WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Έρευνες

8 στους 10 μαθητές επιλέγουν ντύσιμο ταιριαστό με το στιλ των φίλων τους – Οι ενδυματολογικοί κώδικες με τη ματιά Ομίλου Δημοσιογραφίας

8 στους 10 μαθητές επιλέγουν ντύσιμο ταιριαστό με το στιλ των φίλων τους – Οι ενδυματολογικοί κώδικες με τη ματιά Ομίλου Δημοσιογραφίας

Το ζήτημα της ενδυματολογικής εμφάνισης των μαθητών στο σχολείο μπορεί να ωχριά μπροστά στα προβλήματα συμπεριφοράς, που τελευταία εκδηλώνονται, ωστόσο δεν έχει πάψει ποτέ να απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα. Η ευπρέπεια μπαίνει στο μικροσκόπιο της υποκειμενικότητας και οι μαθητές εμφανίζονται να διχάζονται όπως ανέδειξε η έρευνά μας, σημειώνει η δρ Σοφία Κανταράκη, υπεύθυνη Ομίλου Δημοσιογραφίας και διευθύντρια του 2ου Προτύπου Γυμνασίου Βόλου.


Αναστασία Σκολαρίκη

Όλοι οι έφηβοι στις μέρες μας μόλις ξυπνούν θέτουν ένα πολύ χαρακτηριστικό ερώτημα στον εαυτό τους: «Τι να βάλω σήμερα;». Κάποιοι επιλέγουν το καθημερινό τους ντύσιμο με βάση τον «κώδικα ντυσίματος» της παρέας τους, ενώ άλλοι με βάση το ποιο «στιλ» τούς εκφράζει καλύτερα. Τι γίνεται, όμως, όταν τα ρούχα που επιλέγουν είναι άκρως ακατάλληλα για το σχολείο; Κατόπιν άτυπης έρευνας που πραγματοποιήθηκε μεταξύ μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, προέκυψε το συμπέρασμα ότι το 80% επιλέγει να έρχεται στο σχολείο φορώντας ρούχα τα οποία συνάδουν με τον ρουχισμό των φίλων του, ώστε να γίνεται αποδεκτό από αυτούς, ή που αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά του, αφού επιθυμεί να αφήσει το «στίγμα» του, χωρίς να ενδιαφέρεται για το αν είναι προκλητικά και απρεπή για τον σχολικό χώρο. Το πιο παράδοξο μάλιστα είναι πως όταν ένας καθηγητής «τολμά» να κάνει παρατήρηση στους μαθητές αυτούς για το ντύσιμό τους, εκείνοι αντιμιλούν λέγοντας πως η επισήμανση αυτή καταπατά τα δικαιώματά τους, ενώ τους αποτρέπει από το να εκφραστούν ελεύθερα. Το υπόλοιπο 20% δήλωσε πως φροντίζει ο τρόπος ντυσίματός του να είναι συνάρτηση της προσωπικότητάς του και των επιτρεπτών ορίων τού σχολείου.


Ελένη Καραγιάννη

Η ενδυμασία στο σχολείο είναι ένα αρκετά λεπτό θέμα, ειδικότερα για τις κοπέλες. Το ντύσιμο πρέπει να είναι σεμνό και καθώς πρέπει για τον χώρο που βρίσκεσαι, όμως πρέπει ταυτόχρονα να σε εκφράζει και να είναι άνετο. Υπάρχουν πολλά «πρέπει» και «δεν πρέπει» για το ντύσιμο στο σχολείο, όμως έχω παρατηρήσει ότι αυτά τα πρέπει αφορούν μόνο κοπέλες. Ποτέ δεν έχω δει κάποιον καθηγητή να αναφέρεται σε αγόρι για το ντύσιμό του ή να λέει πως είναι προκλητικό να κάνει γυμναστική χωρίς μπλούζα. Οπότε, μήπως πρέπει να σκεφτούμε ότι δεν υπάρχει προκλητικό σώμα ή ρούχο, αλλά σίγουρα υπάρχει ακατάλληλο μυαλό και πολλά μάλιστα από αυτά; Βέβαια, πολλοί πιστεύουν ότι αυτοί οι καυγάδες για το ντύσιμο στο σχολείο θα σταματούσαν εάν έμπαιναν οι στολές. Προσωπικά θεωρώ ότι οι στολές θα ήταν πολύ βολικές και πρακτικές, όμως θα υπήρχαν πολλά παράπονα από άτομα που μπορεί να μην νιώθουν άνετα να βάλουν στολή είτε γιατί δεν τους αρέσει το ρούχο είτε γιατί δεν τους εκφράζει. Αυτή η γενιά έχει καταστρέψει την έννοια του ντύνομαι για να εκφράσω τον χαρακτήρα μου και στοχεύει στο να δείχνει ότι έχει λεφτά μέσα από ακριβά ρούχα και κοσμήματα, χωρίς να σκέφτεται ότι αυτό υποβαθμίζει τον εαυτό του.


Θεανώ-Μαρία Βαούτη

Στις μέρες μας, δεν είναι λίγες οι φορές που αντικρίζοντας τους νέους και το ντύσιμό τους στο σχολείο παθαίνουμε ένα σοκ με την ασέβεια και την αναλγησία τους. Το ερώτημα όμως είναι ένα, θα μπορούσε να αποτελέσει λύση η επιστροφή της υποχρεωτικής στολής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Είναι βέβαιο πως τα σημερινά πρότυπα δρουν αρνητικά απέναντι στους νέους, οι οποίοι πλέον ενεργούν δίχως σκέψη και ιδιαίτερα στο κομμάτι των ενδυματολογικών επιλογών, όπου δεν διστάζουν να εμφανιστούν στο σχολείο με έντονο μακιγιάζ και πολύ κοντά σορτσάκια τα κορίτσια και υπερβολικά σκισμένα τζιν και ξυρισμένα και βαμμένα μαλλιά τα αγόρια. Παρόλα αυτά, όμως, η επιστροφή της υποχρεωτικής στολής θα επιφέρει αντιδράσεις που δυστυχώς θα αντιμετωπίζονται δύσκολα. Κατά τη γνώμη μου, πριν να παρθεί μια τέτοια απόφαση θα ήταν προτιμότερο να επιβληθούν στα σχολεία κάποια μέτρα όσον αφορά στο ντύσιμο των μαθητών, αλλά και τη γενική εξωτερική τους εμφάνιση. Με αυτόν τον τρόπο, οι νέοι θα έχουν το δικαίωμα επιλογής όσον αφορά στο τι θα φορέσουν, αλλά με κάποιους περιοριστικούς όρους.


Ελένη Παππά

Ένας μαθητής πρέπει να είναι ντυμένος στο σχολείο σαν μαθητής. Δηλαδή δεν πρέπει να ντύνεται προκλητικά και να μην προσπαθεί να μιμείται άλλους μαθητές φορώντας ρούχα που υπό άλλες συνθήκες δεν θα διάλεγε, μόνο και μόνο για να γίνει αποδεκτός από τους συμμαθητές του. Αντίθετα θα πρέπει να ντύνεται με ρούχα άνετα και βολικά. Δεν πρέπει να φοράει αξεσουάρ όπως σκουλαρίκια και κολιέδες, καθώς υπάρχει πάντα και ο κίνδυνος τραυματισμού. Κάποιοι λένε πόσο καλύτερα ήταν τα πράγματα τότε που υπήρχαν οι στολές, αφού δεν υπήρχαν ανισότητες, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι τα παιδιά πρέπει να είναι ελεύθερα να εκφράζονται και μέσα από το ντύσιμό τους. Η στολή θα μπορούσε να αποτελέσει μια καλή ιδέα, αφού πραγματικά σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο οι στολές φαίνονται αρκετά μοντέρνες, αλλά ταυτόχρονα και πρακτικές.


Δήμητρα Φέκκα

Από παλιά οι στολές στο σχολείο ήταν ένα πολυσυζητημένο θέμα που προβλημάτισε πολλούς. Η στολή ήταν δεδομένη και (προϋπόθεση) για να παραβρεθούν οι μαθητές στο σχολείο. Σήμερα, ευτυχώς ή δυστυχώς, έχουμε δυνατότητα να φοράμε ρούχα της δικής μας επιλογής. Το ερώτημα είναι: Πρέπει οι στολές να επιστρέψουν στη μαθητική ζωή και το σχολείο; Πιστεύω πως δεν θα ήταν αποτελεσματικό να φοράμε στολές στο σχολείο, καθώς οι μαθητές θα στερούνται το δικαίωμά τους να εκφραστούν μέσα από το ντύσιμό τους. Επίσης, οι στολές χρειάζονται χρήματα και αυτό μπορεί να γίνει μερικές φορές ασύμφορο, καθώς οι μαθητές μεγαλώνουν και θα χρειάζεται να αλλάζουν τη στολή τους συχνά. Τέλος, οι στολές (κρύβουν) τον χαρακτήρα κάθε μαθητή, με αποτέλεσμα να μην έχουμε πλήρη εικόνα για την προσωπικότητα και το σκεπτικό του. Αυτοί είναι κάποιοι λόγοι με τους οποίους υποστηρίζω πως οι μαθητές στα σχολεία δεν θα πρέπει να φορούν στολή, αλλά να ντύνονται με το δικό τους στιλ.


Μαρία-Ελένη Καραγεωργίου

Το ντύσιμο μέσα στο σχολείο είναι ένα ζήτημα που προβληματίζει γονείς, δασκάλους αλλά και μαθητές, προκαλώντας πλήθος συζητήσεων. Αν και είναι αλήθεια ότι η χρήση της σχολικής στολής προσφέρει ομοιογένεια και μία αίσθηση ισότητας ανεξάρτητα από τις οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών και τα χρήματα που μπορούν να διαθέσουν για ένδυση, στα περισσότερα σχολεία εδώ στην Ελλάδα, εκτός από κάποια ιδιωτικά, δεν υπάρχει πια η υποχρεωτική χρήση της στολής. Το κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να ντύνεται έτσι όπως τους αρέσει, αφού συνήθως εκφράζεται μέσω αυτού! Ωστόσο η ελευθερία στην επιλογή της ενδυμασίας δεν θα πρέπει να συγκρούεται με τον απαραίτητο σεβασμό τον οποίο πρέπει να δείχνουμε τόσο απέναντι στους καθηγητές και τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για τη φροντίδα μας μέσα στον χώρο του σχολείου, αλλά όσο και στον ίδιο τον θεσμό του σχολείου!


Αφροδίτη Αναγνώστου

Κατά τη γνώμη μου το ντύσιμο ενός μαθητή πρέπει να είναι ευπρεπές και περιποιημένο, καθώς παραβρίσκεται σε έναν δημόσιο και σοβαρό χώρο. Άρα η ενδυματολογική επιλογή του θα πρέπει να γίνει με προσεκτικότητα και με σύνεση. Η ιδέα για την εφαρμογή μιας σχολικής στολής, παρόλο που είναι αρκετά πρωτότυπη, κατά τη δική μου άποψη πιστεύω ότι δεν είναι ορθή. Ο μαθητής στερείται την ελευθερία να διαμορφώσει τη δική του προσωπικότητα, αφού όλα τα παιδιά θα είναι υποχρεωμένα να ντύνονται με το ίδιο, άχαρο ντύσιμο. Για αυτόν τον λόγο πιστεύω ότι η ιδέα αυτή είναι απαρχαιωμένη και ως μια καινοτόμα γενιά είναι αναγκαίο να αφήσουμε στο παρελθόν αυτές τις παραδοσιακές συνήθειες, προχωρώντας στη σημερινή αντίληψη της επικαιρότητας.


Θωμάς Καλαμπαλίκης

Η ένδυση των μαθητών στα σχολεία είναι ένα θέμα που απασχολεί την ελληνική κοινή γνώμη εδώ και λίγο καιρό. Υπάρχει μια πεποίθηση ότι η χρήση σχολικών στολών είναι απαραίτητη για να μειωθούν περιστατικά bullying λόγω των ρούχων που φοράει ένα παιδί. Υπάρχει όμως μία ερώτηση που θα πρέπει να απαντήσει το κράτος σε περίπτωση που ψηφίσει έναν τέτοιο νόμο. Ποιος θα επιβαρύνεται με το κόστος αγοράς της σχολικής στολής; Η ελληνική οικογένεια θα είναι πολύ δύσκολο να τις αγοράζει, λόγω του μεγάλου κόστους ζωής. Άρα ο μόνος φορέας που μένει να κάλυψη αυτό το κόστος, είναι το κράτος. Είναι όμως το ελληνικό κράτος διατεθειμένο να καλύψει αυτό το υπέρογκο κόστος; Αυτό μένει να το απαντήσουν οι ίδιοι.


Δημήτρης Κανελλόπουλος

Το ντύσιμο στο σχολείο είναι συνήθως όμοιο μεταξύ των παιδιών, καθώς όλα τα παιδιά ντύνονται με συγκεκριμένες μάρκες ρούχων. Συμφώνα με μια συζήτηση με τους συμμαθητές, σχεδόν όλοι είπαν πως ντύνονται με μάρκες και σχεδόν κανένας δεν ντύνεται με αλλά ρούχα. Μέχρι και το χρώμα είναι συγκεκριμένο, θεωρούν οι συμμαθητές μου, γιατί είπαν πως ντύνονται με μαύρα, γκρι και άσπρα ρούχα. Ωστόσο αυτό δεν πιστεύω πως πρόκειται να αλλάξει, καθώς όλα τα παιδιά σχεδόν ακολουθούν τις τάσεις της μόδας. Μόνο με παρέμβαση του σχολείου, δηλαδή να δώσει στους μαθητές συγκεκριμένα ρούχα να φοράνε, όπως σε πολλά ιδιωτικά σχολεία. Αλλά αυτό θεωρώ πως δεν είναι σωστό. Πιστεύω πως ο κάθε μαθητής πρέπει να ντύνεται όπως θέλει και ας είναι συνέχεια στις τάσεις της μόδας.


Γιώργος Γώγος

Το ντύσιμο στο σχολείο αποτελεί ένα θέμα που συχνά απασχολεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Ενώ η ελευθερία έκφρασης μέσω της ενδυμασίας είναι σημαντική, υπάρχει και η ανάγκη για ευπρέπεια και σεβασμό προς το σχολικό περιβάλλον. Ορισμένοι μαθητές προτιμούν τα άνετα και casual ρούχα, ενώ άλλοι επιλέγουν να ξεχωρίζουν με πιο μοντέρνες ή ακόμα και εντυπωσιακές ενδυματολογικές επιλογές. Παράλληλα, υπάρχουν και οι μαθητές που προτιμούν να τηρούν πιο κλασικούς κανόνες ντυσίματος. Ωστόσο, πέρα από την προσωπική έκφραση, η ευπρέπεια στο ντύσιμο συχνά αναδεικνύεται ως σημαντική. Η εμφάνιση στο σχολείο θα πρέπει να σέβεται τους κανόνες και τις προδιαγραφές του σχολείου, καθώς και να δείχνει σεβασμό προς τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα περιορισμό της ατομικότητας, αλλά μάλλον μια διακριτική ενσωμάτωσή της σε ένα πλαίσιο σεβασμού και κοινωνικής αρμονίας. Επιπλέον, η ευπρέπεια στο ντύσιμο στοχεύει επίσης στη δημιουργία μιας αίσθησης ομοιομορφίας και ομοιότητας μεταξύ των μαθητών, ελαχιστοποιώντας τυχόν ανισότητες ή ανασφάλειες που μπορεί να προκύψουν από την ενδυματολογική διαφορετικότητα. Είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση των μαθητών σχετικά με τον σεβασμό προς τον εαυτό τους και προς τους άλλους, καθώς και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης όσον αφορά στις ενδυματολογικές τους επιλογές. Συνοψίζοντας, η ενδυματολογική επιλογή στο σχολείο αποτελεί έναν συνδυασμό ατομικότητας και ευπρέπειας.


Ευγενία Κολοβού

Αναμφίβολα, ο τρόπος ντυσίματος στο σχολείο είναι ένα θέμα που έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από την πλευρά των μαθητών. Η πλειοψηφία δεν συμφωνεί με την τήρηση ενός συγκεκριμένου κώδικα ντυσίματος στο σχολείο, διότι αισθάνεται ότι περιορίζεται. Ωστόσο, είναι αναγκαίο οι μαθητές να υπακούν στους κανόνες που ορίζονται. Άλλωστε, το σχολείο είναι ένας χώρος όπου προωθείται η μόρφωση των παιδιών και απαιτείται σεβασμός απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποτιμάται η αξία του μαθήματος και αυτό να παρεκτρέπεται από τα όρια της σεμνότητας και της σοβαρότητας. Για αυτό, θα ήταν ωφέλιμο όλοι οι μαθητές να συμμορφώνονται στους σχολικούς κανόνες για να εξελίσσεται ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία.


Γιώργος Σκολαρίκης

Στις μέρες μας πλέον, είναι γνωστό ότι τα παιδιά δεν πηγαίνουν στα σχολεία φορώντας στολές όπως μισό αιώνα πριν, αλλά φορώντας διαφορετικά ρούχα το ένα από το άλλο. Το θέμα όμως είναι ότι, παρόλο που ντύνονται ελεύθερα και αυτό είναι πολύ σωστό, διότι έτσι εκφράζονται, το ντύσιμό τους κατά τη γνώμη μου δεν είναι ευπρεπές. Με λίγα λόγια, τα κορίτσια μπορεί να έρχονται στο σχολείο με κολάν πιο πάνω από τα γόνατα και με κοντές μπλούζες, ενώ τα αγόρια με μαύρα φούτερ και φόρμες. Συνεπώς, πιστεύω ότι το ντύσιμο θα πρέπει φυσικά να είναι ένας τρόπος έκφρασης του κάθε παιδιού και μία ελευθερία, δηλαδή να φοράει ο μαθητής το ρούχο που θέλει, αλλά παράλληλα το ντύσιμο που κάνει να είναι ευπρεπές.


Βασιλική Ζαλώνη

Πλέον οι έφηβοι, λόγω της έλλειψης χρόνου, δεν ασχολούνται αρκετά με την εμφάνισή τους και έτσι αμελούν την εξωτερική τους εμφάνιση φορώντας ό,τι πιάσουν στα χέρια τους, αδιαφορώντας για το πώς δείχνουν. Ιδιαίτερα στο σχολείο, όπου οι νέοι δεν μπορούν να φορέσουν ό,τι επιθυμούν, όπως κοντές μπλούζες και σορτσάκια, μια καλή λύση θα ήταν η στολή, καθώς με τη στολή τα παιδιά δεν θα χρειαζόταν να σκέφτονται από την προηγούμενη μέρα τι θα φορέσουν και πολλές οικογένειες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν καινούργια ρούχα στα παιδιά τους θα έβρισκαν μια λύση με τη στολή. Ακόμα, οι στολές ενώ κάνουν όλα τα παιδιά να φαίνονται ίδια και αυτό είναι ένα φαινόμενο που προσπαθούμε να καταρρίψουμε, είναι αυτόματα και θετικό, καθώς έτσι δεν ξεχωρίζουν τα παιδιά με βάση τα ακριβά ρούχα που φοράνε και είναι όλοι ίσοι.

 

Πηγή: e-thessalia.gr


Δείτε περισσότερες Έρευνες: https://eduadvisor.gr/arthra/erevnes

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.