City Unity College: Φοιτητοκεντρική εκπαίδευση σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον
Συνέντευξη στο Βαγγέλη Στεργιόπουλο για το eduadvisor.gr
Χάρης Γερονικόλας
Πρόεδρος City Unity
1. Αξιότιμε κύριε Γερονικόλα, θα θέλαμε να σας ζητήσουμε αρχικά να μας εξηγήσετε την έννοια της "student-centered philosophy" του City Unity College, που προβάλλεται ως μια από τις θεμελιώδεις αξίες στο διαδικτυακό τόπο του κολεγίου.
Στόχος του City Unity College είναι να παράσχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια για να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας. Η φοιτητοκεντρική εκπαίδευση, η οποία εφαρμόζεται σε όλα τα προγράμματα του City Unity College, έχει ως στόχο τη συμμετοχή των φοιτητών στη μαθησιακή διαδικασία, την εφαρμογή μεθόδων διδασκαλίας ανάλογα με τις ανάγκες των φοιτητών, το σεβασμό στην πολυπολιτισμικότητα, τη σταδιακή αυτονόμηση και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης των φοιτητών, καθώς και τη συνεργασία ανάμεσα σε διδασκόμενο και διδάσκοντα. Με αυτόν τον τρόπο οι φοιτητές προετοιμάζονται για την ένταξη στην αγορά εργασίας σε θέσεις όπου απαιτείται η λήψη αποφάσεων, η κριτική προσέγγιση και η συνεργατικότητα.
2. Πόσο σημαντικό για τους φοιτητές του City Unity College είναι το πολυπολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται, δεδομένου ότι το κολέγιο είναι μέλος ενός διεθνούς δικτύου ανταλλαγής φοιτητών από πανεπιστήμια της Ευρώπης, των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και της Ασίας; Ποια είναι τα πανεπιστήμια που συνεργάζονται σήμερα με το City Unity College;
Οι φοιτητές του City Unity College εντάσσονται σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον κατά τη διάρκεια των σπουδών τους εντελώς φυσιολογικά και αβίαστα, γιατί έρχονται σε επαφή με φοιτητές και καθηγητές από διαφορετικές χώρες και εθνικότητες. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των φοιτητών για ένταξη σε ένα διεθνές πλέον εργασιακό περιβάλλον, το City Unity College δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να πραγματοποιήσουν μέρος των σπουδών τους στις εγκαταστάσεις των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων. Ένας φοιτητής, για παράδειγμα, μπορεί να αρχίσει τις σπουδές του στο City Unity College, να υλοποιήσει ένα μέρος των σπουδών του στη Γαλλία, στην Ουαλία ή τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και να επιστρέψει στην Ελλάδα για να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Επιπλέον, το γεγονός ότι οι φοιτητές εγγράφονται ταυτόχρονα στο City Unity College και στο συνεργαζόμενο Πανεπιστήμιο τούς καθιστά αυτομάτως μέλη ενός διεθνούς δικτύου φοιτητών με τους οποίους μπορούν να ανταλλάξουν ιδέες, να διενεργήσουν κοινές έρευνες ή να συμμετάσχουν από κοινού ως μέλη του ίδιου εκπαιδευτικού ιδρύματος σε ημερίδες ή συνέδρια.
3. Η αναφορά στη διά βίου μάθηση αποτελεί κοινό τόπο στις αναλύσεις και τις προτάσεις όλων όσοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ποιο περιεχόμενο δίνετε εσείς στη διά βίου μάθηση και πόσο σημαντική θεωρείτε την πραγμάτωσή της;
Η διά βίου μάθηση ως όρος αναφέρεται στην εκπαίδευση ως μια διαδικασία η οποία αρχίζει με τη γέννηση του ανθρώπου και συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Στις σημερινές διαρκώς και ταχέως μεταβαλλόμενες κοινωνίες και αγορές εργασίας η διά βίου μάθηση έχει καταστεί αναγκαία για κάθε εργαζόμενο, προκειμένου να μπορεί να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες στο χώρο εργασίας του. Πέραν όμως της διά βίου μάθησης, εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη σημερινή κοινωνία έχει αποκτήσει και η διά βίου κατάρτιση, η οποία αφορά στην απόκτηση ειδικών δεξιοτήτων στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης εργασιακής δραστηριότητας. Σε όλους ανεξαιρέτως τους εργασιακούς τομείς οι εξελίξεις είναι τόσο γρήγορες, που έχει καταστεί απαραίτητο για όλους τους εργαζομένους να επικαιροποιούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, για να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν τις σύγχρονες προκλήσεις.
4. Κατά κοινή παραδοχή, η παροχή σύγχρονης και ποιοτικής εκπαίδευσης συναρτάται άμεσα με τις υψηλού επιπέδου υποδομές ενός εκπαιδευτικού φορέα. Πώς απαντά το City Unity College στην πρόκληση αυτήν;
Το City Unity College διαθέτει υψηλού επιπέδου υποδομές, αντάξιες των ακαδημαϊκών προγραμμάτων που προσφέρει. Τα μαθήματα διενεργούνται σε άρτια εξοπλισμένες αίθουσες διδασκαλίας και εργαστήρια πληροφορικής με σύγχρονα μέσα διδασκαλίας σε τρία κτίρια, εκ των οποίων τα δύο είναι στο κέντρο της Αθήνας και το ένα στη Γλυφάδα. Επιπλέον, οι αίθουσες και τα εργαστήρια πληροφορικής διαθέτουν ειδικό εξοπλισμό ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε προγράμματος. Έτσι, για παράδειγμα, διατίθενται καμπίνες για τα μαθήματα διερμηνείας συνεδρίων, ειδικά λογισμικά για το σχεδιασμό στο πρόγραμμα γραφιστικής και διακόσμησης εσωτερικών χώρων, ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες για την κάλυψη των αναγκών των μαθημάτων συμβουλευτικής ψυχολογίας και ένα ξενοδοχείο για τη θεωρητική και πρακτική εξάσκηση των φοιτητών των Τουριστικών και Ξενοδοχειακών προγραμμάτων.
5. Ποιο είναι το καθεστώς που διέπει σήμερα τη λειτουργία των κολεγίων στη χώρα μας; Ο τίτλος σπουδών που παρέχεται στον απόφοιτο ενός κολεγίου που συνεργάζεται με πανεπιστήμιο του εξωτερικού διαφέρει ή όχι από το πτυχίο που λαμβάνει εκείνος που σπούδασε στο εν λόγω πανεπιστήμιο του εξωτερικού;
Σύμφωνα με τους νόμους 093/2012, 4111/2013 και 4205/2013, τα Κολέγια έχουν το δικαίωμα να προσφέρουν προγράμματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο σε συνεργασία με πανεπιστήμια του εξωτερικού, τα οποία απονέμουν και τους τίτλους σπουδών στους αποφοίτους των προγραμμάτων. Οι κάτοχοι πτυχίων ξένων πανεπιστημίων που απονεμήθηκαν μετά από παρακολούθηση μαθημάτων σε Κολέγια έχουν τη δυνατότητα αναγνώρισης των επαγγελματικών τους προσόντων. Τα Κολέγια υπόκεινται σε διαρκείς και αυστηρούς ελέγχους ποιότητας από τα ξένα Πανεπιστήμια σύμφωνα με τα κριτήρια των φορέων αξιολόγησης των ξένων Πανεπιστημίων. Ένα Κολέγιο, συνεπώς, πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας, και ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια αξιολόγησης του ξένου Πανεπιστημίου. Το πτυχίο που λαμβάνει ένας απόφοιτος Κολεγίου μετά από παρακολούθηση προγράμματος ξένου Πανεπιστημίου που προσφέρεται σε Κολέγιο δεν διαφέρει σε τίποτα από το πτυχίο που απονέμεται σε έναν απόφοιτο που παρακολούθησε τα μαθήματα στο ξένο Πανεπιστήμιο.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis