Τέλος τα tablets – Στροφή στον πατροπαράδοτο τρόπο εκμάθησης κάνει η Σουηδία
Η επιστροφή στα σχολεία φέρνει αλλαγές και φέτος ξεκινούν από τα βιβλία. Μικροί και μεγάλοι μπορεί να έχουν εντάξει την τεχνολογία στη ζωή τους ωστόσο τα σουηδικά σχολεία πρωτοπορούν και λένε «όχι» στα tablet. Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Guardian, η έμφαση θα δίνεται πλέον στα τυπωμένα βιβλία, την ήσυχη ανάγνωση και την εξάσκηση στο γράψιμο με το χέρι, και θα αφιερώνεται λιγότερος χρόνος στα tablets, την έρευνα στο διαδίκτυο και τις δεξιότητες πληκτρολόγησης.
Η αλήθεια είναι πώς η απόφαση αυτή δεν αποτελεί έκπληξη καθώς η επιστροφή στους πιο παραδοσιακούς τρόπους εκμάθησης είχε εκφραστεί από πολιτικούς και ειδικούς. Για παράδειγμα η υφυπουργός Παιδείας, Λότα Έντολμ, η οποία ανέλαβε καθήκοντα πριν από 11 μήνες, είχε πολλές φορές εκφράσει την αντίθεσή της στην ολοκληρωτική υιοθέτηση της τεχνολογίας στα σχολεία. «Οι μαθητές της Σουηδίας χρειάζονται περισσότερα βιβλία» είχε δηλώσει τον Μάρτιο η ίδια, προσθέτοντας πως τα βιβλία είναι σημαντικά για την εκμάθηση.
Η υπερ-ψηφιοποίηση έχει οδηγήσει στη μείωση των βασικών δεξιοτήτων.
Οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση, οι οποίες ανακοινώθηκαν τον Αύγουστο, θέλουν να ανατρέψουν την απόφαση της εθνικής υπηρεσίας εκπαίδευσης που κατέστησε υποχρεωτικές τις ψηφιακές συσκευές στα νηπιαγωγεία. Θέτουν ως στόχο να τερματίσουν εντελώς την ψηφιακή μάθηση για παιδιά κάτω των έξι ετών.
Πτώση αναγνωστικής ικανότητας
Παρόλο που οι μαθητές της Σουηδίας βαθμολογούνται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο για την ικανότητα ανάγνωσης, μια διεθνής αξιολόγηση των επιπέδων ανάγνωσης της τέταρτης τάξης, το Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS), αποκάλυψε μια πτώση μεταξύ των παιδιών της Σουηδίας κατά την περίοδο 2016- 2021. Το 2021, οι Σουηδοί μαθητές της τέταρτης τάξης είχαν κατά μέσο όρο 544 πόντους, μια πτώση από τον μέσο όρο των 555 το 2016. Ωστόσο, η απόδοσή τους έφερε τη χώρα σε ισοβαθμία με την Ταϊβάν για την έβδομη υψηλότερη συνολική βαθμολογία τεστ. Στην κορυφή της κατάταξης είναι η Συγκαπούρη η οποία βελτίωσε τις βαθμολογίες PIRLS στην ανάγνωση από 576 σε 587 κατά την ίδια περίοδο.
Γιατί υπάρχει ανησυχία;
Η UNESCO, σε έκθεση που δημοσίευσε τον Αύγουστο, απηύθυνε «επείγουσα έκκληση για την κατάλληλη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση». Ο οργανισμός προτρέπει τις χώρες να επιταχύνουν τις συνδέσεις διαδικτύου στα σχολεία, προειδοποιώντας παράλληλα ότι η τεχνολογία στην εκπαίδευση θα πρέπει να εφαρμόζεται με φειδώ και όχι να αντικαθιστά τη διδασκαλία που παρέχεται υπό την καθοδήγηση του δασκάλου, αλλά να υποστηρίζει τον κοινό στόχο της ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους.
Η υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων μάθησης έχει προκαλέσει την ανησυχία της υπηρεσίας του ΟΗΕ.
Προκειμένου να εφαρμοστεί το νέο μέτρο και να αντιμετωπιστεί η πτώση των επιδόσεων των Σουηδών μαθητών στην ανάγνωση, η κυβέρνηση ανακοίνωσε επενδύσεις ύψους 685 εκατ. κορονών (57,5 εκατ. ευρώ) για την αγορά βιβλίων στα σχολεία φέτος. Επιπλέον, 42 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν ετησίως το 2024 και το 2025 για να επιταχυνθεί η επιστροφή στα σχολικά βιβλία.
Ωστόσο οι αντιδράσεις δεν άρχισαν να έρθουν, με τον ειδικό σε θέματα εκπαίδευσης Muhammad Khalil Musa, να δηλώνει στο «Sky News Arabia» ότι η απόφαση αυτή «είναι τολμηρή και παράξενη». Όπως δικαιολόγησε έρχεται σε αντίθεση με την τεχνολογική ανάπτυξη στον κόσμο. «Η σημερινή τάση είναι ο συνδυασμός της ηλεκτρονικής και της παραδοσιακής διδασκαλίας, κάτι που δεν είναι συμβατό με την απόφαση της Σουηδίας να επιστρέψει στη διδασκαλία μέσω βιβλίων», είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή: in.gr
Δείτε περισσότερα Ενδιαφέροντα άρθρα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/endiaferonta-arthra/ekpaidefsi-endiaferonta