Προτίμηση προς την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ)
Τα τελευταία χρόνια είχε παρατηρηθεί συρρίκνωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, φτάνοντας μάλιστα σε αναλογία 25% έναντι 75% του Γενικού Λυκείου. Φαινόμενο ακριβώς αντίθετο από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου η Τεχνική Εκπαίδευση προτιμάται περισσότερο και προσφέρει μικρότερο ποσοστό ανεργίας στους αποφοίτους της.
Η οικονομική κατάσταση της χώρας μας όμως, και η κρίση που βιώνει καθημερινά ο Έλληνας, έχει οδηγήσει πολλούς νέους να στραφούν σε σπουδές με τεχνική επαγγελματική κατάρτιση, σπουδές μικρότερου κόστους μεν αλλά με μεγαλύτερη απόδοση. Το τελευταίο χρόνο είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι πολλοί απόφοιτοι λυκείου που δεν πέτυχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις, αποφασίζουν να επιστρέψουν στο λύκειο, αλλά αυτή τη φορά στο τεχνικό λύκειο και να μάθουν κάποια ειδικότητα που θα τους βοηθήσει πιο γρήγορα στην επαγγελματική τους αποκατάσταση. Το ποσοστό αυτό εισαγωγής στο Τεχνικό Λύκειο κυμαίνεται μεταξύ 25-30% και παράλληλα έχει αυξηθεί και το ποσοστό εγγραφής στην α΄ τάξη Τεχνικού Λυκείου κατά 10%. Οι πιο δημοφιλείς ειδικότητες είναι του μηχανολόγου, του ηλεκτρολόγου, του αισθητικού, του τεχνικού φυσικού αερίου. Πλέον, το υπουργείο σκέφτεται νέες μεθόδους για να προσελκύσει μαθητές στα Τεχνικά Λύκεια ως σχολεία πρώτης επιλογής.
Είναι αυτονόητο ότι, στις μέρες μας ακόμα και τα τεχνικά επαγγέλματα έχουν τροποποιηθεί και προσαρμοστεί στις ανάγκες τις αγοράς. Για παράδειγμα, ένας μηχανικός ή ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων είναι ένας τεχνικός αυτοκινήτων, ο οποίος κατέχει γνώσεις και του μηχανικού και του ηλεκτρολόγου για να μπορεί να ανταπεξέλθει στη δουλειά του. Η σύγχρονη τεχνολογία τα έχει διαφοροποιήσει σε μεγάλο βαθμό και μπορεί να υποστηριχθεί η άποψη ότι είναι πιο ενδιαφέροντα και ελκυστικά αλλά και πιο απαιτητικά από τα «παραδοσιακά» επαγγέλματα. Ένα σημαντικότατο στοιχείο του Τεχνικού Λυκείου είναι η προσθήκη 4ου έτους που οδηγεί σε εισαγωγή στα ΤΕΙ ακόμα και χωρίς εξετάσεις.
Στα πλαίσια αλλαγών, λοιπόν, της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης της χώρας, υπάρχουν αλλαγές στον τρόπο σκέψης των νέων για την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Επιτακτική είναι η ανάγκη να υποστηριχθεί η επιλογή τους αυτή, να δοθούν κονδύλια για την ανάπτυξη των Τεχνικών Λυκείων, και να μη θυσιαστούν στο βωμό των εκπαιδευτικών αλλαγών και τις καταργήσεις σχολείων.