eTwinning Ψηφιακό Περιοδικό
Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης του eTwinning ανακοινώνει την λειτουργία του Ψηφιακού Περιοδικού (etWinning ELeCtrOnic MagazinE), https://welcome.etwinning.gr, για εκπαιδευτικούς, ερευνητές, φοιτητές, μαθητές, επαγγελματίες και ενδιαφερόμενους στο χώρο της εκπαίδευσης.
Το περιοδικό απευθύνεται στη Δημόσια όσο και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση και θα αποτελείται από τρεις ενότητες για:
α) Εκπαιδευτικούς, Επαγγελματίες και ενδιαφερόμενους στο χώρο της εκπαίδευσης
β) Ερευνητές - φοιτητές και
γ) Μαθητές όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης
Στόχοι του ψηφιακού Περιοδικού είναι να:
- αποτελέσει ένα ανοικτό εκπαιδευτικό - επιστημονικό αποθετήριο για τη δημοσίευση άρθρων, εργασιών, ερευνών, καινοτόμων προγραμμάτων και ιδεών, παιδαγωγικών και διδακτικών προσεγγίσεων, προτάσεων αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της μεθοδολογίας, της καινοτομίας, της αποτελεσματικότητας, της δημιουργικότητας ειδικά με τη χρήση συνεργατικών εκπαιδευτικών εργαλείων.
- παρέχει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές/τριες και επαγγελματίες που υποστηρίζουν την εκπαίδευση STEM (Science Technology Engineering Mathematics) στο πλαίσιο μαθημάτων της Πληροφορικής, των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών, να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις τους από την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών για την εκπαίδευση STEM.
- να συνεισφέρει (όσον αφορά τους φοιτητές και τους μαθητές) στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ερευνητικής μεθοδολογίας, βιβλιογραφικής έρευνας, συγγραφής ερευνητικών εργασιών, αποτύπωσης και παρουσίασης αποτελεσμάτων, συντακτικών και συγγραφικών ικανοτήτων και καλλιέργειας ικανοτήτων συνεργασίας.
Επίσης, στόχος του περιοδικού είναι η δημοσίευση δύο εκδόσεων κάθε χρόνο, μία στη λήξη του εκπαιδευτικού έτους (Ιούνιος) και μια με τη λήξη του ημερολογιακού έτους (Δεκέμβριος).
Ενδεικτικά, η θεματολογία του περιοδικού αφορά:
- Παρουσιάσεις καινοτόμων συνεργατικών προγραμμάτων με τη χρήση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή και στην τάξη.
- Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω συνεργατικών προγραμμάτων σε Διεθνές ή Εθνικό επίπεδο.
- Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και αξιοποίησή τους στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
- Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου μέσω υλοποίησης συνεργατικών προγραμμάτων.
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – τηλεκπαίδευση μέσω εργαλείων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται σε συνεργασίες σχολείων.
- Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη μέσω εθνικών ή διεθνών συνεργασιών σχολείων.
- Μέθοδοι διδασκαλίας σε προγράμματα eTwinning - σχεδιασμός και υλοποίηση
- Καλές πρακτικές σε έργα eTwinning
- Σχολεία eTwinning
- Δράση eTwinning για τα πανεπιστήμια
- Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Εργαλείων που χρησιμοποιούνται στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
- Θέματα Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ όπως αναδεικνύονται από τις Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Δράσεις.
- Δράσεις eTwinning, Erasmus+, eSafety Label, EduWeb, Ασφάλειας στο Διαδίκτυο κ.ά.
- Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
- Σχεδίαση εκπαιδευτικών δικτυακών πηγών στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
- Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και στην εξ αποστάσεως επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
- Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
- Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων
- Κοινότητες Μάθησης, Κοινότητες Πρακτικής. Εθνικές και Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές κοινότητες μέσω LMS.
- Ανάδειξη των σύγχρονων εργαλείων υποδομών στις ΤΠΕ
- eTwinning και Επαγγελματική Ανάπτυξη.
- Εκπαίδευση ενηλίκων.
- Εκπαιδευτική Έρευνα.
- Ειδική Αγωγή.
- Εκπαίδευση Προσφύγων μαθητών
- Συμπεριληπτική Εκπαίδευση.
- Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση
- Διαπολιτισμική Αγωγή
- Τέχνη και Εκπαίδευση.
- Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση
- Εκπαιδευτική Ρομποτική.
- Εκπαιδευτική Καινοτομία.
- Υπολογιστική Σκέψη στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Εκπαιδευτική Πολιτική και STEM.
- Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία των μαθημάτων STEM.
- Παρουσιάσεις καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM).
- Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM).
- Αξιοποίηση των καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Μαθηματικών Πληροφορικής στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
- Εκπαιδευτικά Λογισμικά STEM.
- Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛ/ΛΑΚ) και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών.
To περιοδικό και οι εκδόσεις του θα αναγνωρίζονται μέσω του διεθνούς τυποποιημένου αριθμού σειράς (ISSN).
Για την πρώτη έκδοση του περιοδικού και μέχρι την ολοκλήρωση της ιστοσελίδα και την πλήρη υποστήριξη της ψηφιακής υπηρεσίας, καλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι να στείλουν μέχρι 31 Ιανουαρίου 2023 τις προτάσεις τους στον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης και στη συντακτική ομάδα στο email
Πηγή: minedu.gov.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea