Έλληνες μαθητές: Σκληρά εργαζόμενοι αλλά με χαμηλή βαθμολογία
Στις διεθνείς έρευνες για τις επιδόσεις πρώτα έρχονται τα παιδιά από χώρες της Ασίας
Θεωρούνται από τους πιο σκληρά εργαζόμενους. Κάνουν το επτάωρό τους στο σχολείο και το απόγευμα πηγαίνουν στο φροντιστήριο ξένων γλωσσών ή κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα για να βοηθηθεί η απόδοσή τους στο σχολείο. Το σκληρό πρόγραμμα που ακολουθούν τα περισσότερα Ελληνόπουλα, όμως, δεν φαίνεται να αποτυπώνεται και στις διεθνείς έρευνες για το μορφωτικό επίπεδο, τις επιδόσεις και τις δεξιότητες των μαθητών.
Αντίθετα, τα παιδιά από χώρες της Ασίας φαίνεται, σύμφωνα με τις λίστες απόδοσης των μαθητών, ότι παίζουν στα δάχτυλα τα Μαθηματικά. Στα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας για τα Μαθηματικά και την Επιστήμη του 2011, TIMMS, οι μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Σιγκαπούρη και στη Νότια Κορέα αναδείχθηκαν πρώτοι στα Μαθηματικά. Στις επόμενες τρεις θέσεις δεν θα δει κάποιος παιδιά από ευρωπαϊκές χώρες ή από τις ΗΠΑ αλλά μαθητές από το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊβάν και την Ιαπωνία, που συμπληρώνουν την πεντάδα. Στην τελευταία αυτή έρευνα, η Ελλάδα - όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες - δεν έλαβε μέρος.
Και μπορεί σε αυτή τη μέτρηση μαθητικής απόδοσης η Ελλάδα να είναι απούσα, σε άλλες λίστες όμως βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις. Η έρευνα The Learning Curve που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και χρησιμοποίησε αποτελέσματα τριών ερευνών (PISA, Times, Pirls) αφορούσε τις γνωστικές δεξιότητες και το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών σε 40 χώρες. Πρώτη στη λίστα ήταν η Φινλανδία και ακολουθούσε η Νότια Κορέα. Από την άλλη, η χώρα μας βρέθηκε στην τελευταία δεκάδα (31η).
Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Διεθνούς Προγράμματος για την Αξιολόγηση των Μαθητών PISA του ΟΟΣΑ το 2009 έδειξαν ότι οι 15χρονοι στην Ελλάδα στα Μαθηματικά συγκέντρωσαν βαθμολογία μόλις 466, ενώ οι συνομήλικοί τους στη Νότια Κορέα συγκέντρωναν βαθμολογία 546.
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι κλειστό και συγκεντρωτικό, επισημαίνει ο καθηγητής Συγκριτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Πατρών Σήφης Μπουζάκης. «Αυτό σημαίνει ότι δεν ευνοεί την κριτική σκέψη, ζητούμενο όμως από αυτές τις διεθνείς έρευνες».
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε ΕΔΩ.
Πηγή: tanea.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea