Εκπαιδευτήρια Διαμαντόπουλου: εκπαίδευση που καλλιεργεί τη σκέψη και οδηγεί στην αυτονομία και την αυτενέργεια
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος, διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου των Εκπαιδευτηρίων Διαμαντόπουλου
Αξιότιμε κύριε Διαμαντόπουλε, ποια είναι τα σημεία εκείνα στα οποία θα μπορούσε να συμπυκνωθεί η φιλοσοφία της σύγχρονης σχολικής μονάδας που ακούει στο όνομα Εκπαιδευτήρια Διαμαντόπουλου;
Τα Εκπαιδευτήριά μας θέτουν στο κέντρο της φιλοσοφικής τους αναζήτησης τον τύπο τού homo universalis. Για μας ο αυριανός πολίτης θα πρέπει να εκπαιδευθεί, ώστε να μπορεί μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον να κινείται με σιγουριά και να προβάλλει το εθνικό πολιτιστικό πρότυπο.
Αν δε συνειδητοποιήσουμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν μέσα από το «σύγχρονο» διεθνοποιημένο modus vivendi, θα αφελληνιστούμε.
«Ό,τι είναι η γλυπτική για έναν όγκο μαρμάρου, είναι η παιδεία για τον άνθρωπο». Το απόφθεγμα αυτό, που διατυπώθηκε πριν από αρκετούς αιώνες, προβάλλεται ως μότο στο διαδικτυακό τόπο του σχολείου σας. Πιστεύετε ότι στη σημερινή εποχή, των συνεχών ανακατατάξεων και των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, ο ρόλος της εκπαίδευσης και, γενικότερα, της παιδείας παραμένει εξίσου καθοριστικός;
Η παιδεία είναι μια διαχρονική έννοια, και επομένως η εκπαίδευση αποτελεί τη δικλείδα ασφαλείας για την επίτευξή της. Οι εξελίξεις και οι ραγδαίες ανακατατάξεις καθιστούν επιβεβλημένη, όσο ποτέ άλλοτε, την ουμανιστική παιδεία. Ο νέος στο χώρο μας εκπαιδεύεται να αυτενεργεί, να προγραμματίζει, να σκέφτεται και να δημιουργεί με αυτονομία.
Μαθαίνει να σέβεται τις απόψεις των άλλων και να επιδιώκει με το διάλογο και την πειθώ να προβάλλει τις θέσεις του. Η εκπαίδευση στοχεύει στο να δώσει όραμα και φιλοδοξεί να καλλιεργήσει τον πλουραλισμό.
Με ποιους τρόπους επιχειρούν τα Εκπαιδευτήρια Διαμαντόπουλου να εξασφαλίσουν τη συνεργασία και τη συνεννόηση οικογένειας και σχολείου, που εύλογα θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ για τη δημιουργία μαθητών και μαθητριών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα;
Η οικογένεια αποτελεί για μας τον πυλώνα προόδου και εξέλιξης των μαθητών μας. Ωστόσο, επειδή οι απόψεις των γονιών συχνά είναι διιστάμενες, επιχειρούμε, μέσα από σεμινάρια και συζητήσεις με ειδικούς παιδαγωγούς, να λειάνουμε τις αντιθέσεις και να σφυρηλατήσουμε μια αντικειμενική θεώρηση, που δε θα προσκρούει σε αγκυλώσεις και αναχρονισμούς.
Πώς προσεγγίζουν τα Εκπαιδευτήρια Διαμαντόπουλου το θέμα της χρήσης και της αξιοποίησης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Οι τεχνολογίες για μας αποτελούν ένα απαραίτητο εργαλείο ολοκλήρωσης και εμπέδωσης της καθημερινής διδασκαλίας και συνεπικουρούν στην αυτενέργεια των μαθητών μας.
Από το νηπιαγωγείο ξεκινά η αναζήτηση της πληροφορίας, και ο μαθητής μαθαίνει να διακρίνει το αναγκαίο από το περιττό.
Εφαρμόζοντας το πρόγραμμα Technokids, το παιδί διδάσκεται το αύριο… σήμερα!
Παρά τις καλοπροαίρετες προθέσεις και τις κατά καιρούς φιλότιμες προσπάθειες των υπευθύνων, η ελληνική εκπαίδευση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα σε όλες τις βαθμίδες της. Ως ένας καλός γνώστης της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεωρείτε ότι είναι δυνατόν να αναβαθμιστεί στο ορατό μέλλον το εκπαιδευτικό μας σύστημα; Αν ναι, πώς θα μπορούσε να επιτευχθεί κάτι τέτοιο;
Η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί για όλους μας το ζητούμενο. Σίγουρα υπήρξαν και υπάρχουν φιλότιμες προσπάθειες, αλλά οι αλλαγές πρέπει να στοχεύουν στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Επιβάλλεται να σταθμίσουμε το είδος του αυριανού πολίτη και σε αυτό να συντονίσουμε τις δράσεις μας. Δεν αρκεί να πειραματιζόμαστε με μεταρρυθμίσεις εισαγόμενες και αμφιβόλου χρησιμότητας, αλλά να συμφωνήσουμε στα ουσιώδη στοιχεία της παιδείας μας.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis