Πόσο απέχει το αυτοκίνητο της Apple από την πραγματικότητα;
Οι εικασίες, οι αποκαλύψεις, οι προβλέψεις και οι διαψεύσεις γύρω από το πιθανολογούμενο σχέδιο ανάπτυξης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοδηγούμενου οχήματος με το σήμα της Apple έχουν αποκτήσει τέτοιο όγκο και είναι συχνά τόσο εντυπωσιακές όσο το όνομα που του έχει αποδοθεί: Titan.
Νερό στο μύλο με τα σενάρια, περί του τι προτίθεται να κάνει η εταιρεία που κατέκτησε τον κόσμο με το iPhone, ήρθε να ρίξει εκ νέου η αποκάλυψη μιας επιστολής προς την αμερικανική υπηρεσία διαχείρισης και ασφάλειας των αυτοκινητοδρόμων. Με αυτή, η Apple ζητά ουσιαστικά από τον ρυθμιστικό φορέα ίση μεταχείριση απέναντι στις εταιρείες που θέλουν να μπουν στο παιχνίδι της αυτόνομης οδήγησης και εκείνες που έχουν εδραιωμένη θέση στην αγορά του αυτοκινήτου.
Η πεντασέλιδη επιστολή που υπογράφει ο Steve Kenner, διευθυντικό στέλεχος της Apple, θεωρείται από πολλούς ως μια ξεκάθαρη επιβεβαίωση των προβλέψεων ότι αργά ή γρήγορα θα δούμε στους δρόμους ένα όχημα με το δαγκωμένο μήλο στο καπό. Είναι όμως έτσι; Γιατί ναι, όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά, όπως είναι επιβεβαιωμένο ότι από την εποχή του Στιβ Τζομπς, ήδη από το 2008, η Apple έβλεπε στον χώρο της αυτοκίνησης μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης. Όμως, ακόμα και σήμερα κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι σκοπεύει να κατασκευάσει το δικό της αυτοκίνητο ή αποσκοπεί σε μια στρατηγική συνεργασία με κάποιο μεγάλο της αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να παρέχει τη σχετική τεχνολογία και πιθανότατα την ψηφιακή πλατφόρμα για τη διασύνδεση αυτοδηγούμενων οχημάτων.
«Η Apple χρησιμοποιεί τη μηχανική μάθηση για να κάνει τα προϊόντα της πιο έξυπνα, πιο διαισθητικά και πιο προσωπικά. Η εταιρεία επενδύει σημαντικά στη μελέτη της μηχανικής μάθησης και του αυτοματισμού, και είμαστε ενθουσιασμένοι για τις δυνατότητες των αυτοματοποιημένων συστημάτων σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών», αναφέρεται στην επιστολή.
Σε άλλο σημείο τονίζεται ότι η Apple συμφωνεί με την ανταλλαγή δεδομένων από τις δοκιμές αυτοδηγούμενων οχημάτων, προκειμένου η βιομηχανία να βοηθηθεί στον σχεδιασμό συστημάτων που θα ανταποκρίνονται ακόμα και στα πιο ακραία οδηγικά σενάρια.
Παρόλα αυτά κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει πότε και αν το Apple Car θα αποκτήσει (και πόσες) ρόδες… Ένα σενάριο, που έχει διαψευστεί από την απέναντι πλευρά, ήθελε την Apple να ενδιαφέρεται για την εξαγορά της βρετανικής McLaren, αντί 1,9 δισ. δολαρίων. Η δεδομένη τεχνογνωσία των σχεδιαστών και μηχανικών της McLaren στην ανάπτυξη σπορ οχημάτων πολύ υψηλών προδιαγραφών με τη χρήση πρωτοποριακών (ελαφρών) υλικών και κραμάτων μετάλλου θεωρείται ότι θα έδινε στο ηλεκτροκινούμενο Apple Car σημαντικό προβάδισμα.
Άλλο υποθετικό σενάριο θέλει την Apple να συνεργάζεται με τη BMW και το ηλεκτροκίνητο i3 να είναι η πλατφόρμα ανάπτυξης ενός νέου οχήματος. Σε αυτή την περίπτωση, λέγεται ότι η BMW θα αναλάμβανε και την πώληση-υποστήριξη του Apple Car. Μάλιστα, σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα της Frankfurter Allgemeine Zeitung, η αμερικανική εταιρεία διέθετε ένα μυστικό εργαστήριο ανάπτυξης του πολυθρύλητου αυτοκινήτου στη Γερμανία.
Οικονομικοί αναλυτές, ειδικοί στα θέματα που αφορούν την Apple, έχουν προσδιορίσει την πιθανή αξία του στα 75.000 δολάρια, όσο δηλαδή περίπου κοστίζει και το Tesla Model S. Παρεμπιπτόντως, o ιδρυτής της Tesla και πολυπράγμων Elon Musk έχει επανειλημμένα αναφερθεί στα σχέδια της Apple για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, λέγοντας πως πρόκειται για κοινό μυστικό και πως τελικά θα εξελιχθεί σε χαμένη ευκαιρία για την εταιρεία από το Κουπερτίνο.
Άλλα δημοσιεύματα ήθελαν την Apple να επενδύει στη δημιουργία δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων και άλλα να εξετάζει μια μεγάλη εγκαταλελειμμένη στρατιωτική βάση στο Σαν Φρανσίσκο ως πεδίο δοκιμών. Στον χώρο αυτό έχουν κάνει στο παρελθόν δοκιμές αυτοδηγούμενων οχημάτων οι Mercedes-Benz και Honda.
Πάντως, για την ώρα, οι περισσότεροι αναλυτές δεν βλέπουν το Apple Car στον δρόμο νωρίτερα από το 2021, λόγω καθυστερήσεων και προβλημάτων που έχουν θέσει επανειλημμένα υπό αμφισβήτηση την εξέλιξη του όλου σχεδίου. Προς αυτή την κατεύθυνση λέγεται ότι εντάσσονται οι προσλήψεις κάποιων βετεράνων της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως και η επαναδραστηριοποίηση έμπειρων στελεχών, μετά από την αποχώρηση του μέχρι πρότινος επικεφαλής του όλου εγχειρήματος.
Πηγή: news247.gr
Δείτε περισσότερα τεχνολογικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/tehnologia