Χιλιάδες φοιτητές βρετανικών πανεπιστημίων πιάστηκαν να αντιγράφουν με τεχνητή νοημοσύνη
Εμφανίσεις: 55

Χιλιάδες φοιτητές πανεπιστημίων στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν εντοπιστεί να κάνουν κατάχρηση του ChatGPT και άλλων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τα τελευταία χρόνια, ενώ οι παραδοσιακές μορφές λογοκλοπής παρουσιάζουν αξιοσημείωτη μείωση, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Guardian.
Μια έρευνα παραβιάσεων της ακαδημαϊκής ακεραιότητας εντόπισε σχεδόν 7.000 αποδεδειγμένα περιστατικά αντιγραφής με χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης το ακαδημαϊκό έτος 2023-24, που αντιστοιχούν σε 5,1 περιστατικά ανά 1.000 φοιτητές. Αυτός ο αριθμός ήταν αυξημένος από 1,6 περιστατικά ανά 1.000 το 2022-23.
Τα στοιχεία έως τον Μάιο υποδηλώνουν ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί ξανά φέτος σε περίπου 7,5 αποδεδειγμένα περιστατικά ανά 1.000 φοιτητές – αλλά τα καταγεγραμμένα περιστατικά αντιπροσωπεύουν μόνο την κορυφή του παγόβουνου, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει εκρηκτική αύξηση στην ακαδημαϊκή απάτη
Τα δεδομένα αναδεικνύουν μια ταχέως εξελισσόμενη πρόκληση για τα πανεπιστήμια: την προσπάθεια προσαρμογής των μεθόδων αξιολόγησης στην έλευση τεχνολογιών όπως το ChatGPT και άλλα εργαλεία γραφής που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη.
Το 2019-20, πριν την ευρεία διαθεσιμότητα της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης, η λογοκλοπή αποτελούσε σχεδόν τα δύο τρίτα όλων των ακαδημαϊκών παραβάσεων. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η λογοκλοπή εντάθηκε καθώς πολλές αξιολογήσεις μεταφέρθηκαν στο διαδίκτυο. Αλλά καθώς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έχουν γίνει πιο εξελιγμένα και προσβάσιμα, η φύση της αντιγραφής έχει αλλάξει.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι τα επιβεβαιωμένα περιστατικά παραδοσιακής λογοκλοπής μειώθηκαν από 19 ανά 1.000 φοιτητές σε 15,2 το 2023-24 και αναμένεται να μειωθούν ξανά σε περίπου 8,5 ανά 1.000, σύμφωνα με τα πρώιμα στοιχεία από αυτό το ακαδημαϊκό έτος.
Ο Guardian επικοινώνησε με 155 πανεπιστήμια βάσει του νόμου περί Ελευθερίας της Πληροφορίας ζητώντας στοιχεία για αποδεδειγμένα περιστατικά ακαδημαϊκής ανεντιμότητας, λογοκλοπής και παραβάσεων AI τα τελευταία πέντε χρόνια. Από αυτά, 131 παρείχαν κάποια δεδομένα – αν και δεν είχαν όλα τα πανεπιστήμια αρχεία για κάθε έτος ή κατηγορία παράβασης.
Περισσότερο από το 27% των πανεπιστημίων που απάντησαν δεν κατέγραφαν ακόμη την κατάχρηση τεχνητής νοημοσύνης ως ξεχωριστή κατηγορία παραβάσεων το 2023-24, υποδηλώνοντας ότι ο τομέας εξακολουθεί να προσπαθεί να κατανοήσει το ζήτημα.
Πολλά περισσότερα περιστατικά αντιγραφής με τεχνητή νοημοσύνη ενδέχεται να μην εντοπίζονται. Μια έρευνα από το Ινστιτούτο Πολιτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης τον Φεβρουάριο διαπίστωσε ότι το 88% των φοιτητών χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για τις αξιολογήσεις. Πέρυσι, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ δοκίμασαν τα δικά τους συστήματα αξιολόγησης και κατάφεραν να υποβάλουν εργασίες που είχαν δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη χωρίς να εντοπιστούν το 94% των περιπτώσεων.
Ο Δρ. Πίτερ Σκαρφ, αναπληρωτής καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ και συν-συγγραφέας αυτής της μελέτης, δήλωσε ότι πάντα υπήρχαν τρόποι αντιγραφής, αλλά ότι ο τομέας της εκπαίδευσης θα πρέπει να προσαρμοστεί στην τεχνητή νοημοσύνη, η οποία θέτει ένα θεμελιωδώς διαφορετικό πρόβλημα.
Τα καταγεγραμμένα περιστατικά είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου
Είπε: «Θα φανταζόμουν ότι αυτοί που πιάστηκαν αντιπροσωπεύουν την κορυφή του παγόβουνου. Η ανίχνευση της τεχνητής νοημοσύνης είναι πολύ διαφορετική από τη λογοκλοπή, όπου μπορείς να επιβεβαιώσεις το αντιγραμμένο κείμενο. Ως αποτέλεσμα, σε μια κατάσταση όπου υποψιάζεσαι τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, είναι σχεδόν αδύνατο να το αποδείξεις, ανεξάρτητα από το ποσοστό τεχνητής νοημοσύνης που δηλώνει ο ανιχνευτής τεχνητής νοημοσύνης σου (αν χρησιμοποιείς κάποιον). Αυτό συνδυάζεται με το ότι δεν θέλουμε να κατηγορήσουμε ψευδώς φοιτητές.
Είναι ανέφικτο να μεταφερθεί απλώς κάθε αξιολόγηση που κάνει ένας φοιτητής σε δια ζώσης. Ωστόσο, ταυτόχρονα ο τομέας πρέπει να αναγνωρίσει ότι οι φοιτητές θα χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη ακόμη κι αν τους ζητηθεί να μην το κάνουν και θα παραμένουν απαρατήρητοι».
Οι φοιτητές που επιθυμούν να αντιγράψουν απαρατήρητοι χρησιμοποιώντας γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχουν άφθονο διαδικτυακό υλικό να αντλήσουν: ο Guardian βρήκε δεκάδες βίντεο στο TikTok που διαφημίζουν εργαλεία παράφρασης και συγγραφής δοκιμίων με τεχνητή νοημοσύνη σε φοιτητές. Αυτά τα εργαλεία βοηθούν τους φοιτητές να παρακάμψουν τους κοινούς ανιχνευτές τεχνητής νοημοσύνης των πανεπιστημίων «ανθρωποποιώντας» το κείμενο που δημιουργείται από το ChatGPT.
Ο Δρ. Τόμας Λάνκαστερ, ερευνητής ακαδημαϊκής ακεραιότητας στο Imperial College London, δήλωσε: «Όταν χρησιμοποιείται καλά και από έναν φοιτητή που ξέρει να επεξεργάζεται την παραγωγή, η κατάχρηση της τεχνητής νοημοσύνης είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί. Η ελπίδα μου είναι ότι οι φοιτητές εξακολουθούν να μαθαίνουν μέσα από αυτή τη διαδικασία».
Ο Χάρβεϊ (το όνομα έχει αλλάξει για τις ανάγκες του άρθρου) μόλις ολοκλήρωσε το τελευταίο έτος των σπουδών του στη διοίκηση επιχειρήσεων σε ένα πανεπιστήμιο της βόρειας Αγγλίας. Είπε στον Guardian ότι είχε χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει ιδέες και δομή για εργασίες και να προτείνει παραπομπές, και ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που γνωρίζει χρησιμοποίησαν το εργαλείο σε κάποιο βαθμό.
«Το ChatGPT εμφανίστηκε περίπου όταν ξεκίνησα το πανεπιστήμιο, οπότε ήταν πάντα παρόν για μένα», είπε. «Δεν νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν AI και μετά το αντιγράφουν λέξη προς λέξη, νομίζω ότι είναι περισσότερο για να βοηθήσει γενικά στο brainstorming και τη δημιουργία ιδεών. Οτιδήποτε θα έπαιρνα από αυτό, θα το επεξεργαζόμουν εντελώς με τους δικούς μου τρόπους.
Ξέρω ένα άτομο που το έχει χρησιμοποιήσει και μετά χρησιμοποίησε άλλες μεθόδους AI όπου μπορείς να το αλλάξεις και να το ανθρωποποιήσεις, ώστε να γράφει περιεχόμενο AI με τρόπο που να ακούγεται σαν να προέρχεται από άνθρωπο».
Η Αμέλια (το όνομα έχει αλλάξει για τις ανάγκες του άρθρου) μόλις ολοκλήρωσε το πρώτο έτος των σπουδών της στη μουσική επιχείρηση σε ένα πανεπιστήμιο στα νοτιοδυτικά. Είπε ότι είχε χρησιμοποιήσει επίσης τεχνητή νοημοσύνη για περίληψη και brainstorming, αλλά ότι τα εργαλεία ήταν πιο χρήσιμα για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. «Μία από τις φίλες μου το χρησιμοποιεί, όχι για να γράψει κάποια από τις εργασίες της ή να κάνει έρευνα, αλλά για να βάλει τα δικά της σημεία και να τα δομήσει. Έχει δυσλεξία – είπε ότι επωφελείται πραγματικά από αυτό».
Ο υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας, Πίτερ Κάιλ, δήλωσε πρόσφατα στον Guardian ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να «αναβαθμίσει» τις ευκαιρίες για παιδιά με δυσλεξία.
Οι εταιρείες τεχνολογίας φαίνεται να στοχεύουν τους φοιτητές ως βασικό δημογραφικό κοινό για τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Η Google προσφέρει στους φοιτητές πανεπιστημίων μια δωρεάν αναβάθμιση του εργαλείου της Gemini για 15 μήνες, και η OpenAI προσφέρει εκπτώσεις σε φοιτητές κολεγίων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Ο Λάνκαστερ δήλωσε: «Η αξιολόγηση σε πανεπιστημιακό επίπεδο μπορεί μερικές φορές να φαίνεται άσκοπη στους φοιτητές, ακόμη και αν εμείς ως εκπαιδευτικοί έχουμε καλό λόγο να το θέτουμε. Όλα αυτά οδηγούν στο να βοηθηθούν οι φοιτητές να κατανοήσουν γιατί απαιτείται να ολοκληρώσουν ορισμένες εργασίες και να τους εμπλέξουμε πιο ενεργά στη διαδικασία σχεδιασμού της αξιολόγησης.
Συχνά υπάρχει η πρόταση να χρησιμοποιούμε περισσότερες εξετάσεις αντί γραπτών αξιολογήσεων, αλλά η αξία της αποστήθισης και της διατηρημένης γνώσης συνεχίζει να μειώνεται κάθε χρόνο. Πιστεύω ότι είναι σημαντικό να εστιάσουμε σε δεξιότητες που δεν μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη, όπως οι δεξιότητες επικοινωνίας, οι δεξιότητες με τους ανθρώπους και η παροχή στους φοιτητές της αυτοπεποίθησης να εμπλακούν με την αναδυόμενη τεχνολογία και να επιτύχουν στο χώρο εργασίας».
Εκπρόσωπος της κυβέρνησης δήλωσε ότι επενδύει περισσότερα από 187 εκατομμύρια λίρες σε εθνικά προγράμματα δεξιοτήτων και έχει δημοσιεύσει οδηγίες σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στα σχολεία.
Είπαν: «Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει μεγάλες δυνατότητες να μεταμορφώσει την εκπαίδευση και παρέχει συναρπαστικές ευκαιρίες για ανάπτυξη μέσω του σχεδίου μας για αλλαγή. Ωστόσο, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία, τη μάθηση και την αξιολόγηση θα απαιτήσει προσεκτική εξέταση και τα πανεπιστήμια πρέπει να καθορίσουν πώς να αξιοποιήσουν τα οφέλη και να μετριάσουν τους κινδύνους για να προετοιμάσουν τους φοιτητές για τις θέσεις εργασίας του μέλλοντος».
Πηγή: athensvoice.gr
Δείτε περισσότερες Έρευνες: https://eduadvisor.gr/arthra/erevnes