Σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με... καγκουρό εξελίσσει η Volvo
Mε μοναδικό σκοπό να μελετήσουν τη συμπεριφορά των καγκουρό στο φυσικό τους περιβάλλον, μια ομάδα εξειδικευμένων τεχνικών της Volvo πραγματοποίησε το μακρύ ταξίδι από τη Σουηδία έως την αυστραλιανή ήπειρο.
Τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν πρόκειται να αξιοποιηθούν ώστε η Volvo να αναπτύξει το πρώτο, στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύστημα έγκαιρου εντοπισμού καγκουρό, το οποίο μάλιστα θα αποτρέπει μια ενδεχόμενη σύγκρουση του αυτοκινήτου με τα συμπαθή τετράποδα.
Στους δρόμους της Αυστραλίας καταγράφονται κάθε χρόνο περισσότερες από 20.000 συγκρούσεις αυτοκινήτων με καγκουρό. Το ετήσιο κόστος που επιβαρύνει τις ασφαλίστηκες εταιρίες από αυτές τις συγκρούσεις ανέρχεται σε 75 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας, χωρίς φυσικά να συνυπολογίζει κανείς τους σοβαρούς τραυματισμούς ανθρώπων ή ακόμα και τους θανάτους που προκύπτουν από τα συγκεκριμένα περιστατικά.
Τα παραπάνω στοιχεία αποκαλύπτουν, αν μη τι άλλο, τον λόγο για τον οποίο η Volvo επιχειρεί να εξαλείψει μια από τις βασικές αιτίες ατυχημάτων στους δρόμους της Αυστραλίας, εξελίσσοντας ένα σύστημα που βασίζεται στο City Safety με το οποίο εξοπλίζονται όλα τα αυτοκίνητα της σουηδικής φίρμας.
Aναλυτικότερα, ένα ραντάρ που είναι τοποθετημένο στη μάσκα του αυτοκινήτου «σκανάρει» συνεχώς τον δρόμο, εντοπίζοντας κινούμενα αντικείμενα, πεζούς, ποδηλάτες ή ακόμα και ζώα. Με τη σειρά της, μια προηγμένη κάμερα, τοποθετημένη στο μπροστινό παρμπρίζ, λειτουργεί συνδυαστικά με το ραντάρ, επιτρέποντας στην υπολογιστική μονάδα του City Safety να αντιληφθεί την κατεύθυνση που ακολουθεί το κινούμενο αντικείμενο.
Μόλις το εμπόδιο εντοπιστεί, απαιτούνται μόλις 0,05 δευτερόλεπτα ώστε η υπολογιστική μονάδα να αντιδράσει, όταν ο χρόνος αντίδρασης ενός ανθρώπου είναι περίπου 1,2 δευτερόλεπτα.
«Αν και η τεχνολογία εντοπισμού πεζών της Volvo είναι προσανατολισμένη στην κίνηση μέσα στην πόλη, το υπό εξέλιξη σύστημα εντοπισμού καγκουρό εστιάζει σε καταστάσεις που προκύπτουν στο εθνικό δίκτυο, καθώς το όχημα κινείται με υψηλές ταχύτητες».
«Τα καγκουρό είναι πολύ απρόβλεπτα ζώα και είναι πολύ δύσκολο να τα αποφύγει κανείς, αλλά είμαστε αισιόδοξοι πως θα μπορέσουμε να προσαρμόσουμε την τεχνολογία που διαθέτουμε ώστε να επιτύχουμε τον εντοπισμό τους και την αποτροπή μιας σύγκρουσης στο εθνικό δίκτυο».
«Στη Σουηδία έχουμε πραγματοποιήσει έρευνες που περιλαμβάνουν μεγαλύτερα και πιο αργά ζώα, όπως οι τάρανδοι, τα ελάφια και οι αγελάδες τα οποία αποτελούν σοβαρή απειλή στους δικούς μας δρόμους. Τα καγκουρό έχουν μικρότερο μέγεθος και η συμπεριφορά τους είναι πιο ακανόνιστη. Γι’ αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δοκιμάσουμε και να προσαρμόσουμε την τεχνολογία μας μελετώντας πραγματικά καγκουρό, στο φυσικό τους περιβάλλον».
«To City Safety της Volvo Cars αποτελεί μια state of the art τεχνολογία, καθώς το σύστημα πέδησης μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με την αντίδραση ενός ανθρώπου. Βρισκόμαστε μόνο στην αρχή των πραγματικών δυνατοτήτων του», δήλωσε ο M. Magnusson, επικεφαλής μηχανικός ασφαλείας της Volvo Cars.
Με τη σειρά του, ο επικεφαλής της Volvo Cars Aυστραλίας, Κ. McCann, σημείωσε πως ο εντοπισμός καγκουρό αποτελεί ένα από τα τελευταία πεδία έρευνας τα οποία θα επιτρέψουν στο όραμα της σουηδικής φίρμας για μηδενικά θανατηφόρα ατυχήματα στο εσωτερικό ενός Volvo έως το 2020, να γίνει πραγματικότητα.
«Αυτή η τεχνολογία δεν σχεδιάστηκε ώστε να επωμιστεί την ευθύνη του οδηγού. Αν ο οδηγός είναι αφηρημένος το αυτοκίνητο πρόκειται να τον προειδοποιήσει και στη συνέχεια θα παρέμβει ενεργοποιώντας το σύστημα πέδησης ώστε να αποτρέψει μια ενδεχόμενη σύγκρουση», πρόσθεσε ο M. Magnusson.
Πηγή: in.gr
Δείτε περισσότερα τεχνολογικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/tehnologia