Εκπαιδευτήρια Καίσαρη: ένα οικογενειακό σχολείο με ανθρώπινο πρόσωπο
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Ηλίας Καίσαρης, γενικός διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη
Αξιότιμε κύριε Καίσαρη, θα θέλαμε κατ’ αρχάς να σας ζητήσουμε να αναφερθείτε συνοπτικά στη μέχρι τούδε διαδρομή των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη. Πότε ιδρύθηκε ο εκπαιδευτικός οργανισμός σας και πότε ξεκίνησε η λειτουργία των εκπαιδευτηρίων στις σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις της Βάρης Αττικής;
Η Σχολή Καίσαρη ξεκίνησε το 1960 στο Παλαιό Φάληρο από το όνειρο του δασκάλου και πατέρα μου, Ανδρέα Καίσαρη, για τη δημιουργία ενός οικογενειακού σχολείου που διατηρεί προσωπική σχέση με τους μαθητές και τους γονείς τους. Στα χρόνια που πέρασαν, το σχολείο μετεξελίχθηκε, χάρη στους εκπαιδευτικούς του και τις καινοτόμες διδακτικές μεθόδους του, σε ένα υπερσύγχρονο σχολικό οργανισμό με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και πολλές επιτυχίες.
Από το 1995 τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη λειτουργούν στη Βάρη Αττικής, σε μια ιδιόκτητη καταπράσινη έκταση 35 στρεμμάτων, και καλύπτουν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από παιδικό σταθμό έως και λύκειο. Εδώ μας δίνεται η ευκαιρία να συνδυάσουμε τον οικογενειακό χαρακτήρα των Εκπαιδευτηρίων μας με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και μοντέρνες διδακτικές πρακτικές, προσφέροντας έτσι στους μαθητές μας ένα ασφαλές περιβάλλον, πλούσιο σε μαθησιακά ερεθίσματα. Με άλλα λόγια, τους εξασφαλίζουμε τις ιδανικότερες συνθήκες για σύγχρονη και αποτελεσματική εκπαίδευση.
Ποιο είναι, σε γενικές γραμμές, το όραμα των υπευθύνων των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη και, συνακόλουθα, ποια είναι η φιλοσοφία που διέπει την καθημερινή λειτουργία του εν λόγω εκπαιδευτικού οργανισμού;
Από το 1960 μέχρι και σήμερα έχουμε οικοδομήσει ένα σχολείο με ανθρώπινο πρόσωπο. Πιστεύουμε στον άνθρωπο με στέρεο υπόβαθρο γενικής μόρφωσης, ώστε να κατανοεί, να εξελίσσεται, να ονειρεύεται και να δημιουργεί. Επιδιώκουμε οι μαθητές μας να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις, αναπτύσσοντας συγχρόνως κριτική ικανότητα και υγιή κοινωνική συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από δημοκρατικές αρχές. Από την αρχή της λειτουργίας μας είμαστε ένα ανθρωποκεντρικό σχολείο που επιδιώκει τη μόρφωση του ανθρώπου-πολίτη και όχι μόνο την εκπαίδευση-κατάρτιση, με κέντρο βάρους την ουμανιστική παιδεία. Δίνουμε έμφαση στη διδασκαλία των ανθρωπιστικών μαθημάτων, τολμάμε να υιοθετούμε στην καθημερινότητά μας τη διαθεματική, βιωματική και ομαδοσυνεργατική μάθηση. Φροντίζουμε για τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας, ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Τέλος, κορμός στη φιλοσοφία του σχολείου μας είναι το να βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί μας πάντοτε δίπλα στους μαθητές μας, ενώ φροντίζουμε να έχουμε άριστη επικοινωνία με την οικογένεια, που θεωρούμε συνοδοιπόρο στην εκπαιδευτική μας προσπάθεια.
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εφαρμόζονται σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής μονάδας σας και ποιοι είναι οι σημαντικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι που τίθενται από πλευράς σας;
Μας ενδιαφέρει να αντιμετωπίζουν οι μαθητές μας τη γνώση διαθεματικά αλλά και με βιωματικό τρόπο. Ενθαρρύνουμε με κάθε τρόπο την έρευνα και την αναζήτηση της γνώσης, αλλά και την ομαδική συνεργασία. Γι’ αυτό δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στις εργασίες σε ατομικό και κυρίως ομαδικό επίπεδο. Αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα καταφέρνουμε να κάνουμε την κατάκτηση της γνώσης μια ενδιαφέρουσα διαδραστική διαδικασία, απολαυστική για τους μαθητές. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Συμμετέχουμε σε διασχολικές αθλητικές διοργανώσεις, εμπνέοντας έτσι στους μαθητές μας την αγάπη για τον αθλητισμό και το «ευ αγωνίζεσθαι». Επίσης, στο σχολείο μας, με τη λειτουργία λογοτεχνικού και καλλιτεχνικού εργαστηρίου, καλλιεργούμε στους μαθητές μας τη φιλαναγνωσία και την αγάπη για τις τέχνες, ενώ με τη θεατρική αγωγή και τη χορωδία μας τούς εισάγουμε στον κόσμο του θεάτρου και της μουσικής. Τέλος, η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς, και γι’ αυτό τους εμπλέκουμε συχνά σε φιλανθρωπικές δράσεις.
Με ποιον τρόπο εντάσσονται και αξιοποιούνται στα Εκπαιδευτήριά σας οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας;
Η εμπειρία μας στο χώρο της εκπαίδευσης μάς έχει διδάξει ότι οφείλουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις σε όλους τους τομείς και, ύστερα από μελέτη και κριτική σκέψη, να υιοθετούμε τις καινοτομίες που ταιριάζουν με τη νοοτροπία μας και ταυτόχρονα δίνουν εφόδια στους σημερινούς μαθητές μας και αυριανούς ενήλικες πολίτες. Έτσι, μετά τη μακροχρόνια επιτυχημένη ένταξη των Τεχνολογιών Πληροφορικής στην εκπαίδευση (διαδραστικοί πίνακες σε κάθε τάξη, εργαστήρια υπολογιστών, αλληλεπιδραστικές ψηφιακές τάξεις, διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα), ήταν επόμενο να αναγνωρίσουμε τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που προσφέρει η χρήση tablets τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς και να τα εντάξουμε στο πρόγραμμα διδασκαλίας μας.
Ξεκινώντας από την Δ’ Δημοτικού χρησιμοποιούμε iPads ακολουθώντας τo εκπαιδευτικό μοντέλο 1:1 (μία ταμπλέτα για κάθε μαθητή) και προσφέροντας έτσι πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό στα χέρια του κάθε μαθητή, πάντοτε με στόχο την ποιοτικότερη μάθηση.
Στην Α’ Γυμνασίου προσφέρουμε σε όλους τους μαθητές μας ΔΩΡΕΑΝ ταμπλέτα με προεγκατεστημένο διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό μαθημάτων, εφαρμογές, εικονικά εργαστήρια, ψηφιακά βιβλία κ.λπ., μεταμορφώνοντας τη μαθησιακή διαδικασία σε μια εξαιρετική εμπειρία.
Χάρη στα tablets ο εκπαιδευτικός μπορεί πλέον να επιλέξει ποια μέσα διδασκαλίας εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες του μαθήματος και των μαθητών του και να δημιουργήσει το δικό του διαδραστικό ψηφιακό υλικό. Έτσι, το ενδιαφέρον της τάξης παραμένει αμείωτο, καθώς το μάθημα παρουσιάζεται με σύγχρονο, ζωντανό και ενδιαφέροντα τρόπο μέσω της χρήσης των προσφερόμενων εφαρμογών. Τα ίδια τα παιδιά ενθαρρύνονται να αναζητήσουν πληροφορίες και καλούνται μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες να εργαστούν ατομικά ή σε ομάδες, για να κατακτήσουν το γνωστικό αντικείμενο. Τέλος, η ταμπλέτα προσφέρει τη δυνατότητα αυτοαξιολόγησης και επανάληψης των ασκήσεων, δίνοντας έτσι στον κάθε μαθητή το χρόνο που χρειάζεται για να τις κατανοήσει.
Όλα τα παραπάνω υλοποιούνται σε ένα απολύτως ασφαλές περιβάλλον, το οποίο ΔΕΝ επιτρέπει στους μαθητές να περιηγούνται ανεξέλεγκτα στο διαδίκτυο.
Δεδομένης της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας, πιστεύετε ότι η πολύπλευρη καλλιέργεια, η ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και των μαθητριών είναι όντως ένας ρεαλιστικός στόχος;
Ακριβώς λόγω της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας, πιστεύουμε ότι είναι όχι μόνο στόχος, αλλά και επιτακτική ανάγκη. Στις μέρες μας, που οι απαιτήσεις είναι υψηλές και οι ρυθμοί ταχείς, μόνο αν κάποιος διαθέτει την απαραίτητη μόρφωση, κριτική σκέψη αλλά και ένα σταθερό σύστημα αξιών, θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.
Για το λόγο αυτό φροντίζουμε ώστε, από τις πιο τρυφερές ηλικίες του Παιδικού Σταθμού μέχρι και λίγο πριν οι μαθητές μας ακολουθήσουν τον δρόμο τους στην ενήλικη ζωή, η καλλιέργεια των μαθητών μας να είναι πολύπλευρη με στόχο την ολοκληρωμένη τους ανάπτυξη.
Ποια είναι, κατά την άποψή σας, τα στοιχεία εκείνα που καθιστούν ξεχωριστό τον εκπαιδευτικό οργανισμό σας και του επιτρέπουν να αντεπεξέρχεται στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον της ιδιωτικής εκπαίδευσης;
Τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη παραμένουν, εδώ και 55 χρόνια, πιστά στο όραμα του ιδρυτή τους. Είναι ένα οικογενειακό σχολείο που διατηρεί την προσωπική σχέση με τους μαθητές και τους γονείς τους, και ταυτόχρονα έχει το βλέμμα του στο μέλλον εξελίσσοντας διαρκώς τις διδακτικές του μεθόδους. Σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και με καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό, δίνουμε έμφαση στη μόρφωση των μελλοντικών πολιτών και όχι μόνο στην εκπαίδευση και κατάρτισή τους. Πιστεύουμε στην άριστη σχέση του σχολείου με την οικογένεια, την οποία θεωρούμε συνοδοιπόρο στην εκπαιδευτική μας προσπάθεια.
Ταυτόχρονα, φροντίζουμε ώστε οι εκπαιδευτικοί μας να βρίσκονται πάντα δίπλα στους μαθητές μας ενισχύοντας με εξατομικευμένη βοήθεια την προσπάθειά τους και μεριμνώντας για την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξή τους.
Τέλος, στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη, πέραν του βασικού προγράμματος, προσφέρουμε υψηλής ποιότητας διδασκαλία ξένων γλωσσών. Συγκεκριμένα, τα Αγγλικά διδάσκονται σε καθημερινή βάση από τον Παιδικό Σταθμό. Οι έμπειροι εκπαιδευτικοί μας και το πρόγραμμά μας εξασφαλίζουν την εκμάθηση της γλώσσας χωρίς επιπλέον μαθήματα σε φροντιστήρια ή ιδιαίτερα και οι μαθητές μας επιτυγχάνουν την απόκτηση των ανώτερων διπλωμάτων σε πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας. Παράλληλα, από την Ε’ Δημοτικού μπορούν να επιλέξουν δεύτερη ξένη γλώσσα, την οποία διδάσκονται σε ολιγομελή, όπως πάντα στο σχολείο μας, τμήματα.
Πόσο ισχυρά είναι στην πραγματικότητα τα επιχειρήματα που θα μπορούσε να προβάλει κανείς σήμερα υπέρ της άποψης ότι η ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπερέχει σαφώς της αντίστοιχης δημόσιας εκπαίδευσης;
Δυστυχώς στις μέρες μας, παρότι η οικονομική συγκυρία είναι τέτοια, που το να επιλέξει κάποιος την ιδιωτική έναντι της δημόσιας εκπαίδευσης για το παιδί του αποτελεί μια δύσκολη απόφαση, το δίλημμα είναι μικρότερο απ’ ό,τι παλαιότερα. Η δημόσια εκπαίδευση ταλανίζεται από πληθώρα προβλημάτων, τα οποία αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο αντί να μειώνονται. Υπάρχουν πράγματι εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί και στη δημόσια παιδεία, ωστόσο στον ιδιωτικό τομέα οι δομές, η οργάνωση και ο προγραμματισμός είναι σαφώς καλύτεροι. Στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη δεν προσπαθούμε να συγκριθούμε με κανένα άλλο σχολείο, είτε δημόσιο είτε ιδιωτικό. Πιστεύουμε βαθιά στη δουλειά που κάνουμε, και η πολύχρονη πείρα μας μάς δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο και για τις μέρες που έρχονται.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis