Η σχολική βία και ο ρόλος των κοινωνιολόγων
Η σχολική βία, όπως λέγεται διεθνώς, αποτελεί ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρείται έντονα τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα. Με τον όρο αυτό εννοούμε, την επιβολή του ισχυρότερου στον ασθενέστερο μέσα από πρόκληση πράξεων παραβατικού χαρακτήρα και τη δημιουργία κλίματος φόβου. Η σχολική βία εμφανίζεται συνήθως με τη μορφή του σχολικού εκφοβισμού (bullying). Ο σχολικός εκφοβισμός περιλαμβάνει τη σωματική, λεκτική και ψυχοκοινωνική παρενόχληση. Η σωματική παρενόχληση περιλαμβάνει οποιαδήποτε μορφή σωματικής βλάβης, όπως είναι οι κλωτσιές, οι μπουνιές κτλ. Η λεκτική σχετίζεται με απειλές, βρισιές, κοροϊδία. Η ψυχοκοινωνική παρενόχληση αναφέρεται στην κοινωνική απομόνωση, στο άγχος και στην ανασφάλεια που προκαλείται. Ο διαδικτυακός εκφοβισμός αποτελεί μια νέα μορφή εκφοβισμού. Η αλόγιστη χρήση του διαδικτύου μέσα από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί πρόσφορο έδαφος για τέτοιες μορφές εκφοβισμού. Η λήψη e-mail, μηνυμάτων μέσω κινητού, video clip και φωτογραφιών αποτελούν μορφές διαδικτυακού εκφοβισμού οι οποίες προκαλούν διαδικτυακή παρενόχληση.
Τα θύματα του σχολικού εκφοβισμού είναι συνήθως άτομα αδύναμα, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Είναι χαμηλών τόνων μαθητές, αγχώδεις και αρκετά ανασφαλείς. Συχνά είναι παιδιά τα οποία ανήκουν σε άλλη εθνικότητα ή θρησκεία. Αντίθετα, οι θύτες είναι άτομα αντιδραστικά το οποία προσπαθούν να επιβεβαιώσουν τη δύναμή τους μέσα από παραβατικές συμπεριφορές. Συνήθως, οι θύτες είναι άτομα που προέρχονται από οικογένειες όπου παρατηρείται σωματική κακοποίηση. Παρόλα αυτά και οι θύτες και τα θύματα έχουν ένα κοινό στοιχείο, δηλαδή την ανασφάλεια την οποία εκφράζουν με διαφορετικό τρόπο.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ΕΔΩ.
Πηγή: iatronet.gr
Δείτε περισσότερα Ενδιαφέροντα άρθρα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/endiaferonta-arthra/psychologia