WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Συνεντεύξεις

Byron College: βιωματική μάθηση και εξατομικευμένη προσέγγιση σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον

KoutsantoniΤη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε η κυρία Πέννυ Κουτσαντώνη, Managing Director του Byron College


Αξιότιμη κυρία Κουτσαντώνη, ποιο ήταν το όραμα των ιδρυτών του Byron College, που τους ώθησε στη σύσταση του εν λόγω εκπαιδευτικού οργανισμού το 1986;

Πριν από την ίδρυση του Byron College οραματιζόμασταν ένα διαφορετικό σχολείο, όπως τα σχολεία που για χρόνια βλέπαμε να λειτουργούν στο πλαίσιο των ξένων εκπαιδευτικών συστημάτων: ένα σχολείο που τα παιδιά θα ανυπομονούν να πηγαίνουν κάθε πρωί με χαρά κι ενθουσιασμό, μέσα στο οποίο θα νιώθουν ασφαλή, ισότιμα, σεβαστά και μοναδικά.


Θέλαμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που ενθαρρύνει τη διαφορετικότητα και παρέχει στους μαθητές όλα τα ερεθίσματα και την αποδοχή που χρειάζονται για να μπορέσουν να ξεδιπλώσουν τα μοναδικά τους ταλέντα και να αναπτύξουν κριτική σκέψη και αυτονομία.


Ένα σχολείο με μαθητές που γνωρίζουν τι σημαίνει σεβασμός, υπευθυνότητα, ανιδιοτελής προσφορά, ομαδικότητα στην επιδίωξη κοινών στόχων, με τους μεγαλύτερους σε ηλικία μαθητές να στηρίζουν και να ενθαρρύνουν τους πιο μικρούς.


Αυτό ακριβώς το σχολείο φτιάξαμε: ένα διεθνές σχολείο με μαθητές που προέρχονται από 50 και πλέον χώρες του κόσμου και με εκπαιδευτικά αποτελέσματα που κάποιες φορές εκπλήσσουν κι εμάς τους ίδιους.


Από το 2010, με ειδική νομοθετική ρύθμιση, επιτρέπεται η φοίτηση και ελληνόπουλων σε ξένα ιδιωτικά σχολεία, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, χωρίς περιορισμούς. Έτσι καλύπτουμε την ανάγκη και Ελλήνων γονέων για μια ποιοτική, εναλλακτική εκπαίδευση, όπως τη φανταζόμασταν, η οποία περιλαμβάνει τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και κουλτούρας.


Στο διαδικτυακό τόπο του Byron College δίδεται έμφαση στην ανάδειξη των δεξιοτήτων κάθε παιδιού, στην αφύπνιση της δημιουργικότητας και την ενθάρρυνση της ατομικότητας. Περιγράψτε μας συνοπτικά τις μεθόδους με τις οποίες επιτυγχάνονται οι στόχοι αυτοί.

Στόχος του σχολείου μας είναι πράγματι να εμπνέει τη δημιουργικότητα, τη βιωματική μάθηση και να ενθαρρύνει τα μοναδικά ταλέντα και τις δυνατότητες κάθε παιδιού.


Στο Byron College τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν όλα τα πεδία δημιουργικής έκφρασης και να ασχοληθούν με αυτό που στην Ελλάδα λέμε «εξωσχολικές δραστηριότητες» μέσα στο σχολείο τους.


Ωστόσο, η ενθάρρυνση της ατομικότητας και η αφύπνιση της κριτικής σκέψης ως στάση και άποψη, σε όλα τα εκπαιδευτικά αντικείμενα, απαιτεί μια ξεχωριστή φιλοσοφία κι ένα εκπαιδευτικό υπόβαθρο που το Byron College όχι μόνο το διαθέτει αλλά και το καλλιεργεί συστηματικά από την αρχή της λειτουργίας του.


Για παράδειγμα, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τις διακρίσεις σε διεθνείς διοργανώσεις όπως τα COBIS (Council of British International Schools) Awards & Competitions, από τις οποίες οι μαθητές μας έφεραν πίσω στην Αθήνα τα πρώτα βραβεία σε κατηγορίες όπως Ποίηση, Χημεία, Animation, Επιστημονική Έρευνα, παραγωγή καλύτερου επιστημονικού film (Young Scientists Film Awards) κ.ά. Πρόκειται για μια τεράστια μαθητική κοινότητα με περισσότερους από 100.000 μαθητές από όλο τον κόσμο.


Η φιλοσοφία μας για εξατομικευμένη προσέγγιση καθορίζει όλη την εκπαιδευτική διαδικασία. Μιλώντας για συγκεκριμένες εκπαιδευτικές μεθόδους, θα μπορούσαμε ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι εφαρμόζουμε

  • εκπαιδευτική διδασκαλία που αναγνωρίζει και συνδυάζει τη μοναδικότητα κάθε παιδιού με τη δυναμική της ομάδας (Differentiated Learning)
  • συνθήκες που διασφαλίζουν έμπρακτα ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν τις ίδιες δυνατότητες πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία (EAL, SEN, G&T)
  • ένα σύστημα εποπτείας και ποιοτικής αξιολόγησης προόδου που σκιαγραφεί ένα ευρύ, παραμετροποιημένο προφίλ κάθε μαθητή παράλληλα με τη βαθμολογική του απόδοση, βασισμένο σε 5 περιόδους (5 points of Assessment Cycle). Σε κάθε περίοδο ο μαθητής και οι γονείς γίνονται κοινωνοί των επιτευγμάτων και των στόχων για την επόμενη αξιολόγηση.

 

Με ποιον τρόπο διδάσκεται η ελληνική γλώσσα στο Byron College και πώς επιτυγχάνεται η επαφή των μαθητών με τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική παράδοση;

Η ελληνική γλώσσα διδάσκεται σε όλες τις τάξεις. Όσοι δεν γνωρίζουν ελληνικά τα διδάσκονται ως ξένη γλώσσα, ενώ οι μαθητές που τα μιλούν ακολουθούν πολλά από τα στοιχεία του ελληνικού ωρολογίου προγράμματος, τα οποία συνδυάζονται με το βρετανικό εκπαιδευτικό σύστημα.


Η γραπτή και η προφορική έκφραση, η γνωριμία με την ελληνική λογοτεχνία, την ελληνική ιστορία και μυθολογία και την ελληνική παράδοση είναι μερικοί μόνο από τους σχετικούς γνωστικούς τομείς, ενώ όλοι οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την αρχαιοελληνική σκέψη και φιλοσοφία μέσω εκτενών εργασιών σε αρχαίους συγγραφείς και στοχαστές ανάλογα με το επίπεδό τους.


Οι μαθητές εορτάζουν τις εθνικές μας επετείους, και βέβαια το ελληνικό στοιχείο έχει δυναμική παρουσία σε όλες τις καθιερωμένες εκδηλώσεις του σχολείου.


Παράλληλα, θέμα ιδιαίτερης σημασίας για μας είναι η γνωριμία με τον ελληνικό πολιτισμό, που επιτυγχάνεται όχι μόνο θεωρητικά αλλά και εμπειρικά, μέσα από επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, εκθέσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές κ.λπ. και μια διαρκή επαφή με ελληνικά πολιτιστικά και παραδοσιακά δρώμενα, είτε πρόκειται για μια μουσική βραδιά αφιερωμένη στο μεγάλο Έλληνα συνθέτη Μ. Χατζηδάκι είτε για μια παράσταση Καραγκιόζη, που οργανώνονται από τα ίδια τα παιδιά.


Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που απορρέουν από τη φοίτηση ενός ελληνόπουλου σε ένα διεθνές ιδιωτικό σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα ακολουθώντας το βρετανικό εκπαιδευτικό σύστημα;

Καθώς γίνεται ολοένα και πιο αντιληπτό πως οι αυριανοί πολίτες πρέπει να αντιλαμβάνονται την κοινωνία πέρα από τα στενά όρια μια χώρας και ότι ο πιο βασικός ρόλος του σχολείου είναι να τους δώσει τα εφόδια να ανταποκριθούν σε όλες τις καινοφανείς παγκόσμιες προκλήσεις του μέλλοντος, όλοι μιλάμε για την ανάγκη να δημιουργήσουμε τους «παγκόσμιους πολίτες τού αύριο».


Το βασικό ερώτημα που τίθεται δεν είναι «εάν», αλλά «πώς» αυτό επιτυγχάνεται στην πράξη.


Στο προαύλιο του Byron College συνυπάρχουν αρμονικά μαθητές ηλικίας 3-18 ετών από 50 διαφορετικές χώρες του κόσμου (περίπου το 25% αυτών είναι Έλληνες).


Μέχρι να κλείσουν τα 10 χρόνια τους οι περισσότεροι μιλούν ήδη τρεις γλώσσες.


Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι διεθνές, βασισμένο στο βρετανικό πρότυπο, με αδιαμφισβήτητη παγκόσμια αναγνώριση, όπως προκύπτει από τις διεθνείς αξιολογήσεις αλλά και την είσοδο των αποφοίτων στα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου μέσω των Α Levels (αξίζει να σημειωθεί ότι το 98,5% των εισακτέων στα βρετανικά πανεπιστήμια μπαίνουν μέσω των A Levels).


Επιπλέον, οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα και την ευκαιρία να ανταλλάσσουν εμπειρίες και γνώσεις και να συνεργάζονται σε projects με μαθητές άλλων χωρών που φοιτούν σε διεθνή σχολεία.


Όλα τα παραπάνω που χαρακτηρίζουν ένα διεθνές σχολείο προφανώς και δίνουν συγκριτικά πλεονεκτήματα σε ένα ελληνόπουλο.


Το υπέρτατο πλεονέκτημα, ωστόσο, δεν προκύπτει, κατά τη γνώμη μου, από τη διεθνή σύνθεση του σχολείου, αλλά από μια ευρύτερη διεθνή αντίληψη: ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον είναι εξ ορισμού πιο επωφελές στην εκπαίδευση, όπου ο καθένας έχει να προσφέρει κάτι μοναδικό στη σχολική κοινότητα.


Όσα διδάσκει ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και η υιοθέτηση περισσότερων από μιας οπτικής στην προσέγγιση ενός θέματος υπερβαίνουν κατά πολύ όλα όσα εμείς, οι εκπαιδευτικοί, μπορούμε να μεταδώσουμε στα παιδιά μας μέσω της σχολικής «ύλης» ή της όποιας δομημένης εκπαιδευτικής δραστηριότητας.


Τι σημαίνει ποιότητα εκπαίδευσης για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και με ποιον τρόπο πιστοποιείται η υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχεται από το Byron College;

Η ποιότητα εκπαίδευσης ορίζεται σύμφωνα με διεθνή πρότυπα αξιολόγησης του ίδιου του σχολείου, αλλά και τα διεθνή standards ακαδημαϊκής αριστείας τελειόφοιτων και μαθητών όλων των τάξεων.


Για τα διεθνή βρετανικά σχολεία παγκοσμίως υπάρχει ο θεσμοθετημένος φορέας BSO (British School Overseas), που έχει την έγκριση του Βρετανικού Υπουργείου Παιδείας.


Η αξιολόγηση των σχολείων μέσω του BSO αφορά όχι μόνο την ακαδημαϊκή αριστεία των μαθητών αλλά και την ηθική τους καλλιέργεια και τη φροντίδα του σχολείου για θέματα κοινωνικής, πνευματικής και πολιτιστικής διαπαιδαγώγησης, τη δέσμευση της διοίκησης στην ποιότητα και την εξέλιξη, την επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς κ.ά. Άρα μιλάμε για «ποιότητα εκπαίδευσης» με την πιο ευρεία της έννοια.


Γι’ αυτό και στο Byron College είμαστε πολύ υπερήφανοι για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης που μας έγινε από το BSO τον Οκτώβριο του 2014 (η έκθεση συντάσσεται από το BSO και είναι προσβάσιμη σε όλους εδώ https://byroncollege.gr/about-us/bso-inspection-report).


Σε κάθε περίπτωση, αυτό που λέμε στο Byron College είναι ότι η πιο ζωντανή απόδειξη της ποιότητας δουλειάς που γίνεται σε όλες τις τάξεις είναι οι ίδιοι οι μαθητές μας:

Σε όλες τις τάξεις οι μαθητές του Byron College έχουν επίπεδα απόδοσης αντίστοιχα ή σε κάποιες περιπτώσεις και υψηλότερα από τους μέσους όρους των σχολείων της Αγγλίας.


Οι απόφοιτοί μας έχουν εισαχθεί στα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Cambridge, Oxford, LSE, Imperial, McGill, UCL, MIT κ.ά., ενώ το ποσοστό των μαθητών που καταφέρνουν να μπουν στο πανεπιστήμιο της πρώτης επιλογής τους αγγίζει το 100%.


Θα ήθελα να προσθέσω ότι η επιτυχία αυτή έρχεται πολύ ομαλά, καθώς η προετοιμασία για το πανεπιστήμιο ξεκινά από την ηλικία των 14 ετών, και κυρίως χωρίς οι μαθητές να εξαντλούνται σε μια στείρα απομνημόνευση ή στερούμενοι το παιχνίδι, τον ελεύθερο χρόνο ή την ενασχόληση με άλλα ενδιαφέροντά τους.


Στους μαθητές μας εμφυσούμε ήθος, ακεραιότητα και αξίες που τις βλέπουμε να ξεδιπλώνονται στον τρόπο που συναναστρέφονται, που λαμβάνουν πρωτοβουλίες, που προσφέρουν ανιδιοτελώς και παραδειγματικά μέσα και έξω από το σχολείο.


Αυτό είναι για εμάς η καλύτερη ένδειξη της «ποιότητας εκπαίδευσης» και της αγωγής που δίνουμε στα παιδιά του Byron. Η εκπλήρωση των στόχων μας ως ιδρυτών του Byron College προκύπτει από αυτήν ακριβώς την πεποίθηση: ότι συμβάλλουμε θετικά στη διάπλαση των ανθρώπων που θα κάνουν αύριο τον κόσμο μας λίγο καλύτερο.

 

Πηγή: eduadvisor.gr


Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.