Ο ρόλος της τεχνολογίας στην εξέλιξη των κινουμένων σχεδίων
Πόσο εύκολο είναι να αποκατασταθούν κλασικές ταινίες κινουμένων σχεδίων ώστε να γίνουν ελκυστικές για τη νέα γενιά;
Πώς μπορούν να μετατραπούν τα κλασικά ασπρόμαυρα χειρόγραφα καρτούν, για να αρέσουν περισσότερο στους νέους, οι οποίοι προτιμούν περισσότερο τα τρισδιάστατα;
Σε ένα στούντιο στην Πράγα της Τσεχίας, κάποιες ιδέες έγιναν εργαλεία, που φέρνουν τη νέα εποχή των κινουμένων σχεδίων.
Μια νέα εποχή που βασίζεται σε ένα λογισμικό, που έχει σχεδιαστεί για να αυτοματοποιήσει τη χρονοβόρα διαδικασία χρωματισμού των σχεδιασμένων με το χέρι καρτούν.
Το λογισμικό δοκιμάστηκε σε διάφορα στυλ σχεδίασης, συμπεριλαμβανομένων σχεδίων με στυλό και μολύβι καθώς και των ασπρόμαυρων καρτούν.
«Έπρεπε να αναπτύξουμε νέους αλγόριθμους για να βρούμε τα σωστά όρια στις περιοχές των σχεδίων, έτσι ώστε ο χρήστης να πρέπει απλά να παρέχει κάποιες ενδείξεις για το πού βρίσκονται αυτές οι περιοχές και οι αλγόριθμοι να βρίσκουν αυτόματα αυτά τα όρια», σχολιάζει ο Ντάνιελ Σίκορα από το Πολυτεχνείο της Πράγας που εργάζεται για αυτό το ειδικό πρόγραμμα με την ονομασία «Cartoon Scientist».
Οι επιστήμονες σε αυτό το ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα αντιλήφθηκαν στη συνέχεια ότι αυτό το ίδιο λογισμικό θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί, όχι μόνο για την αποκατάσταση παλαιών κινουμένων σχεδίων, αλλά και για να ενισχύσει τις τεχνικές και καλλιτεχνικές δυνατότητες της δημιουργίας σχεδίων δύο διαστάσεων.
O Ντάνιελ Σίκορα προσθέτει: «Μπορείς για παράδειγμα να δημιουργήσεις κάποια τρισδιάστατη προσέγγιση στην εικόνα που σχεδιάζεις με το χέρι, κάτι που πριν ήταν σχεδόν αδύνατο ή πολύ κουραστικό για να γίνει. Ή, για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε ορισμένες πιο πλούσιες οπτικά πληροφορίες στο σχέδιο και να τα συνδυάσετε όλα αυτά μαζί, για να δημιουργήσετε εικόνες που μοιάζουν με τρισδιάστατα animation αλλά είναι ακόμα δύο διαστάσεων».
Πώς μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν από τους δημιουργούς αυτές οι τεχνικές;
Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί για να είναι ευέλικτο, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη ζωγραφική σε διάφορα στυλ σχεδίασης – με ακριβή τρόπο, αλλά με λιγότερη χειρωνακτική προσπάθεια από τους δημιουργούς.
Η σχεδιάστρια Σουζάνα Στουντενά αναφέρει: «Απ ‘όσο κατάλαβα, θα είμαι σε θέση να εντάξω στην ταινία μου χειρόγραφα κινούμενα σχέδια που μπορώ να δημιουργήσω απλά σε ένα χαρτί. Αυτή είναι μια υπέροχη τεχνική, που μου αρέσει πολύ και την οποία είχα αγνοήσει λιγάκι με αυτές τις καταπληκτικές γραφιστικές ταμπλέτες.
Στα καρτούν τα πάντα απαιτούν πολύ χρόνο. Ωστόσο, με προγράμματα σαν και αυτό, θα μπορούμε να κάνουμε τα πάντα ταχύτερα. Αυτό είναι βέβαιο. Θα είναι επίσης περισσότερο διασκεδαστικό».
Αυτό το λογισμικό μόλις διατέθηκε στην αγορά σαν ένα εμπορικό πρόσθετο σε υπάρχον πρόγραμμα γραφιστικών σχεδιασμών.
Οι ειδικοί ελπίζουν ότι αυτό είναι ένα πρώτο βήμα, για να επιστρέψει η ανταγωνιστικότητα στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ταινιών κινουμένων σχεδίων.
Ο διευθυντής του προγράμματος Φαμπρίς Ντεμπάρζ αναφέρει:
«Τώρα είμαστε σε θέση να χρωματίσουμε ολόκληρες σειρές και δεκάδες εικόνες απλά και μόνο με το πέρασμα της βούρτσας. Αυτό δεν ήμασταν πάντα σε θέση να κάνουμε πριν.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αλλαγή. Το νέο πρόγραμμα βοηθά στην περικοπή δαπανών. Ο χρωματισμός είναι διαδικασία που γίνεται πολύ αργά και συχνά από εξωτερικούς φορείς, που βρίσκονται εκτός Ευρώπης.
Έτσι, κάθε προσπάθεια να διατηρηθούν αυτές οι δραστηριότητες εδώ στην Ευρώπη είναι ευπρόσδεκτη. Θα εξοικονομήσουμε χρόνο. Ο γρήγορος χρωματισμός του animation είναι μια πραγματική πρόκληση».
Πηγή: real.gr
Δείτε περισσότερα τεχνολογικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/tehnologia