Μαθητές εν δράσει
Η σημερινή κατάσταση της χώρας και οι συνθήκες που τη διέπουν έχουν αλλάξει κατά πολύ τον τρόπο ζωής και σκέψης. Αναπόφευκτη είναι και η αλλαγή στο χώρο της παιδείας και στο τρόπο διδασκαλίας και εκμάθησης.
Το μοντέλο που επικρατούσε μέχρι τώρα, της αποστήθισης βιβλίων μόνο την περίοδο των εξεταστικών, της μη παρακολούθησης μαθημάτων και της αποφοίτησης από υψηλόβαθμη σχολή με το σκεπτικό ότι θα εξασφαλίσει δουλειά, είναι πλέον παρωχημένο. Πλέον, η οικονομική κρίση και οι δύσκολες εργασιακές συνθήκες απαιτούν συνεχή εγρήγορση από τους μαθητές και ανάληψη δραστηριοτήτων και πρωτοβουλιών που θα τους επιτρέψουν να δουλέψουν το μυαλό τους και να ακονίσουν τη φαντασία τους. Δάσκαλοι, καθηγητές, μαθητές, φοιτητές και σωματεία συνεργάζονται και διοργανώνουν πρωτότυπες πρωτοβουλίες, όπως διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας, πρακτική άσκηση στο εξωτερικό, εικονικές δίκες, επιστημονικά συνέδρια, εικονικές επιχειρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές και οι φοιτητές μαθαίνουν μέσα από τη δράση και την πρακτική και όχι απλά από τη θεωρία ενός βιβλίου, τους δίνεται η δυνατότητα να κάνουν κάτι δημιουργικό και παράλληλα εμπλουτίζουν το βιογραφικό τους.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα τριών φοιτητών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), οι οποίοι δημιούργησαν μια ηλεκτρονική εφαρμογή ικανή να υπολογίζει το οικολογικό και οικονομικό αποτύπωμα κάθε δραστηριότητας του χρήστη σε όποιο χώρο και να βρίσκεται. Με αυτή την εφαρμογή έλαβαν μέρος στο Διαγωνισμό Επιχειρηματικής Ιδέας που διοργανώθηκε για πρώτη φορά από τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του ΟΠΑ και κέρδισαν το πρώτο βραβείο πράσινης επιχειρηματικότητας. Αξιοσημείωτη είναι η μεγάλη συμμετοχή στο διαγωνισμό αυτό, γεγονός που φανερώνει ότι το πεδίο στον εκπαιδευτικό χώρο αλλάζει. Η εκπαίδευση γίνεται υπόθεση των ίδιων των μαθητών και των φοιτητών και η νοοτροπία αυτή χρειάζεται να ενσωματωθεί τόσο στα ίδια τα βιβλία, όσο και στον τρόπο διδασκαλίας.