Η τεχνολογία πολλαπλασιάζει την διάρκεια πτήσεων των drones
Σε αγροκτήματα στο Λάφμπορο, 170 χιλιόμετρα βόρεια του Λονδίνου, ειδικοί από τον ενεργειακό όμιλο «Intelligent Energy» που έχει την βάση του στο Ηνωμένο Βασίλειο κάνουν δοκιμές σε κάτι, που θεωρούν ότι θα αλλάξει τους όρους της τεχνολογίας των drones.
Παρόλο που φαινομενικά δεν διαφέρει από τα λοιπά drones, τα συγκεκριμένα τροφοδοτούνται από δύο κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Τα μόνα απόβλητά τους είναι νερό και θερμός αέρας.
Η «Intelligent Energy» υποστηρίζει ότι αυτή η μέθοδος λύνει δύο από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν σχέση με τα σημερινά drones, τα οποία τροφοδοτούνται από μπαταρίες: την διάρκεια των πτήσεων και τον επανεφοδιασμό τους.
Ο Τζούλιαν Χιουζ, διευθυντής του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών της «Intelligent Energy» εξηγεί ότι με τη νέα μέθοδο έχουμε μόνο τις δύο στοίβες κυψελών καυσίμου. «Χρειάζονται οξυγόνο, το οποίο προέρχεται είναι από τον αέρα, γα το οποίο βοηθούν οι ανεμιστήρες και από κάτω είναι το υδρογόνο. Έτσι, το υδρογόνο και το οξυγόνο διασχίζουν τις πλάκες των κυψελών καυσίμου και παράγουν ηλεκτρική ενέργεια».
Η ανεξάρτητη εταιρεία «MarketsandMarkets» εκτιμά ότι η παγκόσμια αγορά των εμπορικών drones θα εκτοξευθεί τα επόμενα χρόνια κοντά στα πέντε δισ. ευρώ ως το 2020.
Όπως εκτιμούν, αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα λόγω της μικρής εμβέλειας που έχουν σήμερα οι μη επανδρωμένες πτήσεις με τις μπαταρίες που χρησιμοποιούν αλλά και εξαιτίας του χρόνου που χρειάζεται για να φορτιστούν.
«Το κύριο πρόβλημα με την υπάρχουσα τεχνολογία των μπαταριών για τα drones είναι ο χρόνος της πτήσης. Έχεις περίπου 15 λεπτά και μετά πρέπει να επαναφορτίσεις την μπαταρία για κάμποσες ώρες. Με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου που δοκιμάζουμε τώρα, η διάρκεια της πτήσης αυξάνεται σημαντικά, φτάνοντας τη μία με δυο ώρες. Επίσης, δεν υπάρχει ανάγκη να επαναφορτίσεις την μπαταρία, το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να αλλάξεις την πηγή του καυσίμου και αυτό δεν παίρνει πάνω από ένα λεπτό», εξηγεί ο Τζούλιαν Χιουζ.
Ο ενεργειακός όμιλος πρόσφατα ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με έναν μεγάλο κατασκευαστή drones με τελικό στόχο την αξιοποίηση της λύσης των κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Ωστόσο οι ερευνητές της εταιρείας δεν πειραματίζονται μόνο με drones. Βλέπουν πιθανές εφαρμογές στα πάντα, από τα αυτοκίνητα μέχρι τα κινητά τηλέφωνα.
Ο Τζούλιαν Χιουζ εξηγεί: «Μόλις ξεκινήσαμε και εισβάλει αυτή η νέα τεχνολογία σε διαφορετικούς τομείς. Είδαμε αυτοκινητοβιομηχανίες που τώρα κυκλοφόρησαν τέτοια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα λεγόμενα fuel cell vehicles. Επίσης, υπάρχουν σταθερές εφαρμογές με τις κυψέλες καυσίμου να παρέχουν εφεδρική ενέργεια σε πράγματα όπως σε πύργους κινητής τηλεφωνίας ή γενικά σε γεννήτριες».
Η αύξηση του χρόνου διάρκειας των πτήσεων και ο ταχύτερος επανεφοδιασμός θα ανοίξει μεγάλο φάσμα δυνατοτήτων για την υψηλή τεχνολογία των μη επανδρωμένων πτήσεων. Επιθεωρήσεις, έρευνες, διασώσεις, αεροφωτογραφίσεις, γεωργικές και ταχυδρομικές υπηρεσίες, όλα αυτά είναι τομείς που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη νέα τεχνολογία.
Πηγή: gr.euronews.com
Δείτε περισσότερα τεχνολογικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/tehnologia