WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Συνεντεύξεις

Εκπαιδευτήρια «Ελληνοαγγλική Αγωγή»: ένα οικογενειακό σχολείο με διδακτική αποτελεσματικότητα και παιδαγωγική ευαισθησία

KakadiarisΤη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Χριστόδουλος Κακαδιάρης, διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων της Ελληνοαγγλικής Αγωγής


Αξιότιμε κύριε Κακαδιάρη, θα θέλαμε, κατ’ αρχάς, να σας ζητήσουμε να αναφερθείτε εν συντομία στην ιστορική διαδρομή του σχολικού οργανισμού που ιδρύθηκε από την οικογένειά σας το 1970.

Τo 1970 ένας νέος εκπαιδευτικός με δημιουργικότητα και θέληση αποφάσισε να επιχειρήσει με τη δική του προσέγγιση στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, δημιουργώντας ένα ιδιωτικό σχολείο στο οποίο θα μπορούσε να εφαρμόσει το όραμά του για την παιδεία του τόπου του. Ιδρύει το «Λύκειον Κακαδιάρη», το οποίο το 1980 μετονομάζεται σε «Σύγχρονη Αγωγή» και συνεχίζει με την ίδια θέρμη το εκπαιδευτικό του λειτούργημα.

Συνοδοιπόρος σε αυτήν την πορεία, με ένα πνεύμα δυναμικής νεωτερικότητας, γίνεται η σύζυγός του, δασκάλα και εκείνη, Ντόλυ Κακαδιάρη.


Η πορεία έμελλε να είναι μόνο ανοδική, αν και δύσκολη για την ίδια, αφού το 1989 αναλαμβάνει πλέον μόνη της να συνεχίσει το έργο του συζύγου της, που φεύγει από τη ζωή. Μέσα από την αγάπη της για τα παιδιά, την πίστη στη μαθητοκεντρική διδασκαλία, αγγίζει όλο και περισσότερες οικογένειες που εμπιστεύονται τη μόρφωση των παιδιών τους στο σχολείο.

Το σχολείο «μεγαλώνει» και το 1999 θα λειτουργήσει σε νέες σύγχρονες και μεγαλύτερες κτιριακές εγκαταστάσεις, στο Μαρούσι.


Το σχολείο αυτό υπήρξε για εμένα, το σημερινό συνεχιστή αυτού του οράματος, ένα δεύτερο σπίτι. Μεγάλωσα και γαλουχήθηκα κοντά του, διαμόρφωσα τις εκπαιδευτικές μου αξίες μέσα σε αυτό και ολοκληρώθηκα ως δάσκαλος.

Το 2002 αναλαμβάνω τη διεύθυνση του σχολείου, με σκοπό να συνεχίσω το έργο των γονιών μου και να επιτύχω ένα γόνιμο συγκερασμό ενός επιτυχημένου παρελθόντος με τις επιταγές της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε, θεωρώ ότι το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που πρέπει συνεχώς να εξελίσσεται χωρίς να χάνει την ταυτότητά του.


Έτσι, το σχολείο μετονομάζεται σε «Ελληνοαγγλική Αγωγή» και ξεκινά μια στροφή της εκπαιδευτικής προσέγγισης προς το αγγλοσαξωνικό εκπαιδευτικό πρότυπο.


Σε τι θα μπορούσε να συνοψιστεί το όραμα και η φιλοσοφία των υπευθύνων της «Ελληνοαγγλικής Αγωγής» σήμερα, ύστερα από σαράντα πέντε χρόνια δημιουργικής προσφοράς της οικογένειάς σας στα εκπαιδευτικά πράγματα της χώρας μας;

Ουσιαστικά το όραμα όλα αυτά τα χρόνια παραμένει το ίδιο. Ένα οικογενειακό σχολείο με πρώτιστο μέλημά του να προσφέρει στο μαθητή όλα εκείνα τα εφόδια που θα τον διαμορφώσουν σε έναν ευαισθητοποιημένο και ενεργό πολίτη τού αύριο, με γνώσεις, κρίση, ενσυναίσθηση. Με διδακτική αποτελεσματικότητα, παιδαγωγική ευαισθησία, μέσα σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον, αναπτύσσουμε στο μέγιστο τις δυνατότητες κάθε μαθητή, φροντίζοντας παράλληλα για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης κάθε παιδιού.


Η «Ελληνοαγγλική Αγωγή» είναι ένας σχολικός οργανισμός που ειδικεύεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πόσο σημαντική θεωρείτε για τη μετέπειτα πορεία των μαθητών την παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό και γιατί;

Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί το θεμέλιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όσο πιο ισχυρές βάσεις δημιουργήσεις τόσο πιο δυνατά είναι τα αποτελέσματά σου. «Η θέα από το ρετιρέ πάντοτε σε αποζημιώνει».


Στα χρόνια του νηπιαγωγείου και του δημοτικού αναπτύσσονται μια σειρά δεξιοτήτων που αφορούν την προσωπικότητα του παιδιού. Στα πρώτα χρόνια του παιδιού στο σχολείο πρέπει να προσπαθήσεις να κερδίσεις το συναίσθημα και την αφοσίωσή του. Πρέπει να πείσεις, να αποδείξεις στο μαθητή τη χρησιμότητα των γνώσεων που θα αποκτήσει για την καθημερινότητά του και για τη μετέπειτα σχολική ζωή του. Πρέπει να εντάξεις το μαθητή σε ένα ρυθμό μελέτης και σε ένα πλαίσιο εργασίας, τα οποία θα τον ακολουθήσουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα τον βοηθήσουν να υλοποιήσει τα όνειρά του. Οι στατιστικές μελέτες δείχνουν, άλλωστε, ότι το παιδί που «μισεί» το δημοτικό σχολείο σε καμία περίπτωση στο γυμνάσιο δεν θα αλλάξει το συναίσθημά του, κι όπως αντιλαμβάνεστε, όταν δεν αγαπάς την καθημερινότητά σου, αυτή μετατρέπεται σε τροχοπέδη τόσο της εξελικτικής σου πορείας όσο και της δυναμικής ενός θετικού αποτελέσματος.


Πώς αξιοποιούν οι υπεύθυνοι του σχολείου τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Ζούμε σε μια εποχή που τα πάντα γύρω μας αλλάζουν. Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό έχει να κάνει με τον αυξανόμενο ρυθμό της τεχνολογίας, τις νέες εφευρέσεις, τις νέες επινοήσεις, οι οποίες έχουν πια καταξιωμένη θέση στο χώρο της εκπαίδευσης. Με συντονιστή τον εκπαιδευτικό και συλλειτουργούς τους μαθητές η μαθησιακή διαδικασία γίνεται ενεργητική μέσα από την ανακάλυψη και όχι παθητική. Οι μαθητές μέσα από τις νέες τεχνολογίες αποκτούν ενδιαφέρον για το αντικείμενο που ανακαλύπτεται κάθε φορά, δε βαριούνται, με συνέπεια να αυξάνεται στο ζενίθ η αποδοτικότητά τους. Ερευνούν το οτιδήποτε θέλουν μέσα από μια πληθώρα πηγών και μέσων (ψηφιακά μουσεία, ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες) σε διάφορες γλώσσες και δεν περιορίζονται σε στενά όρια βιβλιοθηκών σε τοπικό επίπεδο. Παρέχεται ευχέρεια στη χρήση εργαλείων δημιουργικής έκφρασης και διαπλοκής του γραπτού, προφορικού και «πολυμεσικού» λόγου. Προσεγγίζεται η μάθηση σφαιρικά, διεπιστημονικά, διαθεματικά, και αμβλύνεται η τεχνητή κατάτμηση της γνώσης από τα παραδοσιακά αναλυτικά προγράμματα.


Με ποιον τρόπο διδάσκεται η αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό της «Ελληνοαγγλικής Αγωγής»;

Όπως σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα, έτσι και στο μάθημα των Αγγλικών δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στον παράγοντα μαθητή και στην οντότητα παιδί. Οι μαθητές μας έρχονται σε πρώτη επαφή με την αγγλική γλώσσα στο προνήπιο. Στις πρώτες αυτές τάξεις διδάσκονται οι βασικές αρχές της επικοινωνίας στα αγγλικά μέσα από σύντομους διαλόγους, παιχνίδια και τραγούδια. Οι νέες τεχνολογίες έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες των μικρών μας μαθητών, κάνοντας την εκμάθηση να μοιάζει περισσότερο με παιχνίδι παρά με μάθημα με τη χρήση των διαδραστικών πινάκων.


Στην α΄, β΄ και γ΄ τάξη του δημοτικού τα παιδιά εξοικειώνονται πια με την ανάγνωση, τη γραφή και την παραγωγή προφορικού λόγου, με έμφαση στο επικοινωνιακό κομμάτι. Κι εδώ εφαρμόζονται οι ίδιες τεχνικές διδασκαλίας σε ό,τι αφορά τη χρήση των διαδραστικών πινάκων. Το μάθημα σε αυτό το στάδιο γίνεται σε καθημερινή βάση, 5 διδακτικές ώρες την εβδομάδα.


Στις επόμενες τρεις τάξεις, και φθάνοντας τελικά στην τελευταία τάξη του δημοτικού, ολοκληρώνεται και η τάξη της C’ Senior. Σε αυτές τις τελευταίες τάξεις το πρόγραμμα είναι δομημένο έτσι, ώστε να καταλαμβάνει 6 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Οι έμπειροι καθηγητές της αγγλικής γλώσσας φροντίζουν έτσι ώστε οι μαθητές, φεύγοντας από το σχολείο μας, να είναι σε θέση να επικοινωνούν με ευχέρεια στα αγγλικά και να έχουν αποκτήσει μια άριστη γνώση της γλώσσας, τόσο στο προφορικό όσο και στο γραπτό κομμάτι. Αυτό επιτυγχάνεται με την καθημερινή τριβή, τις καθημερινές γραπτές και προφορικές ασκήσεις, πάντα με τη χρήση όλων των μέσων που απαιτούνται προς το σκοπό αυτόν.


Στο τέλος της κάθε σχολικής χρονιάς υπάρχει η δυνατότητα γραπτών και προφορικών εξετάσεων σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο (Young Learners και KET/PET) στο σχολείο μας, το οποίο λειτουργεί και ως εξεταστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή. Αυτές οι εξετάσεις πιστοποιούν το γνωστικό επίπεδο της εκάστοτε τάξης, φθάνοντας μέχρι και το επίπεδο Β1 – επίπεδο που θεωρείται ιδιαίτερα υψηλό για ένα παιδί αυτής της ηλικίας. Επιπλέον, οι μαθητές μας, σε συνεργασία με τους δασκάλους των τμημάτων και τους καθηγητές τους, ανεβάζουν θεατρικά έργα στην αγγλική γλώσσα, γεγονός που τους δίνει μια διαφορετική επικοινωνιακή και βιωματική προσέγγιση της γλώσσας, χαρίζοντάς τους τη μοναδική εμπειρία να εκφραστούν μέσα από τα Αγγλικά.


Πώς προσεγγίζουν οι υπεύθυνοι της «Ελληνοαγγλικής Αγωγής» το ζήτημα της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας;

Μια μικρή μαθητική σχολική μονάδα εκ των πραγμάτων μπορεί να είναι κοντά στην οικογένεια και στο μαθητή. Όπως αντιλαμβάνεστε, είναι τελείως διαφορετική η διαχείριση 200 ή 300 οικογενειών από 1.000 ή 2.000 οικογένειες. Στο οικογενειακό σχολείο όλοι γνωρίζονται με όλους. Ο Γιωργάκης του Α1, για παράδειγμα, παραμένει ο Γιωργάκης του Α1 και εκτός της αίθουσάς του. Δεν τον γνωρίζει μόνο ο εκπαιδευτικός της τάξης και από εκεί και πέρα το παιδί μετατρέπεται σε έναν αριθμό ανάμεσα στα 3.000 παιδιά του σχολείου. Το ίδιο ισχύει και για την οικογένεια. Υπάρχει συχνή, άμεση και ειλικρινής επικοινωνία όχι μόνο με το δάσκαλο αλλά και με τη διοίκηση του σχολείου. Θέλουμε η οικογένεια να μας αισθάνεται κοντά της στον κάθε προβληματισμό της, στην κάθε απορία της, στο κάθε πρόβλημα που μπορεί να προκύψει κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτή η προσέγγιση δημιουργεί σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης και δυναμώνει στην ψυχή του γονιού το αίσθημα της ασφάλειας για το χώρο και τους ανθρώπους που γαλουχούν, εκπαιδεύουν, αναπτύσσουν το παιδί του. Εμείς τους γονείς τούς θέλουμε μαζί μας, συνεργάτες στην προσπάθειά μας, και όχι απόμακρους και απέναντί μας. Άλλωστε, σχολείο είναι για εμάς: παιδί-εκπαιδευτικοί-οικογένεια.

 

Πηγή: eduadvisor.gr


Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.