Αττικό Κολέγιο: η εκπαίδευση, πράξη ευθύνης
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Πάνος Μπόνας, διευθυντής του Αττικού Κολεγίου
Αξιότιμε κύριε Μπόνα, ποια υπήρξαν τα σημαντικότερα ορόσημα, οι σταθμοί, στη μέχρι τώρα πορεία του Αττικού Κολεγίου;
Η επιτυχία του Αττικού Κολεγίου συνίσταται κυρίως στις κομβικές συνεργασίες με κορυφαία ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πρώτοι, το 2003, συνάψαμε συνεργασία με το βρετανικό κρατικό κολέγιο του Cambridge σε προγράμματα σπουδών για την απόκτηση διπλώματος Αγγλίας HND και τη δυνατότητα συνέχισης για την απόκτηση πτυχίου BSc.
Το 2010, κατόπιν αυστηρών ελέγχων, μας επέλεξε το πανεπιστήμιο του Plymouth, με το οποίο έκτοτε συνεργαζόμαστε σε ειδικότητες του Τομέα Υγείας. Την ίδια χρονική στιγμή το Αττικό Κολέγιο πραγματοποίησε πιστοποίηση προπτυχιακών προγραμμάτων σε ανθρωπιστικά επαγγέλματα, όπως Παιδαγωγικά, Λογοθεραπεία κ.ά., από το υψηλής ποιότητας βρετανικό πανεπιστήμιο του St. Mark and St. John.
Σταθμός για το Αττικό Κολέγιο είναι επίσης η πολύ μεγάλη συνεργασία, για τα ελληνικά δεδομένα, με το πανεπιστήμιο De Montfort της Αγγλίας, στο προπτυχιακό πρόγραμμα της Μαιευτικής. Κι ακόμη, το γεγονός ότι πρόσφατα εγκρίθηκε από το πανεπιστήμιο του Plymouth το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Φυσικοθεραπείας.
Τα προγράμματα Μαιευτικής και Νοσηλευτικής είναι μοναδικά για τα ελληνικά δεδομένα και τρέχουν με την 40χρονη εμπειρία στην επαγγελματική κατάρτιση της Ιπποκρατείου, ενός εκπαιδευτικού ομίλου με ιστορία, στον οποίο ανήκει και το Αττικό Κολέγιο.
Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 πρόκειται επίσης να εγκριθούν πολλά νέα εκπαιδευτικά προγράμματα σε όλους τους προσφερόμενους τομείς, τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Σε τι συνίσταται η δική σας φιλοσοφία αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας και την αποστολή ενός σύγχρονου φορέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;
Το Αττικό Κολέγιο προέρχεται από έναν εκπαιδευτικό όμιλο με ιστορία 37 ετών στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, τον Εκπαιδευτικό Όμιλο Ιπποκράτειος. Αυτό και μόνο είναι απόδειξη πως για εμάς, την οικογένεια του Αττικού Κολεγίου, η εκπαίδευση είναι μια πράξη ευθύνης. Προσπαθώντας να σταθούμε αντάξιοι στην εμπιστοσύνη των φοιτητών μας και λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη το ολοένα και περισσότερο ανταγωνιστικό περιβάλλον, προσφέρουμε σπουδές με κύρος και αξιοπιστία, κάτι που εξασφαλίζεται από τις ισχυρές συνεργασίες με κορυφαία ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.
Πέραν αυτού, οι φοιτητές του Αττικού Κολεγίου, καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής τους, πέραν των κλασικών εφαρμοσμένων διδακτικών μεθόδων, έχουν τη δυνατότητα χρήσης ενός πλούσιου οπτικοακουστικού υλικού, όπως ασύρματα δίκτυα υπολογιστών, εκμάθηση με τη χρήση video projector, σύγχρονα εργαστήρια εκπαίδευσης.
Επιπλέον, η πρακτική άσκηση στα συνεργαζόμενα κέντρα και ιδρύματα, από το πρώτο κιόλας εξάμηνο, εκπαιδεύει τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, τους προσφέρει επιπρόσθετες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο σπουδών τους, αλλά και σημαντικές γνωριμίες για τη μετέπειτα επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Τέλος, το άρτια εκπαιδευμένο ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό μας και το Γραφείο Διασύνδεσης και Επαγγελματικής Αποκατάστασης συνθέτουν την υποδομή ενός άριστου επιστημονικού υπόβαθρου για την επίτευξη ενός άριστου περιβάλλοντος σπουδών.
Σε ποιους τομείς αναφέρονται τα προγράμματα σπουδών (προπτυχιακά και μεταπτυχιακά) που προσφέρει το Αττικό Κολέγιο;
Στο Αττικό Κολέγιο προσφέρονται προγράμματα σπουδών στον Τομέα της Υγείας, των Ανθρωπιστικών Επιστημών, της Διοίκησης και της Προπονητικής.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά λειτουργούν προπτυχιακά προγράμματα Φυσιοθεραπείας, Νοσηλευτικής, Μαιευτικής, Διαιτολογίας, Ψυχολογίας, Λογοθεραπείας, Παιδαγωγικών, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Προπονητικής, και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών Ψυχολογίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ποια είναι τα πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού με τα οποία συνεργάζεται σήμερα ο εκπαιδευτικός οργανισμός σας;
Στα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια συγκαταλέγεται το κορυφαίο πανεπιστήμιο του Plymouth, 9ο μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Μεγάλης Βρετανίας σε αριθμό σπουδαστών και σε έκταση και ανάμεσα στα 50 κορυφαία πανεπιστήμια της Αγγλίας, το De Montfort University, με 13 National Teaching Fellows, το πιο διάσημο βραβείο διδασκαλίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ακαδημαϊκή αριστεία και έρευνα παγκοσμίου φήμης, το University of St. Mark & St. John, με 168 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της εκπαίδευσης, και το European Polytechnical University, ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα επιστημονικής έρευνας και καινοτομίας στη ΝΑ Ευρώπη, με 19 διεθνείς ακαδημαϊκές και επιχειρησιακές συνεργασίες.
Ποιες είναι οι πραγματικές επαγγελματικές προοπτικές που διανοίγονται για τους αποφοίτους του Αττικού Κολεγίου; Με ποιον τρόπο επιχειρεί να διευκολύνει το Career Office του εκπαιδευτικού οργανισμού σας την ενσωμάτωση των αποφοίτων του στην αγορά εργασίας;
Το Γραφείο Διασύνδεσης και Επαγγελματικής Αποκατάστασης του Αττικού Κολεγίου συνεργάζεται με ιδιωτικά και δημόσια νοσοκομεία, ιδρύματα, κέντρα, καθώς και πλήθος εταιρειών, που προσφέρουν στους φοιτητές μας και αυριανούς επαγγελματίες στο χώρο της Υγείας, των Ανθρωπιστικών Επιστημών και της Διοίκησης Επιχειρήσεων επαγγελματικές ευκαιρίες.
Μέσα από ειδικά τεστ αξιολόγησης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των αποφοίτων μας και τις συνεντεύξεις σε πραγματικές συνθήκες, οι σπουδαστές μας αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και προετοιμάζονται κατάλληλα για τις μελλοντικές τους συνεντεύξεις.
Οι εταιρείες ανθρωπίνων πόρων (HR) με τις οποίες συνεργαζόμαστε διαθέτουν το προσωπικό τους, καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, για την παρουσίαση στους σπουδαστές του τρόπου επιλογής θέσεως εργασίας, της σύνταξης βιογραφικού σημειώματος και της αξιοποίησης των προσωπικών συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων.
Πολύ σημαντικό ρόλο για τη μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση παίζει τέλος και η πρακτική άσκηση, που, όπως προανέφερα, είναι από τους βασικούς πυλώνες στον τρόπο λειτουργίας μας. Εκεί, οι φοιτητές αποκτούν γνώσεις που τους καθιστούν την καλύτερη επιλογή ενός εργοδότη και συνάμα «δικτυώνονται» στην αγορά εργασίας.
Σε ποιο βαθμό είναι εφικτή η αντικειμενική αξιολόγηση των φορέων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν εν έτει 2015 στη χώρα μας; Υπάρχουν όντως ασφαλή κριτήρια για την ορθή αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών που παρέχονται σήμερα από το Αττικό Κολέγιο;
Είναι σαφώς απαραίτητη η παρουσία φορέων κυρίως από το ελληνικό κράτος, οι οποίοι θα ελέγχουν και θα αξιολογούν τόσο τα προγράμματα και τις δομές όσο και το διδακτικό και όχι μόνον προσωπικό τόσο των ιδιωτικών όσο και των δημόσιων φορέων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στα ιδιωτικά κολέγια αυτό έγινε πράξη από το 2008 και έπειτα, όταν τα κολέγια εντάχθηκαν σε νομοθεσία. Έτσι, αν δεν τηρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις, δεν δίδεται αδειοδότηση στο φορέα ή αναστέλλεται η λειτουργία των ήδη υπαρχόντων.
Ένα επιπλέον κριτήριο ασφαλούς και ορθής αξιολόγησης στα ιδιωτικά κολέγια είναι οι αυστηροί έλεγχοι που κάνουν τα συνεργαζόμενα ξένα πανεπιστήμια, προκειμένου να παραχωρήσουν δικαιώματα δικαιόχρησης των προγραμμάτων τους.
Τα πανεπιστήμια με τα οποία έχει συνάψει συμφωνία το Αττικό Κολέγιο πραγματοποιούν συνεχείς αυστηρούς ελέγχους για την ορθή λειτουργία των προγραμμάτων τους.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis