Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, MSc in Business Analytics: δημιουργία στελεχών εφοδιασμένων με τεχνικές και διοικητικές ικανότητες υψηλού επιπέδου
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο αναπληρωτής καθηγητής Δαμιανός Χατζηαντωνίου, διευθυντής του MSc in Business Analytics (Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιχειρηματική Αναλυτική)
Αξιότιμε κύριε Χατζηαντωνίου, σε τι συνίστανται οι στόχοι του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών πλήρους και μερικής φοίτησης στην Επιχειρηματική Αναλυτική (MSc in Business Analytics), που προσφέρει το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών;
Όλοι έχουμε ακούσει, λίγο ή πολύ, όρους όπως big data, business analytics, data science. Προσωπικά, πιστεύω ακράδαντα ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι μια επανάσταση που γίνεται αυτή την περίοδο, και οι μελλοντικές οικονομίες θα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην «κατανόηση» των δεδομένων που παράγονται (data driven economies).
Δεν πρόκειται για bubble, και νομίζω ότι σε δέκα χρόνια κάποιος που δε θα γνωρίζει να διαχειριστεί, με κάποιον τρόπο, δεδομένα θα θεωρείται σχεδόν αναλφάβητος. Προσφάτως έχει γίνει κατανοητό ότι τα big data/business analytics projects αποτελούνται από διάφορες φάσεις και δεν πρόκειται απλά για εφαρμογή στατιστικών μοντέλων. Πολλές φορές αυτό καλείται "big data lifecycle" ή "data supply chain". Θα πρέπει να γίνει μια στοχοθέτηση των αναγκών που θα εξυπηρετήσει το συγκεκριμένο project, σε επίπεδο επιχείρησης/οργανισμού. Τα δεδομένα θα πρέπει να εξαχθούν από διαφορετικές πηγές/συστήματα και να μετατραπούν σε δομημένη μορφή, να καθαριστούν, να ενοποιηθούν και να έρθουν στην κατάλληλη μορφή που απαιτεί το μοντέλο ανάλυσης δεδομένων. Αφού εφαρμοστεί το μοντέλο ανάλυσης, θα πρέπει τα αποτελέσματα να οπτικοποιηθούν (visualization), ώστε να γίνουν αντιληπτά από το management.
Ο στόχος του μεταπτυχιακού είναι να δημιουργήσει στελέχη με υψηλού επιπέδου τεχνικές και διοικητικές ικανότητες, που θα μπορούν να αντιλαμβάνονται, να δημιουργούν και να διαχειρίζονται με βέλτιστο τρόπο κάθε φάση του big data lifecycle, end-to-end. Στελέχη τα οποία θα μπορούν να συνδυάζουν βέλτιστα γνώσεις στη διοίκηση επιχειρήσεων, τεχνικές διαχείρισης δεδομένων και αναλυτικά εργαλεία βασισμένα στη στατιστική, στη μηχανική εκμάθηση και επιχειρησιακή έρευνα, με σκοπό τη βέλτιστη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
Ποια είναι, σε γενικές γραμμές, η δομή και η φιλοσοφία του εν λόγω μεταπτυχιακού προγράμματος;
Το πρόγραμμα σπουδών συνδυάζει και εξισορροπεί με τον καλύτερο τρόπο θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, ενώ μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην έκθεση των φοιτητών σε καθετοποιημένες εφαρμογές business analytics. Αυτές οι εφαρμογές αφορούν το marketing, τις τηλεπικοινωνίες, τον τομέα της υγείας, την ενέργεια, τη δημόσια διοίκηση κ.ά. Περίπου 50% του μεταπτυχιακού αφορά μαθήματα σε τέσσερις θεματικές ενότητες: business, data management, statistics και machine learning και optimization. Ένα 25% αφορά συστήματα και εργαλεία απαραίτητα σε big data projects. Τέλος, άλλο ένα 25% αφορά ειδικά θέματα και μελέτες περιπτώσεων.
Σε ποιους απευθύνεται το MSc in Business Analytics του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και ποια είναι η χρονική διάρκεια του κύκλου σπουδών πλήρους αλλά και μερικής φοίτησης; Σε ποια γλώσσα πραγματοποιούνται τα μαθήματα του μεταπτυχιακού προγράμματος;
Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι των Σχολών Οικονομικών Επιστημών, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τμημάτων Πληροφορικής, Θετικών Επιστημών και Πολυτεχνικών Επιστημών της ημεδαπής και ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής, πτυχιούχοι άλλων Πανεπιστημιακών Τμημάτων, πτυχιούχοι Α.Σ.Ε.Ι και Τμημάτων Τ.Ε.Ι. συναφούς γνωστικού αντικειμένου.
Η διάρκεια του MSc in Business Analytics part time είναι δύο έτη, χωρισμένα σε δύο εξάμηνα (semesters), ακολουθούμενα από μία μεταπτυχιακή εργασία που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ή του επόμενου χειμερινού εξαμήνου.
Η διάρκεια του MSc in Business Analytics full time είναι ένα έτος, χωρισμένο σε δύο εξάμηνα (semesters), ακολουθούμενα από μία μεταπτυχιακή εργασία που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ή του επόμενου χειμερινού εξαμήνου.
Τα μαθήματα πραγματοποιούνται στην αγγλική γλώσσα.
Ποια είναι τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη στη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων; Ποιες είναι οι καταληκτικές ημερομηνίες για την υποβολή αιτήσεων από τους υποψηφίους για φοίτηση στον κύκλο σπουδών του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016;
Τα κριτήρια επιλογής θα βασίζονται στα εξής:
• Βαθμός πτυχίου (ελληνικού ή ισότιμου της αλλοδαπής)
• Δύο συστατικές επιστολές, μία τουλάχιστον από πανεπιστημιακό
• Αποδεδειγμένη άριστη γνώση αγγλικών (π.χ., TOEFL, Proficiency ή ισότιμος τίτλος) ή σπουδές σε αγγλόφωνο πανεπιστήμιο του εξωτερικού
• GRE/GMAT (προαιρετικά)
• Εργασιακή εμπειρία επιθυμητή (για το part time)
• Τεχνικές γνώσεις και εμπειρία (για το full time)
• Προσωπική συνέντευξη
H περίοδος υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών μερικής φοίτησης στην «Επιχειρηματική Αναλυτική» (MSc in Business Analytics) έχει ξεκινήσει και θα διαρκέσει μέχρι τις 19/6/2015 για το full time και μέχρι τις 3/7/2015 για το part time.
Σε ό,τι αφορά το κόστος του μεταπτυχιακού προγράμματος, υφίσταται η δυνατότητα χορήγησης οικονομικής βοήθειας σε συγκεκριμένους σπουδαστές από πλευράς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών;
Ναι, υπάρχει αυτή η δυνατότητα, η οποία βασίζεται κατά κύριο λόγο στις επιδόσεις τους (merit-based).
Ποια είναι η άποψη που έχετε σχηματίσει ως διευθυντής του MSc in Business Analytics σε ό,τι αφορά τη συμβολή του εν λόγω προγράμματος στην επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων σας;
Αν και είναι νωρίς να μιλήσουμε γι’ αυτό, καθώς η πρώτη σειρά ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες, θα έλεγα ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον εταιρειών και οργανισμών για τους συμμετέχοντες στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Λαμβάνουμε πολύ συχνά αγγελίες για θέσεις εργασίας στους τομείς ανάλυσης δεδομένων, και ήδη συμμετέχοντες έχουν βρει εργασία ή έχουν μεταπηδήσει σε άλλες θέσεις, συναφείς με business analytics.
Ποιες είναι οι προσωπικές αντιλήψεις σας αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας και την αποστολή ενός σύγχρονου φορέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;
Ο κόσμος αλλάζει καθημερινά με εξαιρετικά γοργούς ρυθμούς. Η τεχνολογία είναι η κινητήριος δύναμη καταιγιστικών, αποδιοργανωτικών (disruptive) εξελίξεων σε όλους τους τομείς της καθημερινής μας δραστηριότητας: υγεία, παιδεία, ενέργεια, μεταφορές, χρηματοοικονομικά και αλλού. Συνεπώς, η προσήλωση στην αριστεία, η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα, η κινητικότητα, η εφαρμογή της αξιοκρατίας σε κάθε βήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι απαραίτητα συστατικά ενός σύγχρονου φορέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πρέπει να υπάρχει στενή διασύνδεση με την αγορά και τη βιομηχανία, ώστε αφενός μεν να υπάρχει απορρόφηση των αποφοίτων, αφετέρου δε να αναγνωρίζονται (και να χρηματοδοτούνται) ερευνητικές και επιχειρηματικές ιδέες. Σε οποιοδήποτε πετυχημένο οικοσύστημα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας τα πανεπιστήμια είναι ο ένας από τους τρεις βασικούς πυλώνες ανάπτυξης (οι άλλοι δύο είναι η χρηματοδότηση και το θεσμικό πλαίσιο). Αποστολή του πανεπιστημίου είναι να συμβάλλει, όσο είναι δυνατόν, στη δημιουργία πολιτών που θα αισθάνονται χαρούμενοι με αυτό που κάνουν και θα είναι υπεύθυνοι και χρήσιμοι στο επαγγελματικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis