WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Συνεντεύξεις

Euro Logic Studies: πρωτοποριακό σύστημα e-Learning, απόλυτα οργανωμένο μάθημα στο χώρο του σπουδαστή

EurologicΤη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Θ. Αλεγκάκης, υπεύθυνος σεμιναρίων της Euro Logic Studies

 

Αξιότιμε κύριε Αλεγκάκη, πότε αναπτύξατε την πρώτη διαδικτυακή εφαρμογή για εξ αποστάσεως μάθηση (e-Learning); Τι ήταν αυτό που σας είχε ωθήσει προς την κατεύθυνση της σύλληψης και της υλοποίησης μιας νέας εκπαιδευτικής μεθόδου;

Αρχίζουμε με την παρατήρηση πως εμείς, στην Euro Logic Studies, δεν χρησιμοποιήσαμε καμία έτοιμη μέθοδο, από αυτές που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Άλλωστε, όταν ξεκινήσαμε, το 1997, δεν υπήρχε τίποτα από αυτά.
Έχουμε αναπτύξει ολόκληρη τεχνολογία, βήμα προς βήμα, bit by bit.
Η διαδικτυακή εφαρμογή αποτελεί εξέλιξη μιας προηγούμενης μεθόδου, που αναπτύχθηκε το 1997-1998 και λειτούργησε τοπικά, σε τοπικό δίκτυο, για χρόνια, στη σχολή της Εuro Logic στην Αθήνα και αργότερα σε άλλες σχολές.


Όταν ξεκινήσαμε, το 1997, θέλαμε να βάλουμε τους υπολογιστές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάναμε την παρατήρηση πως αυτό που προσλαμβάνει ο σπουδαστής σε μια τάξη, την ώρα μιας διδασκαλίας, είναι εικόνα και ήχος. Βλέπει τον καθηγητή να κινείται, να γράφει στον πίνακα κ.λπ. και ακούει τη φωνή του.
Σκεφτήκαμε πως αυτό μπορεί να αντικατασταθεί με ένα video. Αυτό δημιούργησε το ερώτημα: γιατί να αντικατασταθεί με video; Τι εξυπηρετεί; Σε αυτήν την πρώτη φάση δεν υπήρχε η σκέψη να στείλουμε τη διδασκαλία στο σπίτι. Δεν υπήρχαν τα μέσα. Το Internet δεν υποστήριζε video, ήταν ακόμα dial up, και ο μεγαλύτερος δίσκος για PC ήταν 1 Gbyte.
Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και για τα δεδομένα εκείνης της εποχής, υπήρχε μια απάντηση: για να προετοιμάσουμε, να τυποποιήσουμε τη διδασκαλία. Να την κάνουμε πιο ευχάριστη, να δώσουμε περισσότερη πληροφόρηση στο σπουδαστή, δηλαδή τελικά καλύτερη ποιότητα.


Αυτό που κάναμε από την πρώτη μας εφαρμογή ήταν να δώσουμε πολύ περισσότερες πληροφορίες στο σπουδαστή. Ο καθηγητής στην τάξη δεν έχει τα μέσα. Έχει μόνο μια κιμωλία ή κάτι ανάλογο, κάποια οθόνη, κάποιους χάρτες, και αυτό είναι όλο. Τα συστήματα με τους διαδραστικούς πίνακες, που βγήκαν πολύ αργότερα, περίπου το 2009-2010, ήταν η επιβεβαίωση πως είχαμε δίκιο. Προσπάθησαν να δώσουν μέσα στον καθηγητή για τη διδασκαλία σε τάξη. Ο κλασικός καθηγητής δεν έχει τα μέσα και το χρόνο.
Παράλληλα με τη δημιουργία videos για διδασκαλία, κάναμε από το 1998 πράξη την εξατομικευμένη διδασκαλία, που μέχρι τότε ήταν μόνο θεωρία. Οι σπουδαστές μας, από την πρώτη στιγμή, είχαν όλα τα πλεονεκτήματά της.

 

Οι σπουδαστές της σχολής παρακολουθούσαν μαθήματα με αυτόν τον τρόπο, και όταν υπήρχε απορία, πράγμα πολύ σπάνιο, υπήρχε πάντοτε κάποιος άμεσα διαθέσιμος συνεργάτης, για να λύσει το πρόβλημα.
Κάποιοι ανταγωνιστές μας, πολύ αργότερα βέβαια, μετά το 2006-2007, όταν καταργήθηκε το dial up και επικράτησε το DSL στο Internet, ακόμα και ξένα πανεπιστήμια, χρησιμοποίησαν και αυτοί video για διδασκαλίες. Κατέφυγαν όμως στην εύκολη λύση. Δημιούργησαν video τραβώντας τον καθηγητή με μια camera στο αμφιθέατρο. Ο κύριος στόχος τους ήταν να μεταφέρουν την εικόνα μέσα από το Internet. Σίγουρα κατάφεραν τη μεταφορά της εικόνας, αλλά πέρα απ’ αυτό, διδακτικά, δεν προσέθεσαν κάτι. Το αποτέλεσμα σε αυτήν την περίπτωση είναι πολύ λίγο. Πολύ φτωχό. Το ίδιο κάνει και το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, στο site που απευθύνεται σε μαθητές της μέσης εκπαίδευσης.


Εμείς κάναμε από την αρχή κάτι πολύ πιο πολύπλοκο. Δημιουργήσαμε τεχνητές εικόνες, που προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη πληροφόρηση στο σπουδαστή. Δεν δείχναμε στο σπουδαστή τον καθηγητή, αλλά μόνο αυτό που θέλει να δείξει ο καθηγητής.
Στην εκπαίδευση, σημαντικό στοιχείο είναι πόσο πολλή πληροφορία δίνεις και επιπλέον πώς την παρουσιάζεις, ώστε να βοηθήσεις το σπουδαστή να προσέξει την πληροφορία που δίνεις. Γι’ αυτόν το σκοπό, παίζει ρόλο ακόμα και ο τονισμός των φράσεων στην ηχητική περιγραφή του μαθήματος.


Όπως είδαμε στην πράξη, στη σχολή μας, το σύστημα είχε εντυπωσιακό διδακτικό αποτέλεσμα. Δεν είχαμε ούτε ένα αρνητικό σχόλιο. Όλα ήταν θετικά. Αυτό μας οδήγησε στην απόφαση να προσπαθήσουμε να διαδώσουμε το σύστημα στην κοινωνία.
Όταν, μετά από πολλά χρόνια, δημιουργήθηκαν οι κατάλληλες τεχνικές και οικονομικές συνθήκες, μεταφέραμε την εφαρμογή από το τοπικό δίκτυο στο Internet. Στη διαδικασία αυτήν έγιναν σημαντικές αλλαγές, για ισχυροποίηση των δυνατοτήτων του συστήματος και προσαρμογή στο γεγονός πως στο χώρο του σπουδαστή δεν υπάρχει καθηγητής, δεν υπάρχει άμεση βοήθεια. Τα πράγματα είναι διαφορετικά.


Η πρώτη εφαρμογή για το Internet ήταν διαθέσιμη το Φεβρουάριο του 2009. Ήταν η 1η έκδοση του συστήματος για το Internet. Από αυτήν την προσπάθεια αποκτήθηκε σημαντική εμπειρία, εντοπίστηκαν προβλήματα και ψάξαμε για λύσεις.
Το αποτέλεσμα ήταν η 2η έκδοση, που ήταν διαθέσιμη το Νοέμβριο του 2013. Αυτή η έκδοση ήταν εντελώς διαφορετική. Είναι η έκδοση που τρέχει σήμερα. Είναι εξαιρετικά πετυχημένη και αναπτύσσεται συνεχώς.


Από τότε το σύστημα υφίσταται συνεχείς αναβαθμίσεις και βελτιώσεις όσον αφορά τα τεχνικά στοιχεία, καθώς και σημαντικές προσθήκες στην ύλη.
Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε πως ξεκινήσαμε από μια αρχική ιδέα και, εργαζόμενοι για χρόνια πάνω σε αυτήν, ανακαλύψαμε πράγματα και σταδιακά δημιουργήσαμε ένα ολόκληρο σύστημα.


Σε ποιους απευθύνονται τα εξ αποστάσεως μαθήματα που παρέχει η Euro Logic Studies μέσω του διαδικτύου;

Αυτήν τη στιγμή απευθυνόμαστε σε οποιονδήποτε θέλει, μέσα από τον ιδιωτικό του χώρο, να βελτιώσει τις γνώσεις του, με σκοπό να έχει καλύτερη απόδοση στην εργασία ή τις σπουδές του. Στην πορεία θα απευθυνθούμε και σε άλλο κοινό.


Ποιες είναι οι κυριότερες διαφορές ανάμεσα στο δικό σας, πρωτοποριακό σύστημα e-Learning και τα έως τώρα γνωστά συστήματα e-Learning διαφόρων δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων;

Η ερώτηση είναι ουσιαστική μεν, αλλά εξαιρετικά πολύπλοκη. Δεν είναι εύκολο να απαντηθεί με δυο λόγια. Για να καταλάβουμε τις διαφορές, πρέπει πρώτα να δούμε τι κάνουν οι άλλοι και στη συνέχεια να αναφέρουμε τι κάνουμε εμείς και γιατί είναι καλύτερο. Μόνον έτσι μπορούμε να συγκρίνουμε.


Μαθήματα εξ αποστάσεως παρέχονται με πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς είναι, για παράδειγμα, ο τρόπος που λειτουργεί το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Η λειτουργία του στηρίζεται κυρίως σε e-mails. Οι σπουδαστές παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά βιβλία, τα μελετούν, κάνουν εργασίες που τις υποβάλλουν με e-mail, ενώ οι σωστές απαντήσεις αναρτώνται σε κάποιο site στο Internet.

Δεν γνωρίζω αν αυτή η μέθοδος πρέπει να χαρακτηριστεί ή όχι e-Learning. Η μέθοδος είναι ιδιαίτερα κουραστική και δύσκολη για τους σπουδαστές, που πρέπει να διαβάζουν ολόκληρους τόμους, χωρίς ιδιαίτερη καθοδήγηση. Πάντως, παρά τα προβλήματά της, η μέθοδος λειτουργεί.
Εκτός από αυτό, υπάρχουν και τα συστήματα που χρησιμοποιούν video, με πολλούς τρόπους.
Σε πολλά ανταγωνιστικά συστήματα e-Learning ο σπουδαστής λαμβάνει στον υπολογιστή του ένα video, που είναι μια λήψη με camera από αίθουσα διδασκαλίας του καθηγητή που διδάσκει ή καταγραφή κινήσεων με κάποιο πρόγραμμα, π.χ. το Team Viewer, που γίνονται από τον καθηγητή στην οθόνη υπολογιστή, με παράλληλο ηχητικό σχολιασμό.


Η εικόνα και ο ήχος μεταφέρονται αμέσως στον υπολογιστή του σπουδαστή, την ώρα που γίνεται το μάθημα. Ο σπουδαστής παρακολουθεί το μάθημα την ώρα που γίνεται, με τη διαφορά πως βρίσκεται μακριά.
Σε αυτά τα συστήματα ο καθηγητής έχει ελάχιστα μέσα στη διάθεσή του, μια κιμωλία, μια γραφίδα ή κάτι ανάλογο. Το υλικό παράγεται πρόχειρα την ώρα του μαθήματος και φυσικά είναι ανάλογης ποιότητας. Παράλληλα, η λειτουργία του συστήματος επηρεάζεται από τις ατέλειες του Internet, τις συνεχείς αλλαγές στην ταχύτητα, τις διακοπές κ.λπ.


Οι ασκήσεις συνήθως έχουν τη μορφή εργασιών, που αποστέλλονται με e-mails, ενώ με ανάλογο τρόπο επιστρέφονται οι σωστές απαντήσεις. Αυτό είναι προφανώς χρονοβόρο και προσθέτει το κόστος διόρθωσης των εργασιών από τον καθηγητή, χωρίς όμως το αποτέλεσμα να είναι καλύτερο.
Το πλεονέκτημα αυτών των συστημάτων είναι πως υπάρχει άμεση επικοινωνία με τον καθηγητή, δημιουργείται κάτι σαν ηλεκτρονική τάξη, αλλά η μέθοδος δεν έχει καν τα πλεονεκτήματα της εξατομικευμένης διδασκαλίας.
Υπάρχουν επίσης άλλα συστήματα, στα οποία έχουμε τη δημιουργία video clips, που προετοιμάζονται και στη συνέχεια αναρτώνται σε sites στο Διαδίκτυο. Ο σπουδαστής επισκέπτεται το site και από εκεί επιλέγει το video που θέλει να δει.


Το πλεονέκτημα είναι πως ο σπουδαστής μπορεί να παρακολουθεί ό,τι ώρα θέλει. Υπάρχουν όμως πολλά μειονεκτήματα. Συνήθως, τα videos που δημιουργούνται είναι καταγραφή κινήσεων που κάνει ένας καθηγητής σε οθόνη υπολογιστή. Ο καθηγητής κάνει κινήσεις, μιλάει και ταυτόχρονα καταγράφει την εικόνα και τον ήχο.
Αυτά τα συστήματα δεν προσφέρουν κάποια επιπλέον πληροφόρηση στο σπουδαστή. Κατά κανόνα, δεν υπάρχει καμία επεξεργασία, καμία επέμβαση, καμία προσθήκη στο video. Παράλληλα, και ίσως αυτό είναι το κυριότερο, αυτά τα videos δεν έχουν τις προδιαγραφές που είναι απαραίτητες για μαθήματα που προσφέρονται από απόσταση. Αυτό θα το εξηγήσουμε στη συνέχεια.
Τα videos που προκύπτουν τοποθετούνται σε ένα site με τη σειρά που πρέπει να τα παρακολουθήσει ο σπουδαστής, ώστε να υπάρχει μια λογική συνέχεια στο μάθημα. Αυτό είναι αρκετά δύσχρηστο, δεν επιτρέπει τη δημιουργία μεγάλου αριθμού μαθημάτων, και κυρίως κάθε video που δημιουργείται σχετίζεται με ένα μόνο συγκεκριμένο μάθημα.


Η παρακολούθηση του μαθήματος και σε αυτήν την περίπτωση επηρεάζεται σημαντικά από τις ατέλειες του Internet, τις συνεχείς αλλαγές ταχύτητας, τις διακοπές κ.λπ.
Παράλληλα, υπάρχει πρόβλημα με τις ασκήσεις και τις απαντήσεις των ασκήσεων.
Ένα τέτοιο σύστημα δεν μπορεί να πιάσει το σπουδαστή από το χέρι, να του εξηγήσει ποια video θεωρίας πρέπει να παρακολουθήσει, σε ποιο σημείο θα διακόψει για να κάνει μια άσκηση, ποια άσκηση, στη συνέχεια να του δώσει την απάντηση, και έτσι, βήμα βήμα, να τον οδηγήσει στο να βελτιώσει τις γνώσεις του.


Εμείς, στην Euro Logic Studies, σχεδιάσαμε από την αρχή ένα σύστημα που αντιμετωπίζει ταυτόχρονα όλα αυτά τα προβλήματα. Γι’ αυτόν το λόγο, χαρακτηρίζουμε το σύστημά μας πρωτοποριακό. Έχουμε σχεδιάσει τα πάντα από την αρχή και έχουμε αναπτύξει κατάλληλες τεχνικές, για να αντιμετωπίσουμε το κάθε θέμα.
Πρώτα απ’ όλα, το video της Euro Logic Studies είναι τεχνητό, δεν έχει προκύψει από camera και από κανένα πρόγραμμα που καταγράφει κινήσεις σε οθόνη. Τέτοια μέσα, καθώς και άλλα, τα χρησιμοποιούμε κάποιες φορές, όχι πάντοτε, για να δημιουργήσουμε την πρώτη ύλη που θα χρησιμοποιήσουμε για τη δημιουργία των videos.
Στη συνέχεια, το υλικό περνά από πολλές επεξεργασίες, που κάποιες φορές ξεπερνούν τις 80.
Οι εικόνες είναι συνθέσεις που προσφέρουν πολύ περισσότερη πληροφόρηση στο σπουδαστή.


Θα δούμε ένα παράδειγμα. Βλέπουμε μια τέτοια εικόνα, την εικόνα που συνοδεύει το κείμενο.
Μέσα στον ίδιο χώρο, στην ίδια επιφάνεια, δείχνουμε ταυτόχρονα πολλά πράγματα. Στο παράδειγμά μας έχουμε μια εικόνα από ένα μάθημα προγραμματισμού υπολογιστών. Αριστερά βλέπουμε μια λίστα με τις εντολές του προγράμματος, με τονισμένη την εντολή που εκτελείται τη συγκεκριμένη στιγμή. Στο μέσον της εικόνας βλέπουμε ένα τμήμα από το περιεχόμενο της οθόνης του υπολογιστή, που προκύπτει από την εκτέλεση της εντολής, και δεξιά, το περιεχόμενο της μνήμης του υπολογιστή, μετά την εκτέλεση της εντολής.
Με την εκτέλεση διαδοχικών εντολών αυτά τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς, με αποτέλεσμα, σε ένα χώρο, στην επιφάνεια της εικόνας, να προβάλλουμε πληροφορίες που προέρχονται από τρεις διαφορετικές πηγές. Είναι σαν να έχουμε τρία videos που τρέχουν ταυτόχρονα, σε «συσκευασία του ενός». Αυτό δίνει πολύ περισσότερη πληροφόρηση στο σπουδαστή.
Εκτός όμως από αυτό, τα μαθήματα της Euro Logic Studies, επειδή απευθύνονται σε σπουδαστές που βρίσκονται μακριά, σε απόσταση, πληρούν κάποιες ιδιαίτερες προδιαγραφές. Λαμβάνουν υπ’ όψιν πως ο καθηγητής δεν βρίσκεται κοντά και δεν μπορεί να γίνει άμεσα κάποιος διάλογος. Αναφέρουμε μερικές από τις διαφορές:
Σε όλα τα μαθήματα γίνεται προσπάθεια να υπάρχει η ελάχιστη δυνατή ασάφεια. Χρησιμοποιούνται λέξεις και φράσεις για τις οποίες γίνεται προσπάθεια να μην μπορούν να ερμηνευτούν διαφορετικά. Ο καθηγητής που διδάσκει σε τάξη έχει την πολυτέλεια να μπορεί να χρησιμοποιήσει μια λάθος έκφραση. Κάποιος θα τον διακόψει και θα τη διορθώσει αμέσως. Αυτό σε μαθήματα από απόσταση απαγορεύεται αυστηρά.
Για να γίνει αυτό, πρώτα απ’ όλα, τα μαθήματα δημιουργούνται από ειδικούς, που ξέρουν το θέμα πολύ καλά, έχουν εργαστεί πάνω σε αυτό, έχουν μεγάλη εμπειρία. Δεν χρησιμοποιούμε άτομα που μόλις χθες τελείωσαν τη σχολή τους ή έχουν εργαστεί λίγο στο αντικείμενο.


Τα κείμενα με την ηχητική περιγραφή προετοιμάζονται, περνάνε πολλές φορές από χτένισμα, ελαχιστοποιούνται σε όγκο και ηχογραφούνται ξεχωριστά από την εικόνα, δίνοντας σημασία ακόμα και στον τονισμό των φράσεων που χρησιμοποιούνται. Σε πολλές περιπτώσεις, ο τονισμός των φράσεων οδηγεί το σπουδαστή στο σωστό νόημα.
Με λίγα λόγια, γίνεται μια τεράστια προετοιμασία. Γι’ αυτόν το λόγο, εμείς θεωρούμε πως τα videos που παράγονται με τις γνωστές τεχνικές των προγραμμάτων που κυκλοφορούν στο εμπόριο, τα videos που κάνουν ταυτόχρονα καταγραφή ήχου και εικόνας, είναι εντελώς ακατάλληλα για μαθήματα από απόσταση.
Παράλληλα, γίνεται μεγάλη προσπάθεια στις ασκήσεις. Έχουμε τους κατάλληλους ανθρώπους, αλλά και τεχνικά τη δυνατότητα να δίνουμε επιλεγμένες ασκήσεις με προοδευτική δυσκολία, που οδηγούν το σπουδαστή στο αποτέλεσμα που θέλουμε.
Ολόκληρο το υλικό ενός μαθήματος κατεβαίνει από το Internet στον υπολογιστή του σπουδαστή και τρέχει τοπικά. Κατεβαίνει μια φορά και τρέχει όσες φορές θέλει ο σπουδαστής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η λειτουργία του συστήματος να μην επηρεάζεται από τις ατέλειες του Internet, από τις αλλαγές στην ταχύτητα, τις διακοπές κ.λπ. Τα μαθήματα τρέχουν τοπικά και απρόσκοπτα.


Ο σπουδαστής, με το πάτημα ενός και μόνο πλήκτρου, λαμβάνει στον υπολογιστή του ολόκληρο το απαραίτητο υλικό για ένα μάθημα. Λαμβάνει τα video με τις διδασκαλίες, το σχέδιο μαθήματος, που τον καθοδηγεί πώς πρέπει να εργαστεί, τις ασκήσεις που πρέπει να κάνει, για να αφομοιώσει την ύλη, και τα videos με τις απαντήσεις των ασκήσεων.
Σε πολλά θέματα, όπως είναι η Λογιστική και η Εμπορική Διαχείριση, λαμβάνει ταυτόχρονα και τα προγράμματα στα οποία θα κάνει τις ασκήσεις, καθώς και τα αρχεία των προγραμμάτων.
Όλο αυτό το υλικό είναι οργανωμένο, μελετημένο, προετοιμασμένο από πριν, πράγμα που παρέχει άλλη ποιότητα στις διδασκαλίες, αλλά και στην εν γένει οργάνωση του μαθήματος.


Με αυτήν την τεχνική τα μαθήματα είναι οργανωμένα. Ο σπουδαστής έχει στη διάθεσή του το σχέδιο μαθήματος, που περιγράφει ποια ενέργεια πρέπει να κάνει κάθε στιγμή.

Πιο συγκεκριμένα:
Με το ξεκίνημα, διαβάζει στο σχέδιο μαθήματος πώς πρέπει να παρακολουθήσει τα videos 1 και 2, που περιέχουν θεωρία. Σημειώνουμε πως τα videos χαρακτηρίζονται με ακέραιους αριθμούς.
Μόλις παρακολουθήσει, έχει πάρει την πληροφορία.
Αμέσως μετά, στο σχέδιο μαθήματος διαβάζει την εκφώνηση της άσκησης που πρέπει να κάνει. Η άσκηση μπορεί να γίνει σε χαρτί, π.χ. στα Μαθηματικά ή τη Φυσική, σε πρόγραμμα, π.χ. στη Λογιστική κ.λπ.
Κάνει την προσπάθειά του και αμέσως μετά έχει στη διάθεσή του ένα video, που περιέχει την απάντηση, τη λύση της άσκησης.
Στη συνέχεια, στο σχέδιο μαθήματος, διαβάζει την εκφώνηση μιας δεύτερης άσκησης που πρέπει να κάνει, στην ίδια θεωρία, αλλά δυσκολότερη από την πρώτη.
Όταν ολοκληρώσει τη σειρά των ασκήσεων, διαβάζει στο σχέδιο μαθήματος πώς πρέπει να παρακολουθήσει κάποια επόμενα videos, που περιέχουν την επόμενη θεωρία. Ακολουθούν οι επόμενες ασκήσεις.
Έχουμε μια συνεχή εναλλαγή θεωρίας και ασκήσεων. Για κάθε τμήμα θεωρίας έχουμε δημιουργήσει μια σειρά ασκήσεων, που ξεκινούν από πολύ απλές και καταλήγουν σε ιδιαίτερα σύνθετες. Δίνουμε ασκήσεις που αποτελούν ολόκληρες εργασίες, προσφέροντας άμεσα και τις απαντήσεις.
Με τον τρόπο αυτόν προσφέρουμε ένα απόλυτα οργανωμένο μάθημα στο χώρο του σπουδαστή. Πιάνουμε το σπουδαστή από το χέρι και, βήμα βήμα, τον οδηγούμε στο αποτέλεσμα.

Κανένα από τα προηγούμενα συστήματα δεν έχει αυτές τις δυνατότητες. Κανένα δεν στέλνει στο σπουδαστή, δεν εγκαθιστά στον υπολογιστή του, με το πάτημα ενός μόνο πλήκτρου, το πρόγραμμα που θα κάνει τις ασκήσεις και τα αρχεία του.
Είναι γνωστό πως οι σπουδαστές δεν μαθαίνουν παρακολουθώντας παθητικά διδασκαλία. Μαθαίνουν όταν κάνουν ασκήσεις, όταν προσπαθούν να υλοποιήσουν κάτι.
Το σύστημα ασκήσεων που στέλνουμε στο σπουδαστή είναι πολύ μελετημένο. Αποτελείται από μια σειρά ασκήσεων, που πρέπει να γίνουν την κατάλληλη στιγμή, όταν ο σπουδαστής αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις από τη θεωρία. Το σύστημα ενημερώνει το σπουδαστή ποια είναι η κατάλληλη στιγμή.
Η δυσκολία των ασκήσεων αυξάνεται προοδευτικά, σε πολλές περιπτώσεις η μια αποτελεί συνέχεια της άλλης, και το σύνολο των ασκήσεων οδηγεί σε κάποιο στόχο. Σε πολλές περιπτώσεις, οι ασκήσεις αποτελούν μια ολόκληρη εργασία.
Ο σπουδαστής, προφανώς, μπορεί να δουλέψει με ένα ελεύθερο, εντελώς μεταβαλλόμενο ωράριο, ανάλογο με τις ανάγκες του.
Μπορούμε να πούμε πολύ περισσότερα, διότι πράγματι υπάρχουν πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος. Θα σταματήσουμε όμως εδώ.


Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν στους σπουδαστές του συστήματος της Euro Logic Studies τα Οργανωμένα Μαθήματα ή Σειρές Μαθημάτων;

Προτού απαντήσουμε, θα δώσουμε μερικές εξηγήσεις.

Το σύστημα που έχουμε δημιουργήσει είναι μια τροποποίηση του κλασικού συστήματος εκπαίδευσης που χρησιμοποιείται στα σχολεία. Αυτό από μόνο του λέει πολλά. Δεν βάζουμε το σπουδαστή να κάνει άλλα πράγματα. Ακολουθεί στο σπίτι του τη μεθοδολογία που ξέρει από το σχολείο.

Στα σχολεία, για παράδειγμα, τα Μαθηματικά της Β’ Λυκείου αποτελούνται από επιμέρους μαθήματα, που γίνονται π.χ. 3 φορές την εβδομάδα.
Κάθε μάθημα έχει μια οργάνωση. Περιλαμβάνει μια διδασκαλία, γίνονται ασκήσεις και καλούνται κάποιοι μαθητές να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να λύσουν ασκήσεις κ.λπ.
Όλη αυτή η σειρά μαθημάτων στο σχολικό έτος έχει τον τίτλο «Μαθηματικά της Β’ Λυκείου».


Με την ίδια λογική, στην Euro Logic Studies δημιουργούμε Σειρές Μαθημάτων, που εξυπηρετούν κάποιο σκοπό. Μια Σειρά, για παράδειγμα, έχει σκοπό να μάθει το σπουδαστή να τηρεί λογιστικά βιβλία σε διπλογραφικό σύστημα, μια άλλη κάτι άλλο.
Κάθε Σειρά αποτελείται από επιμέρους Μαθήματα. Τα Μαθήματα είναι επιλεγμένα με τέτοιον τρόπο, ώστε να εξυπηρετείται ο στόχος της Σειράς.
Κάθε επιμέρους Μάθημα αποτελείται από διδασκαλίες video clips, που παρέχουν την πληροφορία στο σπουδαστή, και από ασκήσεις, που έχουν στόχο να αφομοιώσει ο σπουδαστής την ύλη που διδάχτηκε.


Ο σπουδαστής λειτουργεί ακριβώς όπως στο σχολείο. Παρακολουθεί διδασκαλίες, για να πάρει την πληροφορία, και στη συνέχεια κάνει ασκήσεις, για να αφομοιώσει.
Η μόνη διαφορά που υπάρχει με το μάθημα που γίνεται σε μια τάξη είναι το γεγονός πως στην τάξη ο σπουδαστής βλέπει τον καθηγητή, ενώ στο video της Euro Logic Studies βλέπει μόνο αυτό που θέλει να δείξει ο καθηγητής, στην οθόνη, τον πίνακα ή κάπου αλλού, ενώ παράλληλα ακούει τη φωνή του, την περιγραφή και τις εξηγήσεις. Ακολουθούμε την ίδια ακριβώς τεχνική που ακολουθείται στα σχολεία.
Με αυτά σαν δεδομένα, θα αναφέρουμε μερικά από τα πλεονεκτήματα:


Το σύστημα που έχουμε δημιουργήσει είναι τροποποίηση ενός επιτυχημένου κλασικού συστήματος που χρησιμοποιείται με επιτυχία σε όλα τα σχολεία του πλανήτη. Είναι ένα κλασικό σύστημα με σύγχρονα μέσα.
Αυτό σημαίνει πολλά. Ο σπουδαστής είναι εξοικειωμένος με αυτό, το γνωρίζει, δεν του λέμε κάτι διαφορετικό. Δεν ζητάμε να μάθει διαβάζοντας ολόκληρους τόμους, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τα μαθήματα του Ανοιχτού Πανεπιστημίου. Γνωρίζει πώς θα παρακολουθήσει θεωρία και θα κάνει άσκηση. Είναι ένα οργανωμένο, πλήρες σύστημα εκπαίδευσης.
Το σύστημα παρέχει εξατομικευμένη διδασκαλία και φυσικά έχει όλα τα πλεονεκτήματά της. Παρέχει ελεύθερο ωράριο, προσαρμογή του ρυθμού προόδου στα δεδομένα του σπουδαστή, δυνατότητα πολλών επαναλήψεων κ.λπ.


Οι διδασκαλίες που παρέχει το σύστημα παρέχουν πολύ περισσότερη πληροφόρηση στο σπουδαστή από τα ανταγωνιστικά συστήματα. Είναι καλύτερες από τις διδασκαλίες που παρέχει ένας καθηγητής σε τάξη. Είναι προσεκτικά προετοιμασμένες, με video clips που έχουν υποστεί πολλαπλές επεξεργασίες, παρουσιάζουν πολλά στοιχεία στην οθόνη κ.λπ.
Όλα τα μαθήματα στηρίζονται σε μια τροποποίηση της γνωστής από τη Διδακτική τετραμερούς πορείας στην οργάνωση ενός μαθήματος.
Το σύστημα στέλνει εύκολα στον υπολογιστή του σπουδαστή, με το πάτημα ενός μόνο πλήκτρου, πλήρες εκπαιδευτικό υλικό για την εργασία του σπουδαστή. Στέλνει ακόμα και προγράμματα με τα οποία θα κάνει τις ασκήσεις, π.χ. Λογιστική, Εμπορική Διαχείριση, μαζί με τα αρχεία τους, και φροντίζει για την εγκατάστασή τους στον υπολογιστή του σπουδαστή. Αλήθεια, ποιο ανταγωνιστικό σύστημα στέλνει και εγκαθιστά προγράμματα στον υπολογιστή του σπουδαστή, για να κάνει ασκήσεις;

Στέλνει το σχέδιο μαθήματος, οδηγίες για το πώς πρέπει να εργαστεί ο σπουδαστής, τις ασκήσεις που πρέπει να κάνει, πότε πρέπει να τις κάνει και τις απαντήσεις των ασκήσεων.
Το σύστημα παρέχει ένα πλήρες σύστημα προσεκτικά επιλεγμένων ασκήσεων, που τον οδηγούν βήμα προς βήμα στο αποτέλεσμα. Οι ασκήσεις συνοδεύονται από τις λύσεις τους.
Το υλικό του συστήματος βρίσκεται στον Server της Euro Logic στην Ολλανδία, και από εκεί κατεβαίνει και εγκαθίσταται στους υπολογιστές των σπουδαστών. Στη συνέχεια το υλικό τρέχει τοπικά και δεν επηρεάζεται από τις αυξομειώσεις ταχύτητας του Internet, τις διακοπές κ.λπ.
Ο σπουδαστής έχει στα χέρια του άμεση απάντηση σε όλες τις ασκήσεις και τις εργασίες που πρέπει να κάνει. Υπάρχουν ειδικά video clips με αναλυτικές απαντήσεις.


Σε περίπτωση κάποιου προβλήματος, υπάρχει μηχανισμός που με το πάτημα ενός μόνο πλήκτρου στέλνει τα αρχεία με τις ασκήσεις που έχει κάνει στην Euro Logic Studies, για εξέταση, επεξεργασία, επιδιόρθωση και επιστροφή στον υπολογιστή του.
Η διαχείριση του συστήματος, από την πλευρά του σπουδαστή, γίνεται μέσα από ένα μόνο πρόγραμμα.
Αυτά είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα, γιατί υπάρχουν πολύ περισσότερα, που ίσως δεν είναι σκόπιμο να μιλήσουμε γι’ αυτά.


Το βέβαιο είναι πως κανένα ανταγωνιστικό σύστημα δεν παρέχει ταυτόχρονα όλες αυτές τις δυνατότητες. Είναι μια άλλη τεχνική.


Ποιες είναι οι Σειρές Μαθημάτων που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στο σύστημα της Euro Logic Studies και τι προβλέπεται για το εγγύς μέλλον;

Οι Σειρές Μαθημάτων που υπάρχουν σήμερα είναι οι ακόλουθες:

Λογιστικά - Επιχειρήσεις

Εμπορική Διαχείριση και Εργασίες Γραφείου
Εισαγωγή στη Λογιστική - Διπλογραφικό Σύστημα
Τήρηση Βιβλίων σε Διπλογραφικό Σύστημα
Μισθοδοσία - Εργατικά (διαθέσιμο από 10 Οκτωβρίου 2015)


Προγραμματισμός Υπολογιστών

Εισαγωγή στον Προγραμματισμό
Προγραμματισμός με Γλώσσα C
Προγραμματισμός με C++ (διαθέσιμο στο τέλος του 2015)
Προγραμματισμός με Γλώσσα Java (διαθέσιμο από 1η Νοεμβρίου 2015)


Ποια είναι τα συμπεράσματα που έχετε εξαγάγει από τη μέχρι τώρα εφαρμογή της πρωτοποριακής μεθόδου σας;

Από την πείρα που έχουμε, τα 20 περίπου χρόνια που εργαζόμαστε πάνω στο θέμα, βλέπουμε πως τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.
Μέχρι τώρα δεν έχουμε κανένα αρνητικό σχόλιο. Οι σπουδαστές μας αυξάνονται συνεχώς και είναι όλοι ευχαριστημένοι. Θεωρούμε πως με το χρόνο, όταν το κοινό αντιληφθεί πόσο καλά είναι τα μαθήματα από απόσταση, οι ενδιαφερόμενοι θα αυξηθούν θεαματικά.
Πιστεύουμε, επίσης, πως αυτή η τεχνική με τα videos, μετά από πολλά πολλά χρόνια, ίσως και 50, θα επικρατήσει παντού. Ακόμα και στη δημόσια εκπαίδευση. Εδώ βρίσκεται το μέλλον.
Ο ρόλος του καθηγητή θα αλλάξει, ακόμα και σε μαθήματα που γίνονται σε σχολεία.


Θα φέρουμε ένα απλό παράδειγμα.
Υποθέτουμε πως ένας καθηγητής, σε κάποια τάξη κάπου στη χώρα μας, κάνει ένα μάθημα Ιστορίας που αναφέρεται στη Μάχη του Μαραθώνα.
Τι κάνει ο καθηγητής σήμερα; Μιλάει, εξηγεί και περιγράφει γεγονότα και αναλύσεις. Το αποτέλεσμα; Οι μισοί μαθητές «κοιμούνται». Το διδακτικό αποτέλεσμα είναι πολύ κακό.
Αν αυτό το μάθημα γίνει video, τραβώντας τον καθηγητή με camera, δεν υπάρχει κανένα επιπλέον αποτέλεσμα.
Ας δούμε όμως πώς θα αντιμετώπιζε η Euro Logic Studies ένα τέτοιο θέμα.
Θα δημιουργούσαμε ένα ή περισσότερα videos. Θα ξεκινάγαμε, για παράδειγμα, δείχνοντας ένα χάρτη, πού βρίσκονταν οι Πέρσες πριν από τη μάχη και πού οι Ελληνες. Ποια ήταν η κατάσταση των ελληνικών πόλεων. Τι διαδρομή ακολούθησαν οι Πέρσες. Ποιοι συμμετείχαν στη μάχη. Θα δείχναμε διαγράμματα, με την εξέλιξη της μάχης, τις τεχνικές που ακολουθήθηκαν. Αν είχαμε αρκετά χρήματα, θα βάζαμε κομπάρσους και θα κάναμε αναπαράσταση της μάχης κ.λπ.
Μπορούν να φτιαχτούν ωραίες ταινίες. Αυτό κοστίζει ακριβά, θέλει τεράστια προετοιμασία, αλλά το παρακολουθούν όλοι. Έχει τεράστιο διδακτικό αποτέλεσμα.
Παράλληλα, μπορεί να πάει παντού, σε κάθε σχολείο, σε όλα τα σπίτια, στους Έλληνες της Ελλάδας και του εξωτερικού, να πάει μεταγλωττισμένο σε ξένους.
Γι’ αυτούς τους λόγους θα επικρατήσει. Όλα τα μαθήματα μπορούν να γίνουν videos.
Σημειώνουμε, βέβαια, πως εμείς, στην Euro Logic, είμαστε ιδιωτική επιχείρηση και προφανώς δεν υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσουμε μαθήματα Ιστορίας. Αναπτύσσουμε μαθήματα που μπορούμε να πουλήσουμε.
Αυτό αναφέρθηκε μόνο σαν παράδειγμα.


Πηγή: eduadvisor.gr


Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.