Ελληνική PISA: Εκπαιδευτικό χάσμα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο έδειξαν τα αποτελέσματα - Πού υστερούν οι μαθητές
Τα Μαθηματικά αποτελούν το "αδύναμο σημείο" των μαθητών και μαθητριών των ελληνικών σχολείων, με τη μεγαλύτερη μερίδα των εξετασθέντων από το Γυμνάσιο στην ελληνική Pisa να μην απαντούν σωστά στις διαγνωστικές ερωτήσεις που τους δόθηκαν (45,5% μόνο του συνόλου των απαντήσεων είναι σωστές), ενώ το 57% στην ίδια βαθμίδα να απαντούν σωστά στα θέματα της Γλώσσας.
Η Επιστημονική Επιτροπή για τη διεξαγωγή των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα (ν. 4823/2021) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της πρώτης εφαρμογής των εξετάσεων αυτής της μορφής στην Ελλάδα, οι οποίες διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών.
Τα αποτελέσματα της ελληνικής Pisa δείχνουν ένα εκπαιδευτικό "χάσμα" στην κατανόηση της διδακτέας ύλης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Κι αυτό γιατί ο ξαφνικός και χωρίς κανένα επίπεδο ομαλής μετάβασης "επιστημονικός" λόγος των βιβλίων αλλά και της διδασκαλίας δεν επιτρέπει σε πολλά παιδια να παρακολουθήσουν την ύλη που διδάσκεται.
Στόχος των Εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα είναι η διερεύνηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που έχουν αποκτήσει οι μαθητές και οι μαθήτριες σε θέματα Γλώσσας και Μαθηματικών, σύμφωνα με τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ).
Τα θέματα των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα ήταν διατυπωμένα, έτσι ώστε: (α) να αναδείξουν ποιους από τους επιδιωκόμενους στόχους των ΠΣ επιτυγχάνουν σε υψηλότερο βαθμό οι μαθητές και οι μαθήτριες, (β) να εντοπίσουν ποιους από τους στόχους δυσκολεύονται να επιτύχουν και (γ) να προσδιορίσουν τις αιτίες στις οποίες δυνητικά οφείλονται οι εντοπιζόμενες δυσκολίες.
Οι πληροφορίες αυτές είναι αναγκαίες για τη διαμόρφωση εστιασμένων παρεμβάσεων άρσης των μαθησιακών δυσκολιών που εντοπίστηκαν και θα αξιοποιηθούν κατά τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στόχος των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα ήταν η αποτύπωση του βαθμού ανταπόκρισης στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, και όχι η κατάταξη των μαθητών και των μαθητριών σε μία κλίμακα επιτυχίας. Για τον λόγο αυτό δεν υφίσταται βαθμολόγηση με άριστα και βάση, αλλά ποσοστά σωστών, μερικώς σωστών και λανθασμένων απαντήσεων.
Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της ελληνικής PISA
Όσον αφορά το Δημοτικό: Στις εξετάσεις συμμετείχαν 261 Δημοτικά σχολεία και 4.830 μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα. Στη Γλώσσα το 73% του συνόλου των απαντήσεων ήταν σωστές και στα Μαθηματικά το 65,5%. Με "άριστα" (αν μπορούμε να αντιστοιχίσουμε την αξιολόγηση που γίνεται η οποία δεν αποδίδεται με βαθμολογίες, αλλά με τους όρους "σωστό" ή "λάθος") το 32:
- Το 25% των μαθητών/μαθητριών συγκέντρωσαν απαντήσεις από 30 και πάνω (30-32),
- Το 50% από 27 και πάνω (27-32) και
- Το 25% από 24 και κάτω.
Στα Μαθηματικά με το αντίστοιχο "άριστα" στο 40:
- Το 25% των μαθητών/μαθητριών συγκέντρωσαν απαντήσεις από 36 και πάνω (36-40),
-Το 50% από 30 και πάνω (30-40)
- Το 25% από 23 και κάτω.
Για το Γυμνάσιο: Στις εξετάσεις συμμετείχαν 293 Γυμνάσια και 6.581 μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα. Στη Γλώσσα το 57% του συνόλου των απαντήσεων ήταν σωστές, ενώ στα Μαθηματικά το 45,5% των απαντήσεων ήταν σωστές.
Και συγκεκριμένα στη Γλώσσα:
- Το 25% των μαθητών/μαθητριών έδωσαν απαντήσεις από 26 και πάνω (26-32),
- Το 50% από 23 και πάνω (23-32) και
- Το 25% από 19 και κάτω.
Στα Μαθηματικά
- Το 25% των μαθητών/μαθητριών έδωσαν απαντήσεις από 27 και πάνω (27-40),
- Το 50% από 21 και πάνω (21-40) και
- Το 25% από 17 και κάτω.
Πηγή: thetoc.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea