WHAT ARE YOU LOOKING FOR?

Popular Tags

Εκπαιδευτικά νέα

Τέλος η δωρεάν πρακτική άσκηση για τους φοιτητές - Υποχρεωτική ασφάλιση

Praktiki Askisi2Ο νέος νόμος – πλαίσιο για τα ΑΕΙ, τον οποίο παρουσίασε η Yπουργός Παιδείας στην έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων, περιλαμβάνει «Erasmus» του εσωτερικού, κοινά και διπλά πτυχία, start-ups φοιτητών, επαγγελματικά μεταπτυχιακά, βιομηχανικά διδακτορικά και μείωση της γραφειοκρατίας για την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων σπουδών.

Επιπλέον, μεταξύ άλλων, αναβαθμίζεται και ο θεσμός της πρακτικής άσκησης των φοιτητών σε σύνδεση με τον παραγωγικό ιστό της χώρας. Ιδρύεται, ωστόσο, Μονάδα πρακτικής άσκησης σε όλα τα ΑΕΙ και υπεύθυνους ανά τμήμα.


Σημειώνεται ότι, με το νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, θεσμοθετούνται:

• Αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης

• Πλήρες πλαίσιο για τη διεξαγωγή πρακτικής άσκησης για το κάθε πρόγραμμα σπουδών

• Δυνατότητα οργάνωσης προγραμμάτων εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας με διάρκεια 7 εξάμηνων (3,5 ετών), 210 ECTS και υποχρεωτική πρακτική άσκηση.


Υποχρεωτική ασφάλιση

Επίσης, για να προστατευθούν οι φοιτητές και φοιτήτριες καθορίζεται το ελάχιστο ύψος αποζημίωσης (του μισθού που θα λαμβάνουν κατά την άσκησή τους στο 80% του ελάχιστου μισθού) και εισάγεται υποχρεωτική ασφάλιση των φοιτητών και φοιτητριών.


Τι αλλάζει στα ΑΕΙ με το νομοσχέδιο

Ενισχύεται η αυτονομία των πανεπιστημίων, αποκεντρώνονται οι αρμοδιότητες του Υπουργείου στα ΑΕΙ, ενώ, παράλληλα, το νομοσχέδιο στοχεύει στην παροχή ευελιξίας, στην διεπιστημονικότητα, στην κινητικότητα φοιτητών και στην ανάπτυξη εξωστρέφειας, ενώ στο νομοσχέδιο θα ενταχθεί και το νέο μοντέλο διοίκησης των Πανεπιστημίων.

 

Οι πέντε βασικοί άξονες για την αναβάθμιση ποιότητας των ΑΕΙ:

  • Εισαγωγή βασικών ρυθμίσεων που εστιάζουν στα προγράμματα σπουδών, την έρευνα αλλά και το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, όπως ενδεικτικά:
  • εκσυγχρονισμός προγραμμάτων σπουδών και αναβάθμιση της ποιότητάς τους μέσω πιστοποίησής τους από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης πριν την έναρξη λειτουργίας τους,
  • δυνατότητα ίδρυσης περισσοτέρων προγραμμάτων σπουδών από ένα Τμήμα, αλλά και οργάνωσης διεπιστημονικών και διπλών προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στο πλαίσιο συνεργασιών Τμημάτων του ίδιου ή άλλου ΑΕΙ,
  • ευελιξία στη δόμηση του προγράμματος σπουδών και επιλογή μαθημάτων μέσω του Ιδρυματικού καταλόγου μαθημάτων – θέσπιση συστήματος εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών μεταξύ των Ελληνικών Πανεπιστημίων για ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο σε πρόγραμμα σπουδών άλλου Πανεπιστημίου – ακόμη και μη ομοειδούς γνωστικού αντικειμένου, απελευθέρωση του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας μεταπτυχιακών, παροχή της δυνατότητας ίδρυσης επαγγελματικών μεταπτυχιακών και απασχόλησης εμπειρογνωμόνων από την αγορά εργασίας,
  • εξορθολογισμός του καθεστώτος δωρεάν φοίτησης σε μεταπτυχιακά με δίδακτρα μέσω εισαγωγής προϋποθέσεων αριστείας και κοινωνικών κριτηρίων, δυνατότητα οργάνωσης βιομηχανικών διδακτορικών, ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας μέσω της ίδρυσης ερευνητικών κέντρων και διϊδρυματικών ερευνητικών κέντρων εντός των Πανεπιστημίων σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της αλλοδαπής, δυνατότητα στελέχωσης με ερευνητές επί θητεία αμειβόμενους από ίδιους, ιδιωτικούς και διεθνείς πόρους, προσέλκυση Επισκεπτών καθηγητών και Ερευνητών και προώθηση δράσεων ανταλλαγής Ερευνητών. Πλήρης αναδιάρθρωση του συστήματος εκλογής και εξέλιξης μελών ΔΕΠ που εξασφαλίζει τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα.

 

Πηγή: neolaia.gr

 

Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.