New York College (NYC): πολυπολιτισμική εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, με αξιοπιστία και υπευθυνότητα
Τη συνέντευξη στο eduadvisor.gr και στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο παραχώρησε ο κύριος Ηλίας Φούτσης, πρόεδρος και ιδρυτής του New York College Educational Group
Αξιότιμε κύριε Φούτση, στο διαδικτυακό τόπο του New York College (NYC) προβάλλεται κατεξοχήν ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού ομίλου, που χαρακτηρίζεται ως σταυροδρόμι πολιτισμών. Θα θέλατε να μας εξηγήσετε τους λόγους για τους οποίους θεωρείτε τη διαφορετικότητα πλεονέκτημα;
Ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας του New York College αποδεικνύεται από τη παρουσία του Ομίλου στο εξωτερικό, μέσω της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Πράγα και στα Τίρανα, που προσφέρει τη δυνατότητα ανταλλαγής φοιτητών και καθηγητών, ενώ βρισκόμαστε σε διαδικασία έναρξης κολεγίου στο Λονδίνο, από τις συνεργασίες για παροχή προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών με αναγνωρισμένα πανεπιστήμια της Αμερικής και της Ευρώπης, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους υποψηφίους να επιλέξουν όχι μόνο το αντικείμενο σπουδών αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα που επιθυμούν, καθώς και από τον αριθμό αλλοδαπών φοιτητών και ακαδημαϊκού προσωπικού από Αμερική και Ευρώπη. Τα οφέλη που αποκομίζουν οι φοιτητές σπουδάζοντας σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον είναι πολλαπλά τόσο σε επίπεδο δεξιοτήτων όσο και γνώσεων απαραίτητων για το σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον εργασίας.
Σε τι συνίσταται η δική σας φιλοσοφία αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας και την αποστολή ενός σύγχρονου φορέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;
Η αποστολή μας είναι να δώσουμε τη δυνατότητα σε υποψήφιους φοιτητές στην Ελλάδα και το εξωτερικό απόκτησης πτυχίου από αναγνωρισμένο αξιόπιστο πανεπιστήμιο της Αμερικής, της Αγγλίας, της Γαλλίας ή της Γερμανίας με λιγότερο οικονομικό κόστος από αυτό που θα πλήρωναν στην έδρα των πανεπιστημίων αυτών και χωρίς να χρειαστεί να μεταναστεύσουν, διαταράσσοντας έτσι την προσωπική ή επαγγελματική ζωή τους.
Ποια είναι, κατά την άποψή σας, τα σημαντικότερα ορόσημα στην εικοσιπενταετή διαδρομή του NYC; Ποιες είναι οι χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται σήμερα ο εκπαιδευτικός όμιλός σας και ποια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρώπης με τα οποία συνεργάζεται;
Σημαντικά ορόσημα στην πορεία του New York College είναι κατ’ αρχήν η σύναψη συμφωνίας με το αμερικανικό πανεπιστήμιο State University of New York, το μεγαλύτερο κρατικό πανεπιστήμιο των Η.Π.Α., το 1989, που για πρώτη φορά στην Ελλάδα οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να ενταχθούν στο φοιτητικό πληθυσμό του αμερικανικού πανεπιστημίου ενώ φοιτούσαν στην Ελλάδα.
Ορόσημα στην πορεία του New York College είναι, επίσης, η ίδρυση του University of New York in Prague στην Τσεχία το 1998, το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας, η ίδρυση του University of New York Tirana στην Αλβανία το 2002, η σύναψη συμφωνίας δικαιόχρησης με το διάσημο Πανεπιστήμιο της Τουλούζης, η βράβευσή μας από τον π. πρέσβη των Η.Π.Α. στην Ελλάδα Daniel V. Speckhard για τη συνολική προσφορά του New York College στον τομέα της εκπαίδευσης, καθώς και η συμμετοχή πολλών και σημαντικών προσωπικοτήτων σε εκδηλώσεις και συνέδρια του New York College, όπως η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, ο Dr. Olivier Giscard d’Estaing, ο Dr. Howard Gardner από το Harvard University και πολλοί άλλοι.
Εκτός από το State University of New York, Empire State College, συνεργαζόμαστε με τα βρετανικά University of Greenwich και University of Bolton, το γνωστό γαλλικό Université Toulouse 1 Capitole, το γερμανικό International University of Applied Sciences Bad Honnef και το αμερικανικό πανεπιστήμιο για σύγχρονες σπουδές εξ αποστάσεως National American University.
Σε μια εξαιρετικά δύσκολη, κατά γενική ομολογία, οικονομική συγκυρία, ποιες είναι οι πραγματικές επαγγελματικές προοπτικές που διανοίγονται για τους αποφοίτους του NYC; Με ποιους τρόπους επιχειρεί να διευκολύνει το Γραφείο Επαγγελματικής Αποκατάστασης του εκπαιδευτικού ομίλου την ενσωμάτωση των αποφοίτων του στην αγορά εργασίας;
Η σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας δεν είναι άμεση ούτε αυτονόητη. Το εκπαιδευτικό σύστημα, το πρόγραμμα σπουδών, το διδακτικό προσωπικό και η κουλτούρα του εκπαιδευτικού φορέα, σε συνάρτηση με τα προσωπικά χαρακτηριστικά των αποφοίτων και τις ιδιαιτερότητες της αγοράς, είναι μερικοί από τους σημαντικότερους παράγοντες που επιδρούν στην απασχολησιμότητα των νέων αποφοίτων. Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε από τον ΟΟΣΑ και η οποία στηρίζεται σε πολύχρονη έρευνα, η επένδυση στις ανώτερες σπουδές θα συμβάλει στην έξοδο των κρατών από την κρίση, ενώ παράλληλα θα θωρακίσει τους διπλωματούχους από την ανεργία.
Καθώς αναδυόμαστε από την παγκόσμια οικονομική κρίση, η ζήτηση για τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αυξηθεί, ενώ, εάν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί μπορέσουν να ανταποκριθούν, τότε θα έχουν συμβάλει στην εθνική ανάκαμψη.
Οι απόφοιτοι του New York College έχουν κατακτήσει θέσεις εργασίες σε ελληνικές και ξένες εταιρείες, ενώ πολλοί έχουν συνεχίσει τις σπουδές τους σε γνωστά πανεπιστήμια του εξωτερικού. Επίσης, ένας σημαντικός αριθμός αποφοίτων μας έχουν επιδείξει άριστες επιδόσεις ως νέοι επιχειρηματίες. Το ποσοστό απορρόφησης κυμαίνεται μεταξύ 90-93% στους πρώτους έξι μήνες μετά την αποφοίτηση. Τα στοιχεία της εργασιακής αποκατάστασης των αποφοίτων μας είναι στη διάθεση των ενδιαφερομένων μέσω του Ετήσιου Βιβλίου Αποφοίτων.
Δεδομένης της μακροχρόνιας πείρας σας στα εκπαιδευτικά πράγματα της Ελλάδας, πιστεύετε ότι υπάρχουν μηχανισμοί αντικειμενικής (στο μέτρο του δυνατού) αξιολόγησης των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων παροχής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;
Η αντικειμενική και με διαύγεια αξιολόγηση, που συμπεριλαμβάνει δομές, υπηρεσίες, ανθρώπινο δυναμικό, ερευνητικό έργο, προγράμματα σπουδών κ.ά., είναι ικανή να βοηθήσει τα πανεπιστήμια να εντοπίσουν τα δυνατά τους σημεία και να επενδύσουν σε αυτά, ώστε να δημιουργήσουν ένα απαλλαγμένο από τα συμφέροντα των συντεχνιών πολυπολιτισμικό, ανοιχτό, αξιοκρατικό και δημιουργικό μαθησιακό περιβάλλον, που είναι πολύτιμη προίκα για την περαιτέρω εξέλιξη των αποφοίτων στη διεθνή αγορά εργασίας.
Την αντικειμενική και διαυγή αξιολόγηση, που αφορά και τις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές, οφείλει να πραγματοποιεί το κράτος μέσω ανεξάρτητων φορέων, όπως γίνεται στην Ευρώπη, ώστε το κοινό να λαμβάνει την καλύτερη δυνατή υπηρεσία.
Η αρχή έγινε το 2008, όταν για πρώτη φορά τα κολέγια εντάχθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας και πράγματι τέθηκαν κάποια σοβαρά κριτήρια αδειοδότησης και λειτουργίας επιπλέον αυτών που επιβάλλουν τα συνεργαζόμενα ξένα πανεπιστήμια. Ως αποτέλεσμα, κάποια κολέγια που δεν ανταποκρίθηκαν στα κριτήρια έκλεισαν ή κάποιοι διδάσκοντες που δεν είχαν τα προσόντα απολύθηκαν. Αν η αξιολόγηση στα δημόσια πανεπιστήμια και άλλα δημόσια ιδρύματα εκπαίδευσης γίνεται με αντικειμενικούς όρους, κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να συμβεί και σε αυτά.
Τι ισχύει ως προς τη δυνατότητα αναγνώρισης των πτυχίων αλλά και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του NYC;
Η αλλαγή του νομικού πλαισίου λειτουργίας κολεγίων το 2012, μέσω σειράς νόμων, υπουργικών αποφάσεων και τροπολογιών, έχει δώσει τη δυνατότητα στους αποφοίτους αδειοδοτημένων κολεγίων να αποκτήσουν αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους ως ισότιμα αυτών των αποφοίτων των κρατικών πανεπιστημίων. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του πλούσιο πληροφοριακό υλικό για τη διαδικασία της αναγνώρισης, και παρά τις καθυστερήσεις που απορρέουν κυρίως από τη συχνή αλλαγή δομών και προσώπων, μεγάλος αριθμός αποφοίτων που θέλησε να υποβάλει αίτηση έχει ήδη αποκτήσει την αναγνώριση.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis