PISA: Aπογοητευτικά τα αποτελέσματα των Ελλήνων μαθητών στον τελευταίο διαγωνισμό
Απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα των Ελλήνων μαθητών στον τελευταίο διαγωνισμό PISA (Programme for International Student Assessment) που οργάνωσε ο ΟΟΣΑ το 2022 και παρουσιάζει η «Κ». Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών είναι οι χειρότερες της τελευταίας δεκαετίας και στις τρεις δεξιότητες που αξιολογεί ο διαγωνισμός – την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες.
Το μόνο ενθαρρυντικό είναι ότι τα αποτελέσματα του διαγωνισμού είναι πτωτικά για σχεδόν όλες τις χώρες, με την υποχώρηση να οφείλεται αναμφίβολα κατά ένα μεγάλο βαθμό στην πανδημία και την επίδρασή της στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι των χωρών που συμμετείχαν.
Ειδικότερα, για την Ελλάδα προκύπτουν τα ακόλουθα:
– Στα μαθηματικά, δεξιότητα στην οποία εστίασε ο διαγωνισμός του 2022, η Ελλάδα συγκέντρωσε 430 μονάδες και κατατάχθηκε στην 44η θέση. Στον διαγωνισμό του 2018 είχε συγκεντρώσει 451 βαθμούς και βρέθηκε στην 43η θέση. Το 2015 η Ελλάδα συγκέντρωσε 454 βαθμούς και κατετάγη επίσης 43η, ενώ το 2012 η Ελλάδα είχε 453 μονάδες και ήταν 42η.
– Στην κατανόηση κειμένου, δεξιότητα στην οποία εστίασε ο διαγωνισμός του 2018, οι Ελληνες μαθητές το 2022 συγκέντρωσαν 438 μονάδες, το 2018 συγκέντρωσαν 457 μονάδες, ενώ στους διαγωνισμούς του 2015 και του 2012 είχαν συγκεντρώσει 467 μονάδες και 477 μονάδες αντίστοιχα. Το 2022 η χώρα μας κατετάγη 41, το 2018 42η, το 2015 41η και το 2012 ήταν στην 39η θέση.
– Στις φυσικές επιστήμες η Ελλάδα στον διαγωνισμό του 2022 συγκέντρωσε 441 μονάδες και βρέθηκε στην 44η θέση. Σε σχέση με το 2018 η χώρα μας δεν άλλαξε θέση (44η) αλλά η επίδοσή της προ τετραετίας ήταν καλύτερη (συγκέντρωσε 452 βαθμούς). Στον διαγωνισμό του 2015 οι Ελληνες βαθμολογήθηκαν με 455 βαθμούς, οι οποίοι έφεραν τη χώρα μας στην 43η θέση. Το 2012 η χώρα μας συγκέντρωσε 467 μονάδες, επίδοση με την οποία κατετάγη 41η.
Στην κύρια έρευνα PISA 2022 έλαβαν μέρος περίπου 690.000 μαθητές από 81 χώρες (38 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ και 43 επιπλέον χώρες – ο αριθμός των συμμετοχών κινείται αυξητικά από το 2000).
Πηγή: kathimerini.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea