Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς: εκπαίδευση και κατάρτιση υψηλού επιπέδου, με στόχο την καλύτερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Άγγελος Αντζουλάτος, καθηγητής του Τμήματος και επιστημονικός υπεύθυνος του Προγράμματος.
Αξιότιμε κύριε καθηγητά, θα θέλαμε να σας ζητήσουμε, κατ’ αρχάς, να αναφερθείτε εν συντομία αφενός στις Θεματικές Ενότητες του Προγράμματος Διά Βίου Μάθησης και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και αφετέρου στους τρόπους με τους οποίους είναι δυνατή η παρακολούθηση των εκπαιδευτικών ενοτήτων του εν λόγω Προγράμματος.
Το Πρόγραμμα (https://elearning.xrh.unipi.gr/) είναι σχεδιασμένο να καλύψει πλήρως τις σημερινές αυξημένες πρακτικές απαιτήσεις του χώρου της Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Επιστήμης, καθώς και συναφή θέματα που σχετίζονται με τη Στρατηγική των Επιχειρήσεων και τη Χρηματοοικονομική Λογιστική αναλύοντας ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών και χρηματοοικονομικών λειτουργιών του οικονομικού συστήματος.
Επιπλέον, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της αγοράς, προσφέρει εκπαιδευτικά αντικείμενα στους τομείς Διοίκησης και Χρηματοδότησης Μεγάλων Έργων (Project Management), Συστημάτων Διαχείρισης και Σύγχρονης Επιχειρηματικότητας, Χρηματοοικονομικής και Οικονομικών των Υπηρεσιών Υγείας, Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Περιβαλλοντικής Χρηματοοικονομικής και Επενδύσεων στον Τομέα της Πράσινης Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας. Tέλος, προσφέρει σεμινάρια Πληροφορικής, Προετοιμασίας για τις Εξετάσεις TOEIC/IELTS, αλλά και Ρώσικα/Ισπανικά για Τουριστικές Επιχειρήσεις.
Σε συνέχεια της επιτυχημένης του πορείας, και πάντα προσανατολισμένο στις ανάγκες για μόρφωση και γνώση εργαζομένων, φοιτητών και επιχειρήσεων, το Πρόγραμμα εισάγει διαρκώς νέες ενότητες και νέα εκπαιδευτικά αντικείμενα, καλύπτοντας μεγάλο εύρος επίκαιρων και σύγχρονων επιστημονικών πεδίων.
Το Πρόγραμμα αποτελείται από δύο κατευθύνσεις, ανάλογα με τον τρόπο παρακολούθησης των σεμιναρίων:
1. Ασύγχρονη Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.
Προσφέρει ένα ευέλικτο πρόγραμμα εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης, που καταργεί χωροχρονικά όρια, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να το παρακολουθούν από οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή έχουν ελεύθερο χρόνο. Τοιουτοτρόπως, παρέχει ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλους, ανεξαρτήτως περιοχής κατοικίας και καθημερινών υποχρεώσεων.
Η παρακολούθηση γίνεται αποκλειστικά από το Διαδίκτυο μέσω απλού εκπαιδευτικού λογισμικού (πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης) και παρέχεται ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και συνεχής εκπαιδευτική υποστήριξη.
2. Εκπαιδευτικά Σεμινάρια Κατάρτισης με χρήση τεχνολογίας σύγχρονης εκπαίδευσης.
Η δεύτερη κατεύθυνση προσφέρει σεμινάρια που διεξάγονται στις άρτια εξοπλισμένες αίθουσες του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ενώ παρέχεται ταυτόχρονα η δυνατότητα σε κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών να παρακολουθήσουν τις διαλέξεις on line, με χρήση τεχνολογίας σύγχρονης εκπαίδευσης. Αυτή η τεχνολογία υποστηρίζει την αλληλεπίδραση εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων με όλους τους τρόπους μιας κλασικής αίθουσας – είναι ό,τι πλησιέστερο υπάρχει σε «εικονική τάξη».
Ποια είναι τα επιχειρήματα που μπορείτε να προβάλετε υπέρ της παρακολούθησης των Θεματικών Υποενοτήτων (σεμιναρίων) του Προγράμματος μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης, δεδομένου ότι είναι πολύ πιθανό ουκ ολίγοι ενδιαφερόμενοι να κατέχονται από ανησυχία για την απρόσωπη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
Η παρακολούθηση γίνεται εξ αποστάσεως με μοναδική προϋπόθεση τη σύνδεση στο διαδίκτυο.
Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης, το Πρόγραμμα παρέχει πρόσβαση σε πλούσιο, διαδραστικό, πολυμεσικό υλικό μέσω απλού λογισμικού, που προσφέρει περιβάλλον εργασίας φιλικό για το χρήστη χωρίς απαιτήσεις εγκατάστασης.
Από τη στιγμή που ένας υποψήφιος γίνεται δεκτός στο Πρόγραμμα, δημιουργεί λογαριασμό χρήστη στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης και αποκτά πρόσβαση στο μάθημα ή τα μαθήματα της επιλογής του. Στα πλαίσια του κάθε σεμιναρίου γίνεται ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού στην πλατφόρμα σε εβδομαδιαία βάση.
Το εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει ηλεκτρονικές σημειώσεις, μελέτες περιπτώσεων, παραδείγματα-λυμένες ασκήσεις ή/και videos. Επιπλέον, ο διδάσκων εμπλουτίζει το ηλεκτρονικό περιβάλλον μάθησης με χρήσιμες συνδέσεις, προτεινόμενη βιβλιογραφία και ενημερωτικό υλικό καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος και αναρτά εργασίες και τεστ αυτοαξιολόγησης.
Η εγγραφή, η παρακολούθηση και η εξέταση γίνονται on line. Οι εκπαιδευόμενοι έχουν πρόσβαση, οποιαδήποτε στιγμή και από οπουδήποτε έχουν σύνδεση Internet, σε όλες τις δραστηριότητες, πηγές πληροφοριών και ανακοινώσεις των μαθημάτων που παρακολουθούν.
Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες ή ημέρες παρακολούθησης. Με αυτόν τον τρόπο οι συμμετέχοντες (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή πτυχιούχοι ΑΕΙ/ΤΕΙ) έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με έμπειρους διδάσκοντες –μέλη ΔΕΠ και καταξιωμένους επαγγελματίες— και να λάβουν εξειδικευμένες, επικαιροποιημένες γνώσεις παρακολουθώντας το Πρόγραμμα από το σπίτι τους, στο διαθέσιμο χρόνο τους, ακολουθώντας το προσωπικό τους πρόγραμμα μελέτης, προσαρμοσμένο στις καθημερινές τους υποχρεώσεις.
Τέλος, αλλά πολύ σημαντικό, παρέχεται πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη. Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τους διδάσκοντες μέσω email, τηλεφώνου ή skype για την επίλυση των αποριών τους. Επίσης, υπάρχει 24ωρη γραμματειακή υποστήριξη για την επίλυση οποιουδήποτε διοικητικού-τεχνικού θέματος τυχόν προκύψει.
Η άρτια οργάνωση του Προγράμματος αξιοποιεί αποτελεσματικά τις δυνατότητες που παρέχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καλύπτοντας την ανάγκη για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επικοινωνία του εκπαιδευτή με τον εκπαιδευόμενο, αλλά και για εξασφάλιση συνθηκών αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων. Απώτερος στόχος είναι η καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευομένων και η μεγιστοποίηση της ωφελείας τους.
Υπάρχει στο πλαίσιο του Προγράμματος η δυνατότητα επιλογής μεμονωμένων εξειδικευμένων σεμιναρίων σύντομης διάρκειας;
Φυσικά! Το Πρόγραμμα προσφέρει 75 ανεξάρτητα εξειδικευμένα σεμινάρια, διάρκειας ενός έως και έξι μηνών, τα οποία έχουν κατηγοριοποιηθεί σε εννέα Θεματικές Ενότητες. Οι συμμετέχοντες μπορούν να παρακολουθήσουν ένα ή και περισσότερα σεμινάρια από οποιαδήποτε θεματική Ενότητα.
Εξ όσων γνωρίζουμε, συγκεκριμένες εταιρείες εκπαιδεύουν το προσωπικό τους μέσω του Προγράμματος. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για την εν λόγω συνεργασία;
Πράγματι, μας έχουν τιμήσει με την εμπιστοσύνη τους πάνω από 150 εταιρίες και φορείς για την εκπαίδευση εργαζομένων τους, όπως SAP, Ernst&Young, Εθνική Τράπεζα, ΔΕΗ, Interamerican, IKA, Famar, Henkel, Unilever, IKEA, Intracom, Vodafone, Singular Logic, Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank, AlphaBank, ΔΕΣΦΑ, Papoutsanis, Agrino, ETEAN AE, UCB AE, First Data Hellas AE και πολλές άλλες.
Ποια είναι τα κριτήρια που πρυτανεύουν στην επιλογή των εκπαιδευτών του Προγράμματος;
Διδάσκοντες του Προγράμματος είναι:
Α) Μέλη ΔΕΠ τα οποία έχουν διακριθεί στον ακαδημαϊκό αλλά και στον επαγγελματικό στίβο, έχουν πλούσιο επιστημονικό έργο και σημαντική συνεισφορά στη διεθνή βιβλιογραφία. Με την πλούσια διδακτική, ερευνητική και συμβουλευτική τους εμπειρία διασφαλίζουν την ποιότητα της προσφερόμενης εκπαίδευσης – εκπαίδευσης που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς.
Β) Καταξιωμένοι επιστήμονες και επαγγελματίες, με πολύχρονη εμπειρία και εξειδίκευση στο αντικείμενό τους, οι οποίοι ενημερώνουν τους εκπαιδευομένους για όλες τις νεότερες εξελίξεις και καινοτόμες μεθόδους που εφαρμόζονται στο χώρο. Παρέχουν υψηλού επίπεδου εκπαίδευση και κατάρτιση, βοηθώντας τους συμμετέχοντες να επεκτείνουν και να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους και, ως αποτέλεσμα, να έχουν καλύτερη πρόσβαση και περισσότερες ευκαιρίες στην αγορά εργασίας.
Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι έχει καταστεί αναγκαία στη σημερινή εποχή η επικαιροποίηση των γνώσεων των εργαζομένων;
Δύσκολο να τους απαριθμήσει κανείς. Ανάμεσά τους, πάντως, ξεχωρίζουν η ραγδαία επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος και η συνακόλουθη γρήγορη απαξίωση των γνώσεων, η σπουδαιότητα του ανθρώπινου κεφαλαίου στα πλαίσια της «νέας οικονομίας», η διεθνοποίηση-παγκοσμιοποίηση και ο μεγάλος ανταγωνισμός σε όλες τις αγορές, η συνεχής ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, και η ανάγκη για εξειδικευμένες γνώσεις.
Ειδικά στο χρηματοοικονομικό τομέα, οι συντελούμενες ριζικές αλλαγές καθιστούν επιτακτικότερη την ανάγκη για συνεχή επικαιροποίηση και διαρκή αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε οι εργαζόμενοι να αντεπεξέρχονται στο σύγχρονο, ιδιαίτερα απαιτητικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον.
Ποιες είναι οι περίοδοι έναρξης νέων τμημάτων κάθε χρόνο και τι ισχύει σε ό,τι αφορά ενδεχόμενη παροχή εκπτώσεων - μειωμένων διδάκτρων στους ενδιαφερομένους;
Όλα τα σεμινάρια του Προγράμματος ξεκινούν τρεις φορές ετησίως - Οκτώβριο, Μάρτιο και Μάιο.
Το Πρόγραμμα έχει χαμηλά δίδακτρα, με σημαντικές εκπτώσεις για ανέργους, πολύτεκνους (τρίτεκνους), ΑμεΑ, συμμετέχοντες προηγούμενων κύκλων κτλ. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα οικονομικού διακανονισμού σε μηνιαίες δόσεις.
Ύστερα από 7 χρόνια λειτουργίας του Προγράμματος και 22 κύκλους σπουδών, με 5.000 και πλέον εκπαιδευθέντες-επιμορφωθέντες, θα θέλαμε να μας πείτε, εφόσον βεβαίως έχετε σαφή εικόνα, πώς αξιολογούν την όλη διαδικασία όσοι έλαβαν μέρος σε αυτήν από τη θέση του εκπαιδευομένου.
Μετά την ολοκλήρωση κάθε σεμιναρίου, και πριν από τη χορήγηση των Πιστοποιητικών ή Βεβαιώσεων Παρακολούθησης, οι συμμετέχοντες συμπληρώνουν υποχρεωτικά την ηλεκτρονική φόρμα αξιολόγησης του Προγράμματος. Η αξιολόγηση γίνεται επώνυμα. Τα δε ερωτήματα αξιολόγησης αφορούν τη λειτουργία του Προγράμματος, το εκπαιδευτικό υλικό και τους εκπαιδευτές (κλίμακα 1-χειρότερο έως 5-καλύτερο). Κατόπιν επεξεργασίας των αποτελεσμάτων, εξάγονται δείκτες ικανοποίησης των αποφοίτων, καταγράφονται οι υποδείξεις/προτάσεις βελτίωσης και, τέλος, τα συγκεντρωτικά στοιχεία προωθούνται στους διδάσκοντες και τον Επιστημονικό Υπεύθυνο.
Η μέση βαθμολογία αξιολόγησης των σπουδαστών που έχουν παρακολουθήσει το Πρόγραμμα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 22 κύκλων σπουδών είναι 4,6 (με άριστα το 5). Την ικανοποίηση των εκπαιδευομένων μας καταδεικνύει και το γεγονός ότι πολλοί, αφού ολοκληρώσουν κάποιο σεμινάριο, επανεγγράφονται σε επόμενη περίοδο για να συνεχίσουν την παρακολούθηση νέου εκπαιδευτικού αντικειμένου.
Επιπλέον, έχουν δημιουργηθεί και «ασφαλιστικές δικλείδες» ποιότητας. Συγκεκριμένα, το Πρόγραμμα έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με το Πρότυπο EN ISO 9001:2008 για το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας που εφαρμόζει (Νο.:01012153) και διεξάγει εσωτερικές επιθεωρήσεις, ώστε να διασφαλίζει την εφαρμογή ποιοτικών κριτηρίων σε όλες τις συνιστώσες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή, στις δομές, το διδακτικό υλικό, τους διδάσκοντες, στις διδακτικές μεθόδους και την εφαρμογή τους και στις γνώσεις που αποκτώνται στο τέλος της μαθησιακής διαδρομής, ώστε η διά βίου μάθηση να είναι αποτελεσματική και να σχετίζεται με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Το θέμα της αριστείας βρίσκεται στο κέντρο της επικαιρότητας κατά το τρέχον χρονικό διάστημα. Θα θέλατε να μας πείτε πώς προσεγγίζετε εσείς, ως Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος, το ζήτημα αυτό;
Το Πρόγραμμα λειτουργεί υπό την επιστημονική αιγίδα του Τμήματος Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής – ενός τμήματος το οποίο αναγνωρίζει, εκτιμά και προάγει την ακαδημαϊκή αριστεία. Το Πρόγραμμα δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση σε αυτήν τη νοοτροπία αριστείας.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis