WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Εκπαιδευτικά νέα

Σχέδιο αναβάθμισης της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Ekpaideusi2Προτάσεις για την αναβάθμιση της Τεχνολογικής εκπαίδευσης κάνουν οι επιστημονικές ενώσεις ώστε οι σπουδές των νέων να αποκτήσουν ουσία και να τους παρέχουν προσόντα για την επαγγελματική τους εξέλιξη αλλά και προοπτικές συνέχισης των σπουδών.


Με αφορμή τις αλλαγές που προγραμματίζει το υπουργείο Παιδείας για τις σπουδές στα γενικά και τεχνολογικά λύκεια, οι οποίες θα ανακοινωθούν μέσα στον μήνα η Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΤΕΚ) κάνει τις δικές της διαπιστώσεις και προτάσεις για το μέλλον αυτών των σχολείων τα οποία στη χώρα μας είναι παραγκωνισμένα τόσο από την πολιτεία όσο και από τους ίδιους τους νέους.


Μεταξύ άλλων η ΕΕΤΕΚ αναφέρει: Στις Πανελλαδικές εξετάσεις στην ομάδα Α διαγωνίστηκαν περίπου 22.000 μαθητές και στην ομάδα Β περίπου 500.


Η ύπαρξη της ομάδας Β παρά τη μικρή συμμετοχή των μαθητών είναι απαραίτητη για τη διέξοδο προς τα πανεπιστήμια και εάν θα καταργηθεί, όπως φημολογείται, τότε θα έχουμε και πάλι ένα πισωγύρισμα, μια υποβάθμιση στην Τεχνική Εκπαίδευση.


Ομάδα Α

Η ομάδα Α οδηγεί στα ΤΕΙ με ποσοστό επί των εισαγομένων, το οποίο καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση και ποικίλλει ανάλογα με τον εκάστοτε υπουργό. Παλαιότερα όταν λειτουργούσαν τα Τ.Ε.Λ. το ποσοστό ήταν 25% όταν λειτουργούσαν τα ΤΕΕ κυμαινόταν από 10 έως 15% και φέτος το ποσοστό αυτό είναι 20%. Οι εξετάσεις αυτές περνούν κάθε χρόνο απαρατήρητες, αφού οι Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων μονοπωλούν τη δημοσιότητα, μια δημοσιότητα η οποία έχει πάρει μυθικές - παράλογες διαστάσεις αν αναλογιστεί κανείς ότι:

  • Σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα δεν διακόπτονται τα ραδιοτηλεοπτικά προγράμματα για να αναγγελθούν ονόματα, σχολές, βάσεις κ.λπ.
  • Σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα που πλήττεται σοβαρά από την οικονομική κρίση δεν δηλώνουν γονείς ότι βρίσκονται σε αδιέξοδο, διότι δεν έχουν λεφτά για το φροντιστήριο.
  • Σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν υπάρχουν τόσες χιλιάδες «αδιόριστοι εκπαιδευτικοί» οι οποίοι ασχολούνται με τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια διακινώντας μεγάλα ποσά μαύρου χρήματος.
  • Σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν «αρρωσταίνουν» μαζικά οι μαθητές την άνοιξη, ενώ τον χειμώνα είναι υγιείς.
  • Σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν κινητοποιούνται περιπολικά της αστυνομίας και ένοπλοι αστυνομικοί για τη μεταφορά των γραπτών από τα εξεταστικά στα βαθμολογικά κέντρα...

Αυτή η παράκρουση είναι επικίνδυνη διότι μυθοποιεί τις Πανελλαδικές εξετάσεις και κάθε φορά που επιχειρείται αναβάθμιση μέσω εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, το θέμα της εισαγωγής στα πανεπιστήμια εμφανίζεται ως το σπουδαιότερο και επισκιάζει όλα τα υπόλοιπα.


Αντίθετα με τις εξετάσεις του Γενικού Λυκείου, οι εξετάσεις των μαθητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για τα ΤΕΙ βρίσκονται μονίμως στην αφάνεια. Το Επαγγελματικό Λύκειο σύμφωνα με τον νόμο, παρέχει στους αποφοίτους πτυχίο και απολυτήριο ισότιμο με το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου και εν τούτοις θεωρείται υποδεέστερο.


Οι μαθητές της ΤΕΕ σημειώνουν χαμηλές σχολικές επιδόσεις, σε σχέση με τους μαθητές της γενικής, διότι έχουν βασικές ελλείψεις στα μαθήματα γενικής παιδείας. Θεωρούμε θετικό το ότι εφαρμόζεται ο θεσμός των μαθημάτων υποστήριξης στη «Νέα Ελληνική Γλώσσα» και στα «Μαθηματικά» από τη σχολική χρονιά 2011 - 2012.

 

Πέντε αλλαγές που θα δώσουν λύσεις σε προβλήματα

 

Πηγή: ethnos.gr

Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.