WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Συνεντεύξεις

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Jeanne d’Arc: παιδεία ανοιχτών οριζόντων, διαμόρφωση ενεργών πολιτών

GeorgousisΤη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Θεόφιλος Γεωργούσης, Γενικός Διευθυντής της Ελληνογαλλικής Σχολής Πειραιά Jeanne d’Arc

 

Αξιότιμε κύριε Γεωργούση, η πρώτη ερώτησή μας αφορά την ιστορική διαδρομή της Ελληνογαλλικής Σχολής Jeanne d’Arc. Πότε και πού ιδρύθηκε η Σχολή, ποια υπήρξαν τα σημαντικότερα για εκείνη ορόσημα στο διάβα του χρόνου;

Την άνοιξη του 1856 έφθασαν στην Αθήνα τέσσερις γαλλίδες μοναχές του Τάγματος του Αγίου Ιωσήφ της Εμφανίσεως, που ιδρύθηκε το 1832 στο Γκαγιάκ της Γαλλίας από την Αγία Αιμιλία ντε Βιαλάρ. Το 1861 ξεκίνησαν το εκπαιδευτικό τους έργο στον Πειραιά. Ανταποκρινόμενη στις αυξημένες ανάγκες της πειραϊκής κοινωνίας, η Σχολή μας εγκαινίασε νέα πτέρυγα το 1996, ενώ το 2016 περατώνονται οι εργασίες για τη λειτουργία νηπιαγωγείου. Η Σχολή λειτουργεί αδιάκοπα 155 χρόνια και αναπτύσσεται συνεχώς με γνώμονα τις διεθνείς εξελίξεις στο χώρο της επιστήμης και της εκπαίδευσης.


Σε τι συνίστανται οι παιδαγωγικές αρχές που διέπουν την καθημερινή λειτουργία του εκπαιδευτικού οργανισμού σας;

Η Σχολή μας, στοχεύοντας σε μια παιδεία ανοιχτών οριζόντων, επιδιώκει τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών με δημοκρατικό ήθος και κοινωνικές δεξιότητες. Επιδιώκει την ανάδειξη των ταλέντων των μαθητών, την ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης, την αφύπνιση του ερευνητικού πνεύματος. Αξίες όπως η ειρήνη, η συνεργασία των λαών, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και η διατήρηση της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας αποτελούν συνιστώσες του παιδαγωγικού μας σχεδιασμού. Με δυο λόγια, οι αρχές του Ανθρωπισμού και του Χριστιανισμού συγκεράζονται με τις νέες κοινωνικές - εκπαιδευτικές απαιτήσεις.


Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εφαρμόζονται σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής μονάδας σας και ποιοι είναι οι σημαντικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι που τίθενται από πλευράς σας;

Η άρτια προετοιμασία των μαθητών μας για τη μετάβασή τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα είναι κύριο μέλημά μας. Πρόσθετο διδακτικό υλικό, τεχνολογική υποστήριξη και ενισχυτική διδασκαλία συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου μας. Παράλληλα, η εξατομικευμένη παρακολούθηση της εξέλιξης κάθε παιδιού και η αρμονική συνεργασία με την οικογένεια συνεισφέρουν στην ισόρροπη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. Επίσης, κάθε χρόνο υλοποιούμε προγράμματα με στόχο την οικολογική ευαισθητοποίηση, τη συμμετοχή στο γίγνεσθαι της τοπικής κοινωνίας, την καλλιέργεια πνεύματος εθελοντισμού, την πολιτισμική αγωγή. Προσπαθούμε να παρέχουμε στους μαθητές μας όλα τα απαραίτητα εφόδια, γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να χαράξουν και να πραγματώσουν με επιτυχία το σχέδιο της προσωπικής, εργασιακής και κοινωνικής διαδρομής τους.


Με ποιον τρόπο προσεγγίζει η Σχολή σας το ζήτημα της μύησης των παιδιών στον κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας;

Τρεις είναι οι άξονες στους οποίους κινούμαστε. Η χρήση σύγχρονων εποπτικών μέσων και διαδραστικών πινάκων στη διδασκαλία είναι ο πρώτος άξονας. Η συγκρότηση ομίλων πληροφορικής και ρομποτικής, καθώς και η εκπόνηση εργασιών με συναφή θέματα, είναι ο δεύτερος άξονας. Αξίζει να αναφέρουμε πως φέτος η ομάδα του ομίλου ρομποτικής του Γυμνασίου μας κατέκτησε τη 12η θέση ανάμεσα σε 85 ομάδες στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Γυμνασίων, ενώ μαθητές του Λυκείου δημιούργησαν μια εφαρμογή - παιχνίδι για Android κινητά τηλέφωνα ή tablet και ένα drone - τετρακόπτερο (quadcopter). Τρίτος άξονας είναι η ενημέρωση όλων μας, μέσω ομιλιών, για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.


Ποιο είναι το πλάνο που εφαρμόζεται στη Σχολή σας σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία της γαλλικής και της αγγλικής γλώσσας;

Η πρώτη επαφή των μαθητών με τις ξένες γλώσσες γίνεται ήδη από το νηπιαγωγείο. Έπειτα, έχουμε σχεδιάσει το πρόγραμμα εκμάθησης και των δύο γλωσσών, προσβλέποντας στην απόκτηση του διπλώματος Sorbonne C2 και των διπλωμάτων FCE (επίπεδο Β2) του πανεπιστημίου του Cambridge ή ECCE (επίπεδο Β2) του πανεπιστημίου του Michigan. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως ο σχεδιασμός μας σε αυτόν τον τομέα είναι τέτοιος, που η μη γνώση μιας ξένης γλώσσας δεν εμποδίζει την εγγραφή στη Σχολή μας σε οποιαδήποτε τάξη.


Δεδομένης της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας, πιστεύετε ότι η πολύπλευρη καλλιέργεια, η ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και των μαθητριών είναι όντως ένας ρεαλιστικός στόχος;

Ο στόχος είναι ρεαλιστικός, αλλά κυρίως επιβεβλημένος. Οι συνθήκες μεταβάλλονται συνεχώς, οι απαιτήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας διαφοροποιούνται και η προσαρμοστικότητα στη νέα πραγματικότητα αποτελεί αναμφισβήτητα παράμετρο επιτυχίας. Προσδοκούμε, λοιπόν, οι σημερινοί μαθητές μας να είναι αυριανοί πολίτες ικανοί να αγωνίζονται και να συνεργάζονται. Πιστεύουμε πως η προσφορά ενός σχολείου δεν πρέπει να περιορίζεται στα στενά πλαίσια της σχολικής ζωής, αλλά να επεκτείνεται στο χώρο και το χρόνο, καλλιεργώντας συνειδήσεις και δημιουργώντας οράματα.


JeanneDarcΠοια θεωρείτε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Σχολής σας, που της επιτρέπουν να διακρίνεται στον κατεξοχήν ανταγωνιστικό χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης;

Θα αναφερθώ καταρχήν στα υψηλά ποσοστά επιτυχίας στις πανελλαδικές εξετάσεις, που αποτυπώνουν την προσπάθεια των μαθητών, αλλά και των έμπειρων εκπαιδευτικών μας. Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα γλωσσομάθειας γαλλικών - αγγλικών και οι όμιλοι κινεζικής και ισπανικής γλώσσας παρέχουν σημαντικά εφόδια στα παιδιά μας. Ακόμη, δίνεται στους μαθητές μας η ευκαιρία να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, συνέδρια, εκπαιδευτικά ταξίδια στην Ευρώπη (ανάμεσά τους, η ετήσια επίσκεψή μας στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Κέντρο CERN), που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης. Σε όλες τις βαθμίδες λειτουργούν ποικίλοι όμιλοι με στόχο την καλλιέργεια των κλίσεων όλων των παιδιών. Με τα τμήματα εμπέδωσης και ενίσχυσης υποστηρίζουμε όλους τους μαθητές στη διαδικασία μάθησης, ενώ με τη διεξαγωγή τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και τη συζήτηση των αποτελεσμάτων με ειδικά επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς συνεισφέρουμε στη λήψη των αποφάσεών τους. Τέλος, να σημειώσουμε πως όλα τούτα συμβαίνουν σε ένα χαρούμενο και ασφαλές περιβάλλον, σε δύο όμορφα κτίρια, στο κέντρο του Πειραιά.


Ποια είναι η επιχειρηματολογία που θα μπορούσατε να προβάλετε, προκειμένου να καταδείξετε στους αναγνώστες μας την υπεροχή της ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έναντι της αντίστοιχης δημόσιας εκπαίδευσης;

Η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου ήδη από την πρώτη ημέρα της χρονιάς και η απρόσκοπτη πραγματοποίηση των μαθημάτων κατά τη διάρκειά της αποτελούν ουσιαστική διαφορά. Η υλικοτεχνική υποδομή συμβάλλει θετικά στη διδακτική πράξη και η συνεχής αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων διδακτικών πρακτικών στοχεύει στη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Να τονίσουμε, τέλος, πως όλοι όσοι εργαζόμαστε στη Σχολή, εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, με τις Αδελφές πάντα στο πλευρό μας, αισθανόμαστε πως ανήκουμε στη μεγάλη οικογένεια της Ελληνογαλλικής Σχολής Πειραιά Jeanne d’Arc και υποδεχόμαστε σε αυτή, με αγάπη και σεβασμό, κάθε μαθητή και την οικογένειά του.


Πηγή: eduadvisor.gr


Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.