Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών: το πρώτο και μόνο μεταπτυχιακό στην Ελλάδα που εξειδικεύεται στην επιστήμη του μάρκετινγκ
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Αξιότιμε κύριε καθηγητά, η πρώτη ερώτησή μας αφορά τα γενικά χαρακτηριστικά του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών: ποιο είναι το αντικείμενο και οι βασικοί στόχοι του Προγράμματος, ποια είναι τα τμήματα φοίτησης αυτού και ποια η απαιτούμενη χρονική διάρκεια για την απονομή μεταπτυχιακών διπλωμάτων ειδίκευσης;
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο και μόνο μεταπτυχιακό στην Ελλάδα που εξειδικεύεται στην επιστήμη του μάρκετινγκ. Στοχεύει στο να εφοδιάσει τα σημερινά και μελλοντικά στελέχη του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα εργαλεία που χρειάζονται στο σύγχρονο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον. Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών προσφέρεται σε τρία τμήματα φοίτησης με διαφορετική χρονική διάρκεια σπουδών. Ειδικότερα, προσφέρονται οι εξής επιλογές φοίτησης στους σπουδαστές μας: α) το τμήμα πλήρους φοίτησης, που διαρκεί τρία διδακτικά εξάμηνα, β) το τμήμα στελεχών μερικής φοίτησης, που διαρκεί πέντε διδακτικά εξάμηνα, και γ) το αγγλόφωνο τμήμα με διεθνή προσανατολισμό (PRIMA), που διαρκεί τρία διδακτικά εξάμηνα. Το τελευταίο εξάμηνο και στα τρία τμήματα αφορά την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας, ενώ προηγούνται μαθήματα κορμού και επιλογής από ένα πραγματικά σύγχρονο και πληρέστατο πρόγραμμα σπουδών.
Ποιος είναι ο συνδετικός κρίκος που ενώνει τις επιστήμες του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας; Για ποιο λόγο θεωρείται ο συνδυασμός των δύο αυτών χώρων απαραίτητη προϋπόθεση για την ανέλιξη των στελεχών σε ανώτατες διοικητικές θέσεις;
Το μάρκετινγκ και η επικοινωνία ασχολούνται με την εξωστρεφή λειτουργία των επιχειρήσεων και ειδικότερα με την προσαρμογή και την επικοινωνία με τις αγορές τους. Όπως είναι γνωστό, για την ανάδειξη ενός στελέχους σε ανώτερες και ανώτατες διοικητικές θέσεις απαιτείται υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς η εποχή που οι εταιρείες ζητούσαν μόνο πείρα και εμπειρικές γνώσεις έχει περάσει. Σήμερα το επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον είναι σύνθετο και ευμετάβλητο, και επομένως απαιτεί σοβαρή ακαδημαϊκή κατάρτιση και αξιόπιστους τίτλους σπουδών.
Σε ποιους απευθύνεται το τμήμα πλήρους φοίτησης του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Ποια είναι τα ξεχωριστά οφέλη που αποκομίζουν όσοι επιλέγουν να σπουδάσουν στο εν λόγω τμήμα φοίτησης;
Το τμήμα Πλήρους Φοίτησης απευθύνεται σε πτυχιούχους χωρίς επαγγελματικές υποχρεώσεις που μπορούν να παρακολουθήσουν ένα απαιτητικό αλλά και εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα σπουδών. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική εμπειρία με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους, συστηματική επαφή με επιχειρήσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικές εκδρομές και πολλά άλλα οφέλη, που μπορεί να δει κανείς στη σελίδα μας: https://www.ment.aueb.gr/default.asp
Σε ποιους απευθύνεται και πού αποσκοπεί το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Μερικής Φοίτησης στο Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία;
Είναι ένα ιδιαίτερα καταξιωμένο στην αγορά μεταπτυχιακό πρόγραμμα στελεχών. Απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων παρέχοντας τη δυνατότητα μερικής φοίτησης και επιτρέπει στα στελέχη να το παρακολουθούν χωρίς να απουσιάζουν από την εργασία τους. Ο συνδυασμός σπουδών και εργασίας προσφέρει στο στέλεχος το μοναδικό πλεονέκτημα της ταυτόχρονης δράσης και προσωπικής ανάπτυξης, αφενός στον εκπαιδευτικό και αφετέρου στον επαγγελματικό τομέα. Αναλυτικά, το τμήμα στελεχών παρουσιάζεται στην αντίστοιχη ιστοσελίδα μας: https://www.executiveme.aueb.gr/
Τι εστί PRIMA PROJECT; Ποια είναι τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμμετέχουν μαζί με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο PRIMA PROJECT;
Πρόκειται για την ανάπτυξη ενός μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στο αντικείμενο του διεθνούς μάρκετινγκ, σε συνεργασία του ΟΠΑ με τα εξής τέσσερα ευρωπαϊκά ιδρύματα: Corvinus University, Radboud University Nijmegen, University of Leicester και University of Minho.
Σε ποιους απευθύνεται το αγγλόφωνο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα PRIMA και τι διαφορετικό προσφέρει σε όσους φιλοδοξούν να έχουν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη καριέρα στο πεδίο του Μάρκετινγκ με Διεθνή Προσανατολισμό;
Το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα PRIMA (Programme in International Marketing) είναι πλήρους φοίτησης και απευθύνεται σε όσους θέλουν να σπουδάσουν Μάρκετινγκ με διεθνή προσανατολισμό στην αγγλική γλώσσα χωρίς να χρειαστεί να φύγουν από την Ελλάδα. Προσφέρει, δηλαδή, μια μοναδική διέξοδο για όσους θέλουν να διευρύνουν τους επαγγελματικούς ορίζοντές τους και να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες απασχόλησης χωρίς σύνορα σε έναν από τους δυναμικότερους κλάδους τού διεθνούς επιχειρείν.
Στο διαδικτυακό τόπο του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών προβάλλεται ως βασική επιδίωξη η λειτουργία του Τμήματος ως κέντρου ακαδημαϊκής αριστείας. Ποια είναι η προσωπική σας άποψη για το ζήτημα της αριστείας, που τόσο πολύ απασχολεί κυβερνώντες και κυβερνωμένους την περίοδο που διανύουμε;
Αριστεία στην ανώτατη εκπαίδευση σημαίνει ότι ένα πανεπιστήμιο ή ένα τμήμα πανεπιστημίου ασκεί τόσο καλά το έργο του, ώστε κατορθώνει να διακρίνεται.
Το διακεκριμένο επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο έχει πολύ σημαντικές θετικές επιδράσεις, που διαχέονται στη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία. Για το λόγο αυτόν, όλες οι προηγμένες χώρες ενθαρρύνουν την αριστεία και έχουν διακεκριμένα ιδρύματα για τα οποία είναι υπερήφανες και από τα οποία αντλούν σημαντικά οφέλη.
Εάν θέλουμε ένα καλύτερο μέλλον για την Ελλάδα, η επένδυση στην παιδεία και η ανάπτυξη κέντρων αριστείας είναι γνωστές και βασικές προϋποθέσεις. Επιδίωξη του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας είναι να λειτουργεί ως κέντρο αριστείας. Το ακαδημαϊκό προσωπικό μας έχει διεθνή καταξίωση, η οποία αποτυπώνεται στις δημοσιεύσεις του στα πλέον έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια. Το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας υποστηρίζει τις επιχειρήσεις της χώρας και την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, και προσπαθεί να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εξελίξεις και στις απαιτήσεις της οικονομίας για εξειδικευμένα στελέχη με υψηλού επιπέδου επιστημονική κατάρτιση.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis