Δηλώσεις Μπαμπινιώτη για τις Πανελλαδικές και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Ο υπουργός Παιδείας, κος Γιώργος Μπαμπινιώτης, έδωσε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό της ΝΕΤ και μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε στις Πανελλαδικές εξετάσεις και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, για τις Πανελλήνιες ανέφερε ότι: «Το κύριο βάρος του Υπουργείου Παιδείας έχει πέσει στη διοργάνωση των Πανελλαδικών εξετάσεων. Πρόκειται για ένα πολύ σύνθετο σύστημα που δεν μπορεί κανείς να το φανταστεί. Ούτε ο ίδιος το ήξερα προτού αναλάβω.
Μαζί με την Υφυπουργό την αρμόδια, την κ. Χριστοφιλοπούλου, έχουμε πέσει πάνω να ξεκινήσουμε από τα τετράδια που πρέπει να έχουν οι μαθητές για να γράψουν, μέχρι τα δύο συστήματα Πληροφορικής, το Μηχανογραφικό και το σύστημα των αποτελεσμάτων.
Βεβαίως, είναι και η διακίνηση των γραπτών από τα σχολεία στα Βαθμολογικά κέντρα, τα οποία δεν είναι γνωστά μέχρι την τελευταία στιγμή, και από κει πίσω στα σχολεία».
Όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είπε χαρακτηριστικά: «Κάθε μέρα φθάνουν επιστολές εκπαιδευτικών που λένε ότι είναι στο τάδε μέρος, παίρνουν 680 ευρώ μισθό και δεν μπορούν να ζήσουν την οικογένεια τους. Και αυτό λέω στους υπευθύνους της Κυβέρνησης. Θα πρέπει να βρούμε τρόπους να καλύψουμε τέτοιες ανάγκες διότι αλλιώς δεν μπορούμε να μιλάμε για ποιότητα παιδείας.
Χωρίς αξιολόγηση, επίσης, δεν μπορούμε να μιλάμε για ποιότητα παιδείας. Κανείς εκπαιδευτικός - Α’ θμιας, Β’ θμιας, Γ’θμιας - δεν μπορεί να πει ότι είναι υπεράνω αξιολόγησης. Άρα, το ζητούμενο είναι με ποιο σύστημα θα γίνει η αξιολόγηση ώστε να είναι δίκαια, αντικειμενική και όχι τιμωρητική. Δεν κάνεις την αξιολόγηση για να απολύσεις τον άλλον, την κάνεις για να τον βοηθήσεις.
Φώναξα, λοιπόν, τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών - γιατί εγώ αισθάνομαι δάσκαλος και είμαι δάσκαλος - και καθίσαμε σε ένα τραπέζι και τους είπα: «Κοιτάξτε, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δυνατόν να εμφανιστούν στην κοινωνία χωρίς πρόταση για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση τους, όχι μόνον η δική σας αλλά και του εκπαιδευτικού συστήματος, και της σχολικής μονάδας». Γιατί, ξέρετε, το να είσαι σε μία υποβαθμισμένη περιοχή, και να έχεις μία τάξη γεμάτη μεταναστόπουλα και να μην έχεις εργαστήρια ή άλλα, και να έρθω να σε αξιολογήσω θα σε βγάλω ότι είσαι υποβαθμισμένος έως άχρηστος.
Υπάρχει και ένα προσχέδιο, αλλά ξέρετε δεν ξεκινάς ένα διάλογο με το να δώσεις στον άλλον κάτι που τον απειλείς ότι αυτό θα εφαρμόσεις. Επειδή είναι ένας χώρος που τον ξέρω, ξεκινάω με τους ανθρώπους να μιλήσω, να μου δώσουν τις προτάσεις τις οποίες να εντάξω, να επεξεργαστώ και να καθίσουμε σε ένα τραπέζι να τις λύσουμε.
Δεκαπέντε Μαΐου θα υπάρχουν προτάσεις από τις Ομοσπονδίες για την αξιολόγηση. Δεν κάνουμε ατέρμονες συζητήσεις, υπάρχουν πάντοτε όρια. Δεκαπέντε Μαΐου θα έχουμε τις προτάσεις τους οι οποίες θα μπουν μέσα στο σχεδιασμό αυτόν τον τελικό. Το θέμα είναι ότι αν δεν προχωρούσαμε έτσι, κατάφερα κι έπεισα τον κ. Ρέππα, να μας δώσει μία τετράμηνη παράταση για να ετοιμάσουμε αυτόν τον Νόμο».