Ελένη Δούκα-Πατέρα: ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ
Συνέντευξη στο eduadvisor.gr
«Για εμάς, κάθε παιδί είναι Μοναδικό», αναφέρει χαρακτηριστικά, η κα. Ελένη Δούκα-Πατέρα, Δασκάλα - Ψυχολόγος, Διευθύντρια των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, στο «Σχολείο του Μέλλοντος, Σήμερα».
κα. Δούκα-Πατέρα, τι εννοείτε με τον όρο «Μοναδικό» ?
Μοναδικό σημαίνει ότι Κάθε Παιδί έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του ενδιαφέροντα, τις δικές του προτιμήσεις, το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και εξέλιξης, τη δική του προσωπικότητα γενικότερα. Εμείς, ως σύγχρονος εκπαιδευτικός οργανισμός προσπαθούμε να ανταποκριθούμε σε αυτή τη ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ του κάθε παιδιού μέσα από εξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίας και προσέγγισης. Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε υπεύθυνους, χρήσιμους και δημιουργικούς Πολίτες του Κόσμου, με Ελληνική Ταυτότητα, εφοδιασμένους με τις Ικανότητες του 21ου αιώνα αλλά κυρίως ευτυχισμένους ανθρώπους.
Εφαρμόζετε κάποια διαδικασία με την οποία ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις προσωπικές ανάγκες, κλίσεις και ταλέντα του κάθε Παιδιού ?
Υπάρχουν πολλές και ποικίλες διαδικασίες στην ανθρωποκεντρική μας προσέγγιση και εξατομικευμένη μάθηση. Επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε δύο από αυτές που δίνουν πιο σφαιρικά την εικόνα της Μοναδικότητας του κάθε παιδιού. Θα ξεκινήσω από τον θεσμό του Μέντορα. Το κάθε παιδί έχει τον δικό του Μέντορα. Τον προσωπικό του σύμβουλο, με τον οποίο συνεργάζεται όλη τη σχολική χρονιά για εκπαιδευτικά, κοινωνικά και προσωπικά θέματα. Ο Μαθητής σε συνεργασία με τον Μέντορα θέτει τους στόχους τους οποίους καλείται να πετύχει μέσα στη σχολική χρονιά. Ο Μέντορας σε συνεργασία με την οικογένεια αναλαμβάνει να στηρίξει και να κατευθύνει την προσπάθεια του παιδιού προς το στόχο.
Επιπλέον, υπάρχει η Αξιολόγηση. Αυτό που όλοι ξέρουμε, ως Έλεγχο Προόδου. Στο Σχολείο μας, η αξιολόγηση κάθε μαθητή/-τριας δεν απεικονίζεται απλά με έναν βαθμό, αλλά καλύπτει το εύρος των γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών που καθορίζουν τη μοναδικότητα κάθε παιδιού.
Η περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με τον θεσμό του Μέντορα, μας δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίσουμε σε βάθος τις κλίσεις, τα ταλέντα και συνεπώς τη Μοναδικότητα της προσωπικότητας του κάθε παιδιού.
Επενδύουμε συστηματικά σε αυτές τις διαδικασίες αφού αυτό αποτελεί για εμάς προτεραιότητα. Γιατί ? Γιατί είμαστε το Σχολείο του Μέλλοντος και φροντίζουμε με αγάπη το Μέλλον των παιδιών μας.
Πόσο «προσιτή» είναι αυτή η «επένδυση» για την ελληνική οικογένεια, δεδομένων των συνθηκών, σήμερα στη χώρα μας ?
Πιστεύουμε ότι αυτό το πλαίσιο Μάθησης πρέπει να είναι προσβάσιμο σε Κάθε Παιδί. Με το κριτήριο αυτό, και δεδομένη την ελληνική πραγματικότητα του σήμερα, θέλοντας να δώσουμε την ευκαιρία σε κάθε οικογένεια να προσφέρει στο παιδί της το Καλύτερο, προχωρήσαμε σε αναδιάρθρωση της Οικονομικής μας Πολιτικής, κάνοντάς την πιο προσιτή.
Κάποιοι γονείς αναρωτιούνται αν στις σημερινές συνθήκες ένα ιδιωτικό σχολείο έχει την δυνατότητα να κρατά σε υψηλό επίπεδο τις υπηρεσίες του.
Οι Εκπαιδευτικοί μας είναι πάνω απ΄ όλα Δάσκαλοι. Είναι Λειτουργοί. Είναι Παιδαγωγοί. Έργο τους είναι η καλλιέργεια της ψυχής και της προσωπικότητας του Παιδιού. Εμείς στο Σχολείο μας έχουμε κοντά μας Δασκάλους που πρώτα απ’ όλα είναι Άνθρωποι, αγαπούν αυτό που κάνουν και πρωταρχικό τους μέλημα είναι τα ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ !
Η ελληνική οικογένεια αντιμετωπίζει τις συνέπειες της κρίσης. Τι λόγους έχει ώστε να επιλέξει να στείλει τα παιδιά της σε ιδιωτικό σχολείο;
Η φοίτηση σε ένα πρωτοπόρο και καινοτόμο σχολείο σε συνδυασμό με τις δυνατότητες και ευκαιρίες που δίνονται σε Κάθε Παιδί που φοιτά σε αυτό, δεν αποτελούν πολυτέλεια. Είναι η πιο αποδοτική «επένδυση» που μπορεί να κάνει ένας Γονέας για το Μέλλον του παιδιού του, ειδικότερα σε τέτοιες εποχές.
Πηγή: eduadvisor.gr
Δείτε περισσότερες Συνεντεύξεις: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/synentefxeis