WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Εκπαιδευτικά νέα

Φροντιστήριο έναντι ιδιαίτερων προτιμούν οι οικογένειες

FrontistiriaΗ οικονομική κρίση μεταβάλλει και το χάρτη της ενισχυτικής εξωσχολικής υποστήριξης των μαθητών, υπέρ των φροντιστηρίων. Τα προηγούμενα χρόνια και πριν το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, ο κλάδος των ιδιαίτερων μαθημάτων είχε δει άνθηση, καθώς το εισόδημα πολλών οικογενειών μπορούσε να αντέξει το «βάρος» της ενισχυτικής διδασκαλίας στο σπίτι.

Πλέον, όμως, με τη συμπίεση των εισοδημάτων και την αύξηση των φορολογικών βαρών, τα ιδιαίτερα μαθήματα αποδεικνύονται πολυτέλεια για τις περισσότερες οικογένειες. Έτσι, η φροντιστηριακή εκπαίδευση φαίνεται να παραμένει βασική προτεραιότητα. Αυτό προκύπτει μετά την έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής, προκειμένου να προσαρμοστεί με τις ανάγκες των ελληνικών οικογενειών, έχει ήδη μειώσει τα δίδακτρα από την αρχή της σχολικής χρονιάς κατά 20%, ωστόσο, η μέση σχετική δαπάνη ανά οικογένεια για τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης ανέρχεται στο ποσό περίπου των 3.500 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 1/9 του μέσου οικογενειακού εισοδήματος κατά την τρέχουσα περίοδο.

Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα, παρουσιάστηκαν από τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής (Σ.Ε.Φ.Α.) και συνοψίζονται στα εξής:

•Το 65% των ερωτηθέντων θεωρούν ως το σημαντικότερο παράγοντα για την επιλογή ενός φροντιστηρίου την ποιότητα του προσωπικού, το 45% τις επιδόσεις και τις επιτυχίες των μαθητών, ενώ παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία το κόστος κατατάσσεται στην 3η θέση με ποσοστό 37%.

• Το ύψος των διδάκτρων δεν εμφανίζεται ούτε ως βασική αιτία αλλαγής κέντρου ξένων γλωσσών ή φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης από τη μια σχολική χρονιά στην επόμενη. Πρώτη αιτία παραμένει και εδώ η ποιότητα του προσωπικού σε ποσοστό 45%.

• Μεγάλη είναι η μεταστροφή του μαθητικού πληθυσμού από τα ιδιαίτερα μαθήματα στο φροντιστήριο, με το 17% των ερωτηθέντων να δηλώνουν πως πριν από το φροντιστήριο έκανε κάποιο ιδιαίτερο μάθημα.

• Είναι χαρακτηριστικό πως η πλειοψηφία των ερωτηθέντων προτιμά το φροντιστήριο από το ιδιαίτερο μάθημα, λόγω του χαμηλότερου κόστους, αλλά και της καλύτερης οργάνωσης και συνολικής κάλυψης των αναγκών του μαθητή.

• Η μεγάλη πλειοψηφία και συγκεκριμένα το 72% των ερωτηθέντων συμφωνούν με την πρόταση αντικατάστασης των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας με το σύστημα διανομής κουπονιών. Πρόκειται για επιδοτούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ μέσω των οποίων θα είναι δυνατόν να χορηγούνται κουπόνια στις οικογένειες, βάσει κοινωνικών κριτηρίων, προκειμένου εκείνες να τα χρησιμοποιήσουν όπως επιθυμούν, ακόμα και στην ιδιωτική εκπαίδευση.

* ΕΡΕΥΝΑ: «Μέτρηση στάσεων χρηστών φροντιστηριακής εκπαίδευσης στην Αττική»

Του Αντώνη Τριανταφύλλου

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.