WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Συνεντεύξεις

ΤΕΙ Πελοποννήσου, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, ΠΜΣ «Τεχνοοικονομικά Συστήματα Υγείας»: δημιουργία στελεχών ικανών να χαράσσουν πολιτικές και να λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις στο χώρο της Υγείας

BitsaniΤη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε η καθηγήτρια του ΤΕΙ Πελοποννήσου Ευγενία Μπιτσάνη, πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών και υπεύθυνη του ΠΜΣ «Τεχνοοικονομικά Συστήματα Υγείας»

 

Αξιότιμη κυρία Μπιτσάνη, θα θέλαμε εν πρώτοις να σας ζητήσουμε να περιγράψετε σε γενικές γραμμές τη δομή του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) με τίτλο «Τεχνοοικονομικά Συστήματα Υγείας», που προσφέρει το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών του ΤΕΙ Πελοποννήσου.

Το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών του ΤΕΙ Πελοποννήσου θα οργανώσει και θα λειτουργήσει από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) με τίτλο «Τεχνοοικονομικά Συστήματα Υγείας». Πρόκειται για ένα καινοτόμο και εξωστρεφές μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών 18μηνης διάρκειας (παρακολούθηση μαθημάτων κατά το Α’ και Β’ εξάμηνο και εκπόνηση διπλωματικής εργασίας κατά το Γ’ εξάμηνο), που οδηγεί στην απόκτηση Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ) στις ακόλουθες δύο (2) κατευθύνσεις: Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού ή Διοίκησης Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Υγεία.


Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του εν λόγω Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών;

Σκοπός του ΠΜΣ είναι η παροχή, στους συμμετέχοντες, μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στο χώρο της Διοίκησης και των Οικονομικών της Υγείας, αλλά και η υποστήριξη του έργου τους με Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Στόχοι του ΠΜΣ είναι:

α) Η εκπαίδευση επιστημόνων στο χώρο της Υγείας ικανών να διαμορφώνουν πολιτικές και να λαμβάνουν αποφάσεις.
β) Η προετοιμασία υψηλού επιπέδου επιστημόνων, ώστε να είναι σε θέση να στελεχώνουν με επιτυχία νευραλγικούς τομείς του χώρου της Υγείας, τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.
γ) Η ανάπτυξη και προώθηση της έρευνας σε όλους τους τομείς που άπτονται του αντικειμένου της Διοίκησης, των Οικονομικών και των Τεχνολογιών Υγείας.


Στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος θα αναπτυχθούν συνεργασίες με διεθνή και ευρωπαϊκά ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια, με στόχο την ανάπτυξη κοινών δράσεων και κινητικότητας κυρίως μέσω του Erasmus+.

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής στις δραστηριότητες του Ερευνητικού Εργαστηρίου του Τμήματος «Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Ποσοτικής Ανάλυσης Δεδομένων».

Τέλος, προβλέπονται υποτροφίες στους μεταπτυχιακούς φοιτητές με τις καλύτερες επιδόσεις.


Σε τι συνίστανται τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους αποφοίτους του Προγράμματος;

Τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα που θα αποκομίσουν οι απόφοιτοι του ΠΜΣ είναι μεταξύ άλλων:

α) Η διεπιστημονική προσέγγιση των Πληροφοριακών Συστημάτων, της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού και των Υπηρεσιών Υγείας μέσα στο περιβάλλον της ταχύτατα μεταβαλλόμενης κοινωνίας της πληροφορίας.
β) Η κατανόηση της άσκησης της διοίκησης σε ένα χώρο όπου παράγονται και παρέχονται υπηρεσίες που στοχεύουν να αποκαταστήσουν την υγεία των ανθρώπων.
γ) Η εμβάθυνση στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει το χώρο.
δ) Η εφαρμογή πολιτικών υγείας για την επίτευξη λύσεων που μεγιστοποιούν το κοινωνικό όφελος.
ε) Η ανάδειξη της σημασίας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την οργάνωση και διοίκηση των υπηρεσιών υγείας.
στ) Η ανάλυση των προβλημάτων και οι προοπτικές του ΕΣΥ σε σχέση με το οικονομικό, κοινωνικό και τεχνολογικό περιβάλλον της χώρας μας αλλά και διεθνώς.
ζ) Η σημασία των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών με σκοπό τη μεγιστοποίηση του οικονομικού και υγειονομικού αποτελέσματος της κοινωνίας.
η) Η κατανόηση μεθόδων και τεχνικών οργανωσιακής και οικονομικής αξιολόγησης και κατανομής πόρων με χρήση καινοτόμων τεχνολογικών εργαλείων και πληροφοριακών συστημάτων.
θ) Η αποδοτική και αποτελεσματική χρηματοδότηση του συστήματος υγείας και των προμηθευτών του.
ι) Ο σχεδιασμός πολιτικών για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και την ικανοποίηση των χρηστών.
ια) Η διαχείριση δεδομένων και εφαρμογή πληροφοριακών συστημάτων για διοίκηση κι αξιολόγηση πολιτικών και καλών πρακτικών στην υγεία.


Σε ποιες κατηγορίες πτυχιούχων απευθύνεται το Π.Μ.Σ. «Τεχνοοικονομικά Συστήματα Υγείας»; Ποια είναι τα κριτήρια που εφαρμόζονται όσον αφορά την αξιολόγηση των υποψηφίων και την επιλογή των μεταπτυχιακών φοιτητών;

Στο ΠΜΣ γίνονται δεκτοί, εφόσον πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, πτυχιούχοι των εξής Σχολών/Τμημάτων ΑΕΙ:

α) Ιατρικής, Νοσηλευτικής, Φαρμακευτικής, Επαγγελμάτων Υγείας
β) Διοίκησης και Οικονομίας ή Ψυχολογίας ή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
γ) Θετικών Επιστημών
δ) Πτυχιούχοι Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. εφόσον έχουν αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία δύο ετών σε οργανωμένες μονάδες υγείας με αποκλειστικά ιατρικό σκοπό, του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, ή φαρμακευτικές επιχειρήσεις μετά τη λήψη του πτυχίου.


Οι υποψήφιοι αξιολογούνται από την Επιτροπή Αξιολόγησης Υποψηφίων του ΠΜΣ.

Τα κριτήρια που εφαρμόζονται για την αξιολόγηση των υποψηφίων και την επιλογή των μεταπτυχιακών φοιτητών είναι τα εξής:

Βαθμολογία Πτυχίου - Συντελεστής βαρύτητας 40%
• Σχολές Ιατρικής, Νοσηλευτικής, Επαγγελμάτων Υγείας, καθώς και Διοίκησης - Οικονομίας στην Υγεία: βαθμός πτυχίου × 10
• Σχολές Θετικών και Διοικητικών - Οικονομικών Επιστημών: βαθμός πτυχίου × 8
• Όλες οι λοιπές σχολές Πανεπιστημίων - Τ.Ε.Ι.: βαθμός πτυχίου × 6

Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών
Η ύπαρξη μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών προσαυξάνει τη βαθμολογία του υποψηφίου κατά 30%

Βαθμολογία Επαγγελματικής Εμπειρίας 20%
Κάθε μήνας μοριοδοτείται με 2 μόρια, με ανώτατο τα 120 μόρια

Βαθμολογία Αγγλικών - Συντελεστής βαρύτητας 10%
Καλή Γνώση 40
Πολύ Καλή Γνώση 60
Άριστη Γνώση 80

Βαθμολογία Συνέντευξης - Συντελεστής βαρύτητας 30%

Η Επιτροπή αξιολογεί:
α) Την ικανότητα αναλυτικής σκέψης και σύνθεσης γνώσεων.
β) Τη σαφήνεια επαγγελματικών στόχων, κίνητρα καριέρας.
γ) Τη δυνατότητα του υποψηφίου να συμβάλλει στη μαθησιακή διαδικασία του Προγράμματος.
δ) Την τυχόν ερευνητική δραστηριότητα του υποψηφίου, εκτός της πτυχιακής εργασίας.
ε) Τις συστατικές επιστολές που έχουν αποσταλεί.
στ) Τα στοιχεία που αναφέρονται στο βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου (γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας κ.λπ.).

Η Επιτροπή βαθμολογεί με άριστα το 120 (ξεκινώντας πάντα από τη μονάδα).


Ποιες είναι οι επαγγελματικές προοπτικές που διανοίγονται για τους αποφοίτους του Π.Μ.Σ. «Τεχνοοικονομικά Συστήματα Υγείας»;

Η αυξανόμενη απαίτηση για ποιοτικές υπηρεσίες υγείας σε ένα περιβάλλον όπου η γήρανση του πληθυσμού είναι γεγονός και η χρηματοδότηση διαρκώς μειώνεται, καθιστά επιτακτική την ανάγκη για δημιουργία στελεχών στο χώρο της υγείας ικανών να χαράσσουν πολιτικές και να λαμβάνουν επιστημονικά θεμελιωμένες αποφάσεις και κοινωνικά αποδεκτές.

Σήμερα το Εθνικό Σύστημα Υγείας της χώρας διαθέτει σημαντικό αριθμό Μονάδων Υγείας (Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας κ.λπ.), οι περισσότερες από τις οποίες είναι υποστελεχωμένες, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις όχι μόνο ιατρικού και νοσηλευτικού αλλά και εξειδικευμένου διοικητικού και τεχνικού προσωπικού.

Ταυτόχρονα, ο χώρος της ιδιωτικής παροχής υπηρεσιών και προϊόντων υγείας (νοσοκομεία, κλινικές, φαρμακευτικές & ασφαλιστικές εταιρείες κ.λπ.) καλείται να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το ΕΣΥ και να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες μέσα σε ένα δυσμενές και διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό και θεσμικό πλαίσιο.

Σε αυτόν τον ορίζοντα, οι απόφοιτοι του ΠΜΣ θα αποκτήσουν τις απαιτούμενες δεξιότητες για επιτυχή σταδιοδρομία ως στελέχη τόσο στον ιδιωτικό, στο δημόσιο αλλά και στον ακαδημαϊκό τομέα.


Ποιες είναι οι προσωπικές αντιλήψεις σας αναφορικά αφενός με την έννοια της αριστείας και αφετέρου με τον τρόπο λειτουργίας ενός σύγχρονου φορέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

Οι απόψεις μου συνοψίζονται σε τρεις λέξεις: αριστεία, ισότητα και εξωστρέφεια. Αριστεία στο εσωτερικό των Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης σημαίνει έμφαση και επιμονή στην ποιότητα, η οποία θα παράγει άριστα αποτελέσματα για την κοινωνία και τον άνθρωπο, διότι δεν μπορεί να υπάρξει εξωστρέφεια χωρίς αριστεία.

Λέγοντας δε αριστεία, εννοώ αριστεία στη διδασκαλία, αριστεία στην έρευνα, αριστεία στον τρόπο λειτουργίας (δηλαδή, λειτουργία με διαφάνεια, ισότητα και δημοκρατία).

 

Η επιδίωξη της αριστείας και η επίτευξή της είναι αυτή που θα φέρει την καινοτομία και τη μεταφορά τεχνογνωσίας στο εξωτερικό περιβάλλον των Ιδρυμάτων. Άλλωστε, μην ξεχνάμε το ομηρικό «αιέν αριστεύειν», αλλά και το ιδεώδες της ευγενούς άμιλλας των προγόνων μας, διότι σε καμία περίπτωση η αριστεία δε συσχετίζεται με τον ακραίο ανταγωνισμό και ατομισμό. Η αριστεία όχι μόνο δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας, αλλά την αναδεικνύει και την υπηρετεί.

Για να τα επιτύχει αυτά ένα σύγχρονο Πανεπιστήμιο/ΤΕΙ, δεν μπορεί παρά να είναι χώρος ελευθερίας και δημιουργικότητας, που ενθαρρύνει την ισότιμη συμμετοχή καθηγητών και φοιτητών, ένας χώρος ίσων ευκαιριών. Ένας θεσμός που μέσα από τη γνώση θα συμβάλλει στην ανάπτυξη, την πρόοδο και την κοινωνική ευημερία του τόπου.

 


Πηγή: eduadvisor.gr


Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.