Συνέντευξη Τύπου της Υπουργού Παιδείας, Φρόσως Κιάου
Συνέντευξη Τύπου έδωσε η Υπουργός Παιδείας, κα Φρόσω Κιάου και αναφέρθηκε σε όλα τα θέματα που αφορούν στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, στην προετοιμασία ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς καθώς και στα μείζονα θεσμικά και οικονομικά ζητήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αποσπάσματα από τη συνέντευξη της Υπουργού:
Για το μάθημα της Φυσικής (Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης), το ρόλο του Υπουργείου Παιδείας και την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων
«Δεν εμφανίστηκα στα ΜΜΕ διότι έκρινα ότι θα ενέτεινα την αγωνία, την ανησυχία των παιδιών και των γονέων τους. Δεύτερον: Αυτή την εποχή, η δουλειά στο Υπουργείο δεν είναι μόνον οι Πανελλαδικές. Ο Ιούνιος είναι ένας μήνας κεντρικού σχεδιασμού των θεμάτων που άπτονται της καλής λειτουργίας όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης από την ερχόμενη χρονιά 2012 – 2013. Τρίτον και εξίσου σημαντικό: Ως γυναίκα δημοσιογράφου γνωρίζω τον Κώδικα δεοντολογίας των δημοσιογράφων και δεν θέλω να εμφανιστώ ότι κάνω διάκριση μεταξύ των Media και των συναδέλφων.
Σε ό,τι αφορά την Επιτροπή: Η πρώτη απόφασή της ήταν -όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων- ασφαλώς βεβιασμένη. Το δε θέμα, είχε μια ελλιπή διατύπωση. Αυτά είναι δεδομένα και δεν αμφισβητούνται. Παράλληλα, όμως, με εκείνη την Οδηγία, που έλεγε ότι το ερώτημα ακυρώνεται και αναβαθμολογείται, ετέθη η απαρέγκλιτη εντολή «Μην αρχίζετε τη βαθμολόγηση, περιμένετε τη δοκιμαστική βαθμολογία για τα οριστικά αποτελέσματα».
Είναι προφανές ότι η απόφαση ελήφθη βεβιασμένα και αν θέλετε υπό την πίεση ίσως της σκληρής δήλωσης της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, που απεδείχθη ότι δεν ήταν ορθή και ελήφθη υπό πίεση. Και η Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή μπορεί να βρεθεί υπό πίεση. Όμως, δεν έβλαψε τα παιδιά αυτή η απόφαση διότι είπαν «Περιμένετε τη βαθμολόγηση» για να έχουν επαφή με αυτούς που θα βαθμολογήσουν δειγματοληπτικά και να δουν τα πορίσματα. Μεσολαβούσε Σαββατοκύριακο. Κατά το Σαββατοκύριακο αυτό, έλαβα τα μηνύματα από κάθε μεριά της Ελλάδας (από γονείς, εκπαιδευτικούς, παιδιά). Τα έλαβε και η Κεντρική Επιτροπή και οι βαθμολογητές. Κι έτσι, μετά τη δοκιμαστική βαθμολογία, τη Δευτέρα πλέον, ελήφθη η απόφαση.
Το Γ4 θέμα ήταν δύσκολο. Ήταν αυτό που λένε «το θέμα κρίσεως και διαβάθμισης». Αδικούσε η πρώτη απόφαση της Επιτροπής τους καλούς εκείνους μαθητές, οι οποίοι μπόρεσαν-και δεν ήταν από ό,τι φαίνεται λίγοι-και το έλυσαν. Επομένως, η τελική απόφαση δεν αδίκησε τα παιδιά, αποκατέστησε την τάξη και τα πράγματα και σημειώνω εδώ ότι η Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή και ειδικότερα οι εισηγητές του θέματος της Φυσικής, ήταν οι ίδιοι και τα προηγούμενα χρόνια.
Εγώ είχα συνεχώς επικοινωνία με την Επιτροπή. Η λέξη «διαβούλευση» είναι μια γενικότερη έννοια, δεν την ασπάζομαι διότι μπορεί να παρερμηνευτεί ως επέμβαση στο έργο της Επιτροπής.
Οι βαθμολογητές πάντα γνωρίζουν και έχουν την Οδηγία ότι όλες οι επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις ή μέθοδοι λύσεων αξιολογούνται θετικά. Τα παιδιά δεν αδικούνται. Αυτό τηρείται σε όλα τα μαθήματα. Για όσους δεν έλυσαν το Γ4, εφόσον το ξεκίνησαν και μπορούν και έχουν ένα σωστό προσανατολισμό, βαθμολογούνται βάσει αυτής της Οδηγίας».
Για τα θέματα των πανελλαδικών
«Συμμερίζομαι απολύτως τον προβληματισμό ότι, όταν είναι τόσο δύσκολα τα θέματα, αναγκαστικά οι γονείς προσανατολίζονται στην υποστήριξη των παιδιών τους που δεν είναι δωρεάν. Βέβαια, οι πανελλαδικές είναι ένας διαγωνισμός. Είτε κανείς είναι κάτω από τη βάση είτε πάνω από τη βάση, εφόσον είναι καλύτερος από τους άλλους, θα μπει. Ο αριθμός των εισακτέων έχει ανακοινωθεί.
Πάντως, σε ό,τι αφορά το θέμα της δυσκολίας των φετινών θεμάτων, θα ήθελα να επισημάνω ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια η αποτυχία σε Φυσική και Μαθηματικά κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα (70% με 80%)».
Για τα βιβλία της ερχόμενης σχολικής χρονιάς
«Το 60% των βιβλίων των Λυκείων και των Γυμνασίων θα παραδοθούν στις 30/6/2012 και τα βιβλία του Δημοτικού και των ΕΠΑΛ, που είναι το 40% των βιβλίων, θα παραδοθούν έως 10/8/2012. Το 40% βρίσκεται προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Παρακολουθώ αυτό το θέμα γιατί έχω αγωνία, παρακολουθώ τους διαγωνισμούς συσκευασίας και διανομής που τρέχουν επίσης. Έχουν δρομολογηθεί όλα αυτά από την προηγούμενη ηγεσία και εγώ τα παρακολουθώ ώστε να αντιμετωπίσω τυχόν δυσλειτουργίες».
Για τις υπηρεσιακές μεταβολές
«Με εξαίρεση-που ζητήσαμε πιεστικά από την πρώτη μέρα-έχουμε αρχίσει τη διαδικασία αποσπάσεων, μεταθέσεων έτσι ώστε η εικόνα των αναγκών εγκαίρως να δοθεί στην Υπηρεσία και τον Ιούλιο να προχωρήσουν σε τυχόν διορισμούς».
Για τους νέους κλάδους στην πρωτοβάθμια
«Από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία ορθώς είχαν ιδρυθεί κλάδοι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μουσικής, Αγγλικών, Γερμανικών, Γαλλικών, Εικαστικών - με το πέρασμα των αντίστοιχων ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια.
Υπήρχε όμως ένα νομικό ζήτημα. Το λύσαμε γιατί η αγωνία είναι, αφού προβλέφθηκε από τους προηγούμενους -δικαίως και ορθώς- τα Δημοτικά σχολεία να εμπλουτιστούν με αυτά τα μαθήματα, να το καταστήσουμε και δυνατό από το 2012 – 2013, από το Σεπτέμβρη».
Για τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σχετικά με το μισθολογικό των ιδιωτικών εκπαιδευτικών
«Δυο μέρες πριν από τις εκλογές, εστάλη από το Υπουργείο, από τον προκάτοχό μου, μια γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους χωρίς να συνοδεύεται, κατά τα ειωθότα, από μια ερμηνευτική εγκύκλιο, εγκύκλιο εφαρμογής. Αυτοί που καλούνται να την εφαρμόσουν, δεν είναι δικηγόροι, δεν είναι νομικοί, είναι εκπαιδευτικοί, είναι υπηρεσιακοί.
Προκειμένου να μην υπάρξει αναστάτωση - άλλωστε ένας μήνας είναι αυτός, δέκα μέρες είναι αυτές ακόμη - ζήτησα να τα πράγματα μείνουν ως έχουν μέχρι την εκλογή της καινούργιας Κυβέρνησης, η οποία και θα συντάξει την ερμηνευτική εγκύκλιο που απαιτείται προς εφαρμογή της γνωμοδότησης. Δεν αμφισβητήθηκε ούτε η γνωμοδότηση ούτε το δεκτόν από τον προκάτοχό μου».