτο ηλεκτρικό αεροσκάφος θα το δούμε μέσα στα επόμενα 15 χρόνια».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη η Airbus έχει συνάψει συνεργασία με την Rolls-Royce και την Siemens για την κατασκευή ενός υβριδικού ηλεκτρικού αεροπλάνου σκοπεύοντας να ξεκινήσει τις εμπορικές πτήσεις έως το 2025. Αν μάλιστα ξεπεραστεί το εμπόδιο των μπαταριών, τα ηλεκτρικά αεροσκάφη θα μπορούσαν να πολλαπλασιαστούν μέχρι το 2040. Το βασικό ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι τι αποστάσεις θα μπορούν αυτά να καλύψουν. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μια ακόμα πρόκληση της αεροποιρκής βιομηχανίας είναι η συμφόρηση της εναέριας κυκλοφορίας. «Με την εισαγωγή των εναέριων ταξί ή των drones που θα χρησιμοποιούνται για μεταφορές δεμάτων πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για μια μεγάλη αύξηση του όγκου εναέριας κυκλοφορίας εν συγκρίσει με την σημερινή», επεσήμανε ο Ντε Ζούνιακ.
Από τις προκλήσεις σύμφωνα με τον ίδιο δεν θα μπορούσε να λείπει και η ασφάλεια. Πέρα από τις συγκρούσεις και την ασφάλεια των αεροδρομίων, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως οι διακοπές GPS που οφείλονται στα κενά μεταξύ των ψηλών κτιρίων.
Σκεπτικός είναι ο επικεφαλής της IATA κι αναφορικά με τα αυτοοδηγούμενα αεροπλάνα τονίζοντας ότι κόσμος δεν είναι ακόμα έτοιμος για την ιδέα ενός αεροσκάφους που πλοηγείται μόνο του. Αντιθέτως είναι πιο δεκτική αν η αυτοοδήγηση αφορά σε λεωφορείο ή τρένου.
Πέρα από τις εναέριες αλλαγές τα πράγματα αναμένονται να διαφοροποιηθούν και επί εδάφους. Σύμφωνα με τον ίδιο ο τρόπος που παραδίδουμε τις αποσκευές ή περνάμε τους ελέγχους του αεροδρομίου θα αλλάζει μέσα στα επόμενα χρόνια. «Επί του παρόντος, η εμπειρία ενός επιβάτη πριν την πτήση είναι ένας εφιάλτης. Πρέπει να περάσει από το τελωνείο, την ασφάλεια, τον έλεγχο διαβατηρίων και το γκισέ παραλαβής-παράδοσης αποσκευών. Η διαδικασία του check-in στο αεροδρόμιο θα πρέπει να αναδιαμορφωθεί σίγουρα. Για το λόγο αυτό κάποια αεροδρόμια έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν την βιομετρική σάρωση».
Πηγή: reporter.com.cy
Δείτε περισσότερα τεχνολογικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/tehnologia