Ιστορικοί και φιλόλογοι ζητούν να διδάσκουν μόνον αυτοί Ιστορία
Ανησυχία εκφράζουν με ψήφισμά τους τα μέλη του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών για τις συνθήκες διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας.
Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα, τα μέλη του τμήματος πληροφορήθηκαν ότι «συζητείται ως ενδεχόμενο το μάθημα της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να ορίζεται ως πρώτη ανάθεση και σε εκπαιδευτικούς μη ανήκοντες στον κλάδο ΠΕΟ2 Φιλόλογοι».
«Αντιεπιστημονική και αδιανόητη» χαρακτηρίζεται στο ψήφισμα η προοπτική αυτή και εκφράζει την ελπίδα «οποιαδήποτε σχετική σκέψη σύντομα θα εγκαταλειφθεί».
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ωστόσο το γεγονός ότι στα γυμνάσια και στα λύκεια «ισχύει από έτη η ηπιότερη μεν, αλλά στο ίδιο πνεύμα πρακτική» το μάθημα της Ιστορίας να ανατίθεται και σε «μη ειδικούς εκπαιδευτικούς (θεολόγους, καθηγητές ξένων φιλολογιών κ.ά.)». Γι' αυτή την πρακτική το τμήμα επισημαίνει ότι έχει διαμαρτυρηθεί «επανειλημμένως για το προβληματικό αυτό καθεστώς, που θυσιάζει στη μηχανιστική προσπάθεια συμπλήρωσης "πλήρους ωραρίου" των υπηρετούντων εκπαιδευτικών των παραπάνω ειδικοτήτων, την ανάγκη διδακτικής προσφοράς του μαθήματος της Ιστορίας από πραγματικά ειδικούς επιστήμονες». Θεωρεί λοιπόν ότι πλήττεται η θέση των πτυχιούχων των τμημάτων Ιστορίας, οι οποίοι και μπορούν να διδάξουν το μάθημα ως οι καθ' ύλην και με τα ανάλογα προσόντα αρμόδιοι.
Επιπλέον, θέτει και άλλο ένα θέμα το ψήφισμα του τμήματος Ιστορίας, τονίζοντας ότι το μάθημα της Ιστορίας αντιμετωπίζεται στο σχολικό πρόγραμμα ως «δευτερεύον διδακτικό αντικείμενο και όχι ως τον επιστημονικό κλάδο με τη δική του αυστηρή μεθοδολογία». Σε αυτό επισημαίνεται ότι η διδασκαλία της Ιστορίας «περιορίζεται στην απλή αναπαραγωγή από τον διδάσκοντα και τον μαθητή, σωρευμένων, στείρων και δεδομένων γνώσεων».
Στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος και για «έλλειμμα ιστορικής παιδείας που χαρακτηρίζει μεγάλο τμήμα των Ελλήνων πολιτών» φαινόμενο το οποίο συνδέουν αμέσως με τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας. Εξάλλου, με αφορμή προφανώς τις κατά καιρούς «ενστάσεις» που καταθέτουν μεμονωμένα άτομα ή φορείς, το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Αθηνών επισημαίνει ότι στις σημερινές συνθήκες καθίσταται επιτακτική «η νηφάλια, κριτική προσέγγιση του παρελθόντος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με τα εργαλεία της ιστορικής επιστήμης, και είναι προϋπόθεση για τη διαμόρφωση πολιτών με ενεργή ιστορική συνείδηση και την αναβάθμιση του διαλόγου στη δημόσια σφαίρα».
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε ΕΔΩ.
Πηγή: tovima.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea