Διαθεσιμότητα, ολοήμερα σχολεία και αξιολόγηση Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων
Συνέντευξη έδωσε ο υπουργός Παιδείας στον Alpha 9,89 και αναφέρθηκε μεταξύ των άλλων στη διαθεσιμότητα των ιδιωτικών υπαλλήλων των Πανεπιστημίων, στα ολοήμερα σχολεία αλλά και στην αξιολόγηση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Συγκεκριμένα:
Κινδυνεύουν από απόλυση οι εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα;
Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος ο οποίος θέλει να δει έναν συνάνθρωπο του απολυμένο. Είναι σαφές πως έχουμε κάνει βήματα προς την κατεύθυνση της διασφάλισης όλων των θέσεων των εκπαιδευτικών τόσο αυτών οι οποίοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα όσο και αυτών που παραμένουν στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Μα το πιο σημαντικό είναι ότι μιλάμε για ανθρώπους. Είμαστε μαζί για να βγει αυτή τη Πατρίδα από αυτό το τούνελ. Ο αριθμός των οποίων εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης την 23η Ιουλίου αποκτούν και κατοχυρώνουν οργανική θέση. Έτσι ο κάθε εκπαιδευτικός θα ξέρει ότι έχει την οργανική του θέση σε σχολείο. Αυτό δημιουργεί ένα κλίμα ασφάλειας στους ανθρώπους του εκπαιδευτικού συστήματος.
Πως διασφαλίζεται τη θέση όσων έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα;
Την προηγούμενη βδομάδα στο νόμο για το Νέο Λύκειο έχουμε ψηφίσει μια διάταξη, η οποία μας επιτρέπει να απορροφηθούν στις νέες δομές της επαγγελματικής κατάρτισης, 900 εκπαιδευτικοί από αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, καθώς και άλλοι 300 σε διοικητικές θέσεις. Οι υπόλοιποι πού έχουν να κάνουν με τα επαγγέλματα Υγείας, θα απορροφηθούν από το Υπουργείο Υγείας, όπως έχουμε ήδη συμφωνήσει. Είναι ξεκάθαρο πως σε κάθε περίπτωση οι συνάδελφοι που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα δε θα χάσουν τη δουλειά τους.
Θα λειτουργήσουν κανονικά τα ολοήμερα σχολεία;
Παρά το γεγονός ότι έχουμε 18.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς, σε σχέση με πέρυσι-10.000 λιγότερους αναπληρωτές, 6.000 συνταξιοδοτηθέντες 2.000 σε διαθεσιμότητα- τα κενά ήταν «σημειακά» και καλύπτονται. Και θέλω να δώσω εδώ, μία δέσμευση. Να δεσμευτώ –γιατί άλλωστε αυτός είναι και ο σχεδιασμός -ότι τα ολοήμερα σχολεία και τα αυξήσαμε και τα λειτουργήσαμε ομαλά. Αυτή τη στιγμή έχουμε από έναν δάσκαλο σε κάθε ολοήμερο σχολείο για να κάνει στα παιδιά μελέτη μέσα στην τάξη. Περιμένουμε τώρα να δούμε πόσα παιδιά έχουν δηλώσει και σε ποιες ειδικότητες, ώστε να στείλουμε βάσει των αναγκών που δημιουργούνται τόσο σε δασκάλους όσο και σε ειδικότητες. Ξέρετε, στα Ολοήμερα πάνε και δάσκαλοι ξένων γλωσσών. Αυτό λοιπόν κάποιοι το εξέλαβαν και το μετέφραζαν αντίθετα.
Εμείς αυξήσαμε τα ολοήμερα σχολεία χωρίς να κάνουμε την τεράστια σπατάλη που γινόταν τις άλλες χρονιές.
Τα προηγούμενα χρόνια τι ακριβώς γινόταν;
Τις άλλες χρονιές τι γινόταν; Έδιναν σε ένα ολοήμερα σχολείο ένα πλαφόν, αριθμό μαθητών, ανεξαρτήτως στων αναγκών που δημιουργούνταν σε τμήματα, σε παιδιά, σε ειδικότητες. Με αποτέλεσμα αφενός να δημιουργούνται «υπεράριθμοι» δάσκαλοι οι οποίοι τελικά πλεόναζαν στο σχολείο αυτό και στην κυριολεξία κάθονταν και αφετέρου να προκαλούνται κενά κάπου αλλού. Έτσι, η Πολιτεία έπρεπε να σπεύσει να συμπληρώσει τις ανάγκες του σχολείου με αναπληρωτές, δηλαδή με extra κόστος.
Αυτό το εξορθολογίσαμε. Όπως εξορθολογίσαμε και τις αποσπάσεις, όπου τις μειώσαμε. Εκπαιδευτικοί έφευγαν από το ένα σχολείο, δημιουργούσαν ένα πλασματικό κενό και αυτή η τρύπα καλυπτόταν με αναπληρωτές που συνολικά επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Ελληνα φορολογούμενο με 300εκ. ευρώ.
Θα γίνει η αξιολόγηση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων;
Τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα-πρέπει να σας πω ότι υποβάλλουν το ένα μετά το άλλο σχέδιο αξιολόγησης. Εχουμε ήδη αρκετά Ιδρύματα που το έχουν κάνει. Αυτό σημαίνει νοικοκύρεμα του δημοσίου. Mέχρι τη Δευτέρα θα έχουν υποβάλει τα περισσότερα, αν όχι όλα. Σε αυτήν την συγκυρία όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι όλα πρέπει να αξιολογούνται.
Υπάρχει δηλαδή προσωπικό που πλεονάζει;
Yπάρχει. Τουλάχιστον, στα πολύ μεγάλα Ιδρύματα.
Σε πολλά παρατηρούνται να υπάρχουν πλεονάσματα, σε κάποια άλλα ελλείμματα. Έτσι, μέσα από την διαπανεπιστημιακή κινητικότητα θα εξορθολογίσουμε τα ελλείμματα, μέσα από τα πλεονάσματα των άλλων Ιδρυμάτων. Χωρίς φυσικά να στέλνουμε τον συνάδελφο στην άλλη άκρη της γης. Περιμένουμε να έχουμε συνολική εικόνα από την αξιολόγηση κι εκεί θα πράξουμε αναλόγως.
Πηγή: minedu.gov.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea