Εκπαιδευτήρια Κωστέα - Γείτονα: περιβάλλον ακαδημαϊκής αριστείας, έμπνευσης και καλλιέργειας ήθους, δεξιοτήτων και ταλέντων
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε η κυρία Ζωή Γείτονα, διευθύντρια Γυμνασίου, IB Diploma Programme Coordinator και αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα - Γείτονα
Αξιότιμη κυρία Γείτονα, δεδομένης της οικονομικής αβεβαιότητας της εποχής μας, ποιοι είναι οι ουσιαστικοί λόγοι που θα ωθήσουν ένα γονέα να εγγράψει το παιδί του στα «Εκπαιδευτήρια Κωστέα - Γείτονα»;
Η μοναδική ουσιαστική επένδυση που μπορεί να κάνει ένας γονιός για το παιδί του είναι η εκπαίδευσή του. Οτιδήποτε άλλο μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας υπόκειται και συμβιβάζεται από τις εκάστοτε συνθήκες. Στόχος του σχολείου μας είναι να εξασφαλίζουμε στους μαθητές μας ένα περιβάλλον ακαδημαϊκής αριστείας, έμπνευσης και καλλιέργειας ήθους, δεξιοτήτων και ταλέντων, απαραίτητα εφόδια για την επιτυχή πορεία τους στην ακαδημαϊκή, επαγγελματική και προσωπική τους ζωή.
Τα «Εκπαιδευτήρια Κωστέα - Γείτονα» είναι ένα από τα πρώτα σχολεία στην Ελλάδα που έφεραν τα διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα του Οργανισμού του International Baccalaureate (IB), και αυτή τη στιγμή είμαστε το μόνο σχολείο που έχει την πιστοποίηση για τα προγράμματα του IB σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Ως IB World School προσεγγίζουμε εξατομικευμένα την εκπαίδευση κάθε μαθητή, από τον παιδικό σταθμό μέχρι την προετοιμασία του για τα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, με ιδιαίτερη ευαισθησία στην ανάπτυξη των ταλέντων και ικανοτήτων του. Η ανάδειξή μας ως ενός από τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας προκύπτει ακριβώς από αυτού του είδους την προσωπική επαφή και συνεργασία με τους μαθητές μας και την οικογένεια.
Η επιτυχία των ΕΚΓ προκύπτει από το άθροισμα των πολλών προσωπικών ιστοριών των παιδιών μας, που διακρίνονται όχι μόνο για την επαγγελματική τους ευμάρεια αλλά κυρίως για το ήθος τους.
Και ναι, ακόμη και σε καιρούς λιτότητας, αυτό είναι ένα μέλλον στο οποίο αξίζει να επενδύσει κανείς.
Αναφέρατε το International Baccalaureate, προγράμματα του οποίου εφαρμόζουν όλο και περισσότερα σχολεία στη χώρα μας. Τι είναι ακριβώς το ΙΒ και τι είναι αυτό που κάνει το ΙΒ των «Εκπαιδευτηρίων Κωστέα - Γείτονα» ξεχωριστό;
Τα προγράμματα του International Baccalaureate έχουν στόχο την κατανόηση της γνώσης μέσα από βιωματική και διαφοροποιημένη προσέγγιση της διδασκαλίας και μάθησης. Επιπλέον, κύριος στόχος είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η διερεύνηση των ταλέντων του κάθε μαθητή. Οι μαθητές των προγραμμάτων ΙΒ, πέραν των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν, αντιλαμβάνονται τη θέση τους σε μια διεθνοποιημένη κοινωνία και διευρύνουν το σύστημα αξιών τους.
Ως προς τις διαφορές εφαρμογής των IB, καταρχήν θα πρέπει να ξεχωρίσουμε τα σχολεία που έχουν αποκτήσει πιστοποίηση για ένα πρόγραμμα (π.χ., IB Diploma Programme) από τα σχολεία που εφαρμόζουν τα προγράμματα του ΙΒ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η συνέχεια μεταξύ των βαθμίδων που διασφαλίζει το ΙΒ Continuum δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές μας να έχουν τα πλεονεκτήματα ενός παγκοσμίως αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού προγράμματος από την ηλικία των 3 ετών μέχρι και την αποφοίτησή τους, αλλά και να μεγαλώνουν μέσα σε ένα περιβάλλον όπου όλοι –μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί– μοιράζονται το ίδιο όραμα και την ίδια φιλοσοφία.
Ποια πιστεύετε ότι είναι τα σημαντικότερα κριτήρια για ένα γονέα σε ό,τι αφορά την αναζήτηση σχολείου για το παιδί του;
Κάποια κριτήρια σίγουρα θα πρέπει να διαφέρουν ανά οικογένεια. Γιατί κάθε οικογένεια σκέφτεται διαφορετικά και κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Σίγουρα, όμως, θα ξεχώριζα κάποια κριτήρια ανεξαρτήτως παιδιού ή οικογένειας:
Το όραμα του σχολείου. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο και να το μοιράζεται όλη η κοινότητά του (εργαζόμενοι, γονείς, μαθητές). Μη θεωρείτε δεδομένο ότι όλα τα σχολεία έχουν ξεκάθαρο όραμα και συγκεκριμένη στοχοθεσία.
Η ευελιξία στη δημιουργία ατομικών προγραμμάτων σπουδών, ειδικότερα για τους μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας, αποτελεί απόδειξη της εξατομικευμένης προσέγγισης του κάθε μαθητή και της κάθε οικογένειας. Και φυσικά παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή πορεία του κάθε μαθητή.
Το προφίλ των εκπαιδευτικών του σχολείου. Πάνω από κάθε θεωρία και πρόγραμμα στην εκπαίδευση, οι άνθρωποι είναι που κάνουν τη διαφορά. Επιπλέον, πόσο ψηλά στις προτεραιότητες του σχολείου είναι η επαγγελματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του.
Η εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του σχολείου, των εκπαιδευτικών και γενικότερα οι συνεργασίες με φορείς και οργανισμούς που ενδυναμώνουν την παρουσία και το προφίλ του σχολείου σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Η συστηματική παρακολούθηση των εξελίξεων στο χώρο της εκπαίδευσης παγκοσμίως, ιδανικά μέσα από συνεργασίες με φορείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Μπορείτε να μας περιγράψετε μερικές σημαντικές διαφορές του εκπαιδευτικού σας συστήματος σε σχέση με ένα τυπικό ελληνικό σχολείο;
Τα ΕΚΓ έχουν στόχο να προσφέρουν στους μαθητές πολλαπλές επιλογές στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής τους πορείας, δίνοντάς τους πολλά διαφορετικά ερεθίσματα και συνδέοντας την εμπειρία της τάξης με την πραγματικότητα της σύγχρονης ζωής.
Τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα συνοδεύονται από ομίλους πολλαπλών ενδιαφερόντων, συμμετοχές σε διεθνή συνέδρια και διαγωνισμούς, δραστηριότητες και προγράμματα κοινωνικής προσφοράς σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, εξατομικευμένα προγράμματα για μαθητές που συνδυάζουν υψηλές ακαδημαϊκές προσδοκίες σε συνδυασμό με υψηλές αθλητικές επιδόσεις, όπως το Elite Athlete Programme κ.ά.
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του σχολείου μας είναι η δυναμική του και ο πρωτοποριακός χαρακτήρας του. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις σε όλους τους τομείς και εμπλουτίζουμε συνεχώς τα προγράμματά μας. Για παράδειγμα, τη φετινή σχολική χρονιά ιδρύσαμε την πρώτη Ακαδημία STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) σε ελληνικό σχολείο, που έχει στόχο την προώθηση της διερευνητικής μάθησης και της φιλοσοφίας “learning by doing”, την οριζόντια χρήση της τεχνολογίας, τη σύνδεση αλλά και την άμεση παρακολούθηση των εξελίξεων των κλάδων των επιστημών, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών. Οι μαθητές μας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες συμμετέχουν σε δραστηριότητες όπως το Coding (προγραμματισμός), η Ρομποτική, το Design και το 3D Printing.
Η Ακαδημία STEM, έτσι όπως εντάσσεται συστηματικά όλο και περισσότερο στην καθημερινότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας, αποτελεί άλλη μια πρωτοπορία του εκπαιδευτικού μας οργανισμού.
Ολοκληρώνοντας τα ερωτήματά μας, θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να μοιραστείτε μαζί μας μερικά από τα σημαντικότερα success stories του σχολείου σας.
Όπως προανέφερα, η επιτυχία είναι μια σχετική έννοια, και για εμάς, στα «Εκπαιδευτήρια Κωστέα - Γείτονα», ουσιαστική επιτυχία είναι όταν κάθε μαθητής και μαθήτριά μας πετυχαίνει τους στόχους που έχει θέσει ο ίδιος ή η ίδια, και αυτό είναι κάτι που το βιώνουμε σχεδόν σε καθημερινή βάση.
Παρ’ όλα αυτά, μας γεμίζει υπερηφάνεια το γεγονός ότι μαθητές μας εισάγονται σε διακεκριμένα πανεπιστήμια στην Ελλάδα και τον κόσμο (ΕΜΠ, Ιατρική Σχολή, Νομική Σχολή, Harvard University, Yale University, Princeton University, Stanford University, Brown University, University of Oxford, UCL, LSE, Imperial College, Bocconi University) και κατακτούν διεθνείς διακρίσεις όπως:
• Φιναλίστ παγκόσμιου διαγωνισμού Google Science Fair 2013
• Κeynote Speakers TEDx Athens 2012 & 2013
• Πανευρωπαϊκό Βραβείο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Διαγωνισμού Εικονικής Επιχείρησης, Young Enterprise Europe
• Πανευρωπαϊκό Βραβείο Μηχανικής (Volkswagen Slovakia Special Prize 2012)
• Βραβείο UNICEF για τη συμβολή στη βελτίωση της ζωής των ατόμων με αναπηρία με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού 2013
• Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στις εγκαταστάσεις της NASA στο Huntsville, Alabama 2012
• Χάλκινο μετάλλιο στην 6η Διεθνή Ολυμπιάδα Αστρονομίας - Αστροφυσικής στο Ρίο της Βραζιλίας, 2012
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis