Φροντιστήρια ΦΑΣΜΑ group: ουσιαστική φροντιστηριακή προετοιμασία, πάθος για προσφορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Αντώνιος Σιγανός, φυσικός, υπεύθυνος του φροντιστηριακού οργανισμού ΦΑΣΜΑ group
Αξιότιμε κύριε Σιγανέ, ποιο ήταν το όραμα που οδήγησε τα διευθυντικά στελέχη του φροντιστηριακού οργανισμού ΦΑΣΜΑ group στην ίδρυσή του;
Το 1997 μια ομάδα έμπειρων και καταξιωμένων εκπαιδευτικών στο αντικείμενό τους είχε ως όραμα να προσφέρει στην πόλη της Πετρούπολης μια εντελώς νέα εκπαιδευτική φροντιστηριακή πρόταση. Η αγάπη για την πόλη όπου μεγαλώσαμε και ζούμε, σε συνδυασμό με την επιθυμία και το πάθος των στελεχών μας για προσφορά υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικών υπηρεσιών, μας οδήγησε στην ίδρυση του 1ου εκ των φροντιστηρίων ΦΑΣΜΑ group στην Πετρούπολη.
Η άμεση αναγνώριση των προσπαθειών μας από το μαθητικό κόσμο της πόλης και η καθιέρωση του φροντιστηρίου μας, από την έναρξη της λειτουργίας του, ως του ποιοτικότερου της περιοχής μάς οδήγησαν γρήγορα στον εμπλουτισμό της διευθυντικής ομάδας, με την είσοδο σε αυτή νέων καταξιωμένων στο χώρο εκπαιδευτικών με άριστη παιδαγωγική και επιστημονική επάρκεια.
Η επιτυχής τριετής λειτουργία του 1ου εκ των φροντιστηρίων ΦΑΣΜΑ group και η συνεχής αναζήτηση για νέους εκπαιδευτικούς δρόμους συνέβαλαν ώστε το 2000 να ιδρυθεί το 2ο εκ των φροντιστηρίων ΦΑΣΜΑ group στην κεντρική πλατεία της Πετρούπολης, ενώ το 2002 και το 2014 επεκτείναμε τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες με την ίδρυση του 3ου και 4ου ΦΑΣΜΑ group στην Κηπούπολη και το Ίλιον αντίστοιχα.
Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που καθιστούν ξεχωριστό το φροντιστήριό σας και του επιτρέπουν να αντεπεξέρχεται στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον της φροντιστηριακής εκπαίδευσης;
Μετά από τόσα χρόνια τα φροντιστήρια ΦΑΣΜΑ group αποτελούν προϊόν πολυετούς εμπειρίας στον εκπαιδευτικό χώρο και διαρκούς ενημέρωσης σε πρότυπα εκπαιδευτικά συστήματα, στηρίζονται σε μια πρότυπη οργανωτική και εκπαιδευτική δομή και συνεχή πολυεπίπεδη εξέλιξη σε υλικοτεχνικές υποδομές.
Τα φροντιστήρια ΦΑΣΜΑ group αποτελούν εδώ και 18 χρόνια το μεγαλύτερο και ποιοτικότερο εκπαιδευτικό οργανισμό στην Πετρούπολη, έχοντας διατηρήσει το βασικό κορμό του διδακτικού προσωπικού, που απαρτίζεται από καταξιωμένους και πεπειραμένους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων.
Με την πεποίθηση ότι το φροντιστήριό μας ανταποκρίνεται απόλυτα στις εκπαιδευτικές ανάγκες και των πιο απαιτητικών υποψηφίων και αντιμετωπίζοντας κάθε μαθητή μας ως προσωπικότητα ξεχωριστή, δίνουμε έμφαση στην ουσιαστική φροντιστηριακή προετοιμασία. Στοιχείο της επιτυχίας μας είναι η αποκλειστική λειτουργία ολιγομελών τμημάτων (μέχρι 6 μαθητές ανά τμήμα) με ομοιογενή σύνθεση και οι τακτικές προφορικές και γραπτές επαναλήψεις.
Εξασφαλίζουμε τις σωστές βάσεις στα μαθήματα αιχμής και εξαλείφουμε τα όποια «κενά» από προηγούμενες τάξεις, ώστε ο μαθητής να μπορεί να προχωρήσει δυναμικά στις επόμενες τάξεις. Τέλος, επενδύουμε και δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαρκή επικοινωνία μας με τους κηδεμόνες των μαθητών μας, ώστε να είναι ενήμεροι για την πορεία και την προσπάθεια των παιδιών τους, αλλά και συνεργαζόμαστε μαζί τους για την πραγματοποίηση του κοινού στόχου: την επιτυχία του παιδιού τους.
Πώς αντιμετωπίζει το φροντιστήριό σας το ζήτημα του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών και των μαθητριών;
Στα φροντιστήρια ΦΑΣΜΑ group η φροντιστηριακή προετοιμασία δεν περιορίζεται μόνο στα όρια των εξετάσεων. Σε μια εποχή ιδιαίτερα ανταγωνιστική στον εργασιακό χώρο, σε μια εποχή οικονομικής αστάθειας και με ανεργία που πλήττει κυρίως τους πτυχιούχους νέους σε ποσοστά που αγγίζουν το 50% στην Ελλάδα, σημειώνοντας ραγδαία αύξηση τα τελευταία χρόνια, είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε έμφαση στο ζήτημα του επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος απουσιάζει από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η επιλογή επαγγέλματος είναι μια καθοριστική απόφαση που καλείται να λάβει ο έφηβος σε μικρή ηλικία, Στην ηλικία αυτήν τα περισσότερα παιδιά αγνοούν όχι μόνο ποιες είναι οι σχολές που υπάρχουν, τα τμήματά τους, τις προοπτικές και τους επαγγελματικούς δρόμους που ανοίγονται, αλλά και τις δυνατότητες επαγγελματικής απορρόφησης.
Έτσι, πραγματοποιούμε τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και σεμινάρια με παρουσίαση όλων των σχολών του μηχανογραφικού δελτίου και τις προοπτικές τους στην αγορά εργασίας.
Εκτός αυτού, εμείς, οι υπεύθυνοι στα φροντιστήρια ΦΑΣΜΑ group, καθώς και οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, είμαστε πάντα διαθέσιμοι να συζητήσουμε με τους μαθητές και τους γονείς τους, προκειμένου να τους ενημερώσουμε σωστά, ολοκληρωμένα και υπεύθυνα, και να τους καθοδηγήσουμε προς τη σωστή κατεύθυνση.
Γι’ αυτό φροντίζουμε όχι μόνο να πετύχουν οι μαθητές μας τον αρχικό τους στόχο, δηλαδή την εισαγωγή σε διακεκριμένες σχολές των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και να χαράξουν μια πετυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.
Κατά κοινή παραδοχή, η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας, όπως λειτουργεί σήμερα, δεν καταφέρνει να επιτελέσει το σημαντικό έργο της. Ποιες είναι, κατά την άποψή σας, οι κυριότερες αιτίες αυτού του λυπηρού φαινομένου;
Το σχολείο αποτελεί θεμελιώδη θεσμό στην παροχή μάθησης και στην άσκηση συστηματικής αγωγής και κοινωνικοποίησης και, συνεπώς, καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς και γενικά της προσωπικότητας του μαθητή. Αυτό σημαίνει ότι σκοπός του σχολείου είναι να διαμορφώσει στο μαθητή μια προσωπικότητα δημοκρατική, αυτόνομη και χειραφετημένη, με υπευθυνότητα, συνέπεια, αξιοπρέπεια, αλληλεγγύη, κριτική ικανότητα, με σεβασμό στους άλλους, στα δικαιώματά τους, και τελικά μια προσωπικότητα με πληρότητα στην επικοινωνία και την πράξη. Τότε θεωρούμε ότι το άτομο έχει μόρφωση και παιδεία.
Τα τελευταία χρόνια ποικίλες αναστατώσεις και αντιδραστικές εκδηλώσεις στο χώρο τον εκπαιδευτικό μάς δείχνουν πως η παιδεία, έτσι τουλάχιστον όπως παρέχεται από τα δημόσια σχολεία, νοσεί. Δεν πετυχαίνει τους στόχους και τους σκοπούς. Είναι καθολική η διαπίστωση ότι ναι μεν το σχολείο προσφέρει κάποιες γνώσεις, καθώς και κάποια εφόδια χρήσιμα για τη μετέπειτα ζωή, όμως γενικά είναι κουραστικό και ίσως δε στοχεύει στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών.
Είναι γεγονός ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα, εδώ και πολλά χρόνια, είναι χωρίς στρατηγική, αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό, και αυτό ήταν μία από τις βασικότερες δομικές αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα.
Έχουμε δυστυχώς το σχολείο που… πληγώνει, το «σχολείο επιδόσεων» με αυστηρά γνωστικό προσανατολισμό, με αποτέλεσμα να κυριαρχεί ο ανελέητος καταιγισμός μηχανιστικής και στείρας γνώσης, ένα σχολείο με ξεπερασμένες διδακτικές μεθόδους, που αποτελεί προθάλαμο για τα πανεπιστήμια.
Ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές επιλέγουν ποια μαθήματα θα παρακολουθήσουν και μονοδιάστατα δίνουν έμφαση σε αυτά που θα εξεταστούν στις πανελλαδικές εξετάσεις, παραμελώντας κάθε άλλη εκπαιδευτική επιλογή.
Ένα σχολείο που δεν αγγίζει την ψυχή των παιδιών, ένα σχολείο στο οποίο δεν αναπτύσσεται η κριτική σκέψη, δεν τονώνεται η φαντασία και δεν κεντρίζεται το ενδιαφέρον.
Ένα σχολείο που δεν είναι εφοδιασμένο με εργαστήρια, βιβλιοθήκες και ειδικές αίθουσες για κάθε θεματική ενότητα, που δεν προσφέρει στους νέους μια ευρύτερη καλλιέργεια μέσα από πολλές διαφορετικές δραστηριότητες, που δεν βοηθάει τους αδύνατους μαθητές με ιδιαίτερη ενισχυτική διδασκαλία.
Έτσι, ο μαθητής, μέσα στις ασφυκτικές συνθήκες που δημιουργεί η ογκώδης ύλη, αν δεν εγκαταλείψει το σχολείο αυτό, ολοκληρώνει τη φοίτησή του και παίρνει το απολυτήριό του με ένα αίσθημα κενού.
Πιστεύετε ότι μπορούν τα σχολεία αλλά και τα φροντιστήρια του 2015 να προσφέρουν στους μαθητές και τις μαθήτριές τους όχι μόνο γνώσεις αλλά και αρχές, ώστε να συντελέσουν στη δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων;
Ο γενικότερος σκοπός της παροχής παιδείας είναι η αρμονική ανάπτυξη των διανοητικών, ψυχικών και σωματικών ικανοτήτων των μαθητών και η δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, ικανών να σκέφτονται κριτικά, δημιουργικά. Ο τρόπος λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, με τις όποιες ελλείψεις και το αναχρονιστικό σύστημα μάθησης και αξιολόγησης, δυστυχώς δε δίνει σήμερα έμφαση στην παροχή μιας ολοκληρωμένης παιδείας, που θα στοχεύει στη διαμόρφωση προσωπικοτήτων με αξιακό σύστημα, με ήθος.
Από την άλλη, τα φροντιστήρια έρχονται να καλύψουν τα κενά και τις ελλείψεις του δημόσιου ελληνικού σχολείου στο κομμάτι της παροχής γνώσεων. Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι είναι και επιχειρήσεις, γι’ αυτό και τα περισσότερα φροντιστήρια λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος.
Βαθιά επιθυμία του δικού μας εκπαιδευτικού οργανισμού είναι να προσφέρουμε στους μαθητές μας όλα εκείνα που θα τους επιτρέψουν να αναπτύξουν μεθοδικότητα στη μελέτη, κριτική σκέψη και ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης, ώστε να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στις καθημερινές απαιτήσεις του σχολείου.
Επίσης, εκτός από την αξία της γνώσης, στα φροντιστήρια ΦΑΣΜΑ group προσπαθούμε να εμπνεύσουμε στους μαθητές μας αξίες και αρχές, που θα είναι απαραίτητες για την επίτευξη των στόχων τους, αλλά και για την πορεία τους στη ζωή. Προάγουμε τη συνεργασία, τη συλλογικότητα, το δημοκρατικό διάλογο, δίνουμε έμφαση στο σεβασμό, στην άμιλλα και το συναγωνισμό, απορρίπτουμε τη βαθμοθηρία και τον ανταγωνισμό, και το κυριότερο μαθαίνουμε στα παιδιά την αξία της γενικότερης, της πολύπλευρης γνώσης.
Σε ποιο βαθμό θεωρείτε ότι έχετε καταφέρει να κάνετε το εκπαιδευτικό όνειρό σας πραγματικότητα;
Ένας επαγγελματίας στον τομέα του, ένας εκπαιδευτικός - λειτουργός, θεωρείται και είναι επιτυχημένος όταν γνωρίζει την επαγγελματική καταξίωση και την αναγνώριση στο χώρο του. Η επιβράβευση όλων όσοι ασχολούμαστε με το χώρο της εκπαίδευσης έρχεται μέσα από τους καρπούς της δουλειάς μας. Έρχεται καθημερινά μέσα στην τάξη από την επαφή μας με τους μαθητές μας, έρχεται όταν βλέπουμε στα μάτια τους την αποδοχή, όταν μοιραζόμαστε τη χαρά τους για την εισαγωγή τους στη σχολή, όταν το όνειρό τους γίνεται πραγματικότητα, όταν ο στόχος επιτυγχάνεται.
Η προτίμηση των μαθητών στα εκπαιδευτικά μας προγράμματα, τα καλά λόγια για το φροντιστήριο ΦΑΣΜΑ group στις εκπαιδευτικές κοινότητες, το απλό «ευχαριστώ» του γονέα για την επιτυχία του παιδιού του είναι η δική μας ψυχική και ηθική ικανοποίηση.
Σε προσωπικό επίπεδο, θεωρώ ότι, για όλους τους παραπάνω λόγους, το εκπαιδευτικό μου όνειρο έχει πραγματοποιηθεί, αφού κατάφερα να συνδυάσω το επιχειρείν με τη συνεχή προσπάθεια για βελτίωση, την αγάπη μου για την επιστήμη μου και, κυρίως, την αγάπη μου για τα παιδιά.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis