Ο «Δον Κιχώτης των βιβλιοπωλών»: Κάνει παραδόσεις βιβλίων κατ’ οίκον, τα «βάζει» με τους διαδικτυακούς κολοσσούς
Ο Λούκα Αμπρότζιο Σαντίνι τριγυρνά με το κόκκινο ποδήλατό του στους δρόμους του Μιλάνου, παραδίδοντας βιβλία σε σπίτια.
Τον αποκαλούν «Ο Δον Κιχώτης των βιβλιοπωλών» και ο «Guardian» μοιράζεται την ιστορία του με τους αναγνώστες του. Ηταν το 2013, όταν ο Σαντίνι αναγκάστηκε να κλείσει το βιβλιοπωλείο του, καθώς ήταν πια μη βιώσιμη επιχείρηση. Το βιβλιοπωλείο βρισκόταν απέναντι από την έδρα της συμφωνικής ορχήστρας «Τζουζέπε Βέρντι», τοποθεσία που έκανε το κατάστημά του ιδιαίτερα δημοφιλές ανάμεσα σε εκείνους που έψαχναν βιβλία μουσικής.
«Τα πράγματα έγιναν πιο δύσκολα με την άφιξη του διαδικτυακού ανταγωνισμού, τη γενική μείωση της ανάγνωσης βιβλίων και την οικονομική κρίση του 2008. Προσπαθούσα και προσπαθούσα, άνθρωποι στη γειτονικά οργάνωσαν πρωτοβουλίες για να στηρίξουν το κατάστημα, αλλά αναγκαστήκαμε να κλείσουμε», θυμάται.
Ιταλία: Ο πρώτος πλανόδιος πωλητής βιβλίων
Ενώ αναρωτιόταν ποιο θα είναι το μέλλον του, ανακάλυψε ότι μπορούσε να υποβάλει αίτηση για άδεια πλανόδιου πωλητή. Και κάπως έτσι έγινε ο πρώτος που υπέβαλε αίτηση για πώληση βιβλίων. Το 2015, ο Σαντίνι έγινε ο πρώτος πωλητής βιβλίων στην Ιταλία που ξεκίνησε τις κατ’ οίκον παραδόσεις. Το όνομά του LibriSottoCasa. Ο Σαντίνι τοποθετεί τα εμπορεύματά του σε ένα κουτί στο μπροστινό μέρος του ποδηλάτου του και τα παραδίδει σε πελάτες στις νότιες περιοχές του Μιλάνου. «Πάντα έκανα ποδήλατο στην πόλη και έτσι αποφάσισα να το δοκιμάσω», λέει.
Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν μέσω της σελίδας Facebook του Santini ή στέλνοντάς του ένα μήνυμα στο WhatsApp, ενώ μπορούν να πληρώσουν online ή σε μετρητά. Οπως σημειώνει ο «Guardian», ο Σαντίνι είναι μεταξύ των 2.000 άλλων πωλητών βιβλίων σε όλη την Ιταλία, οι οποίοι πρόσφατα ενώθηκαν με στόχο να αναμετρηθούν με την Amazon, δημιουργώντας τη δική τους διαδικτυακή πλατφόρμα, που ονομάζεται Bookdealer.
Οι Ιταλοί βιβλιοπώλες τα «βάζουν» με την Amazon
Αυτό είναι το πρώτο τέτοιου είδους εγχείρημα στην Ιταλία και επιτρέπει στους ανθρώπους να αναζητήσουν βιβλία και να εντοπίσουν το πλησιέστερο βιβλιοπωλείο, καθώς και να κάνουν ψηφιακές περιηγήσεις σε καταστήματα, πριν προχωρήσουν σε αγορά.
Η πρωτοβουλία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για άτομα σε πόλεις όπου τα βιβλιοπωλεία έχουν κλείσει, καθώς μπορούν να ανακαλύψουν καταστήματα που βρίσκονται πιο μακριά. Οι πελάτες μπορούν επίσης να ζητήσουν συμβουλές που θα έπαιρναν συνήθως από έναν βιβλιοπώλη.
«Μπορεί οι πελάτες να μην έχουν έκπτωση όπως στην Amazon, αλλά τους προσφέρονται καλά επιμελημένες υπηρεσίες, επαγγελματισμός και η ευκαιρία να μιλήσουν με έναν ειδικό για τα βιβλία», τονίζει. Οπως σχολιάζει ο «Guardian», μπορεί να έχουν πολύ δρόμο για τη νίκη, αλλά ο Σαντίνι εκτιμά ότι αυτό το προσωπικό στοιχείο τους ξεχωρίζει από τις εταιρείες-κολοσσούς.
Πηγή: iefimerida.gr
Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: https://eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea